Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 135-400 of 70-300 APO macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma 135-400 of 70-300 APO macro

Ik heb wel een stevige monopod... dat moet (met wat oefening) wel lukken dan denk ik...

Ik denk dat ik verkocht ben... of gekocht heb... of zou ik toch doorsparen? Waarom is de lenskeuze toch altijd zo moeilijk? Je koopt natuurlijk niet elke dag een lens en dan wil je de juiste keuze maken waar je nog ettelijke jaren plezier van hebt...

't Is daarom juist dat ik blijf twijfelen...

Comment

Ik zou misschien toch nog eventjes doorsparen en proberen een 2dehandse sterkere lens te kopen. Je zou kunnen verbaast zijn wat je kan op de kop tikken als je visje uitsmijt op de verschillende sites. (geen ebay)
      Er zijn altijd seriueze mensen die willen verkopen voor verschillende redenen (stoppen van hobby, upgrade naar nog beter,....)
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik heb jullie discussie over de Sigma 135-400 gevolgd omdat ik zelf erg geïnteresseerd ben naar de meningen over dit objectief. Voor wat betreft het kwaliteitsverhaal ben ik er wel uit. Nu ben ik een zuinige Hollander en mijn oog viel gelijk op het prijsniveau van €450,-, dat is ongeveer € 100,- minder dan de reguliere prijs in Nederland. Misschien dat jullie mij wegwijs kunnen maken waar ik dit objectief voor deze Hollandse prijs kan krijgen.
        Alvast dank voor jullie moeite.

Nikon D100
        Last edited by MBL; 4 augustus 2005, 16:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Switch
          Welke van de twee zouden jullie kopen als je moest kiezen tussen:

- Sigma 135 - 400 mm f4,5-5,6 RF APO Aspherical
          of
          -
          SIGMA 70 - 300mm f4,0-5,6 APO Makro Super II

De prijs laat je maar even buiten beschouwing....

Alvast bedankt,

Switch

Ik in ieder geval de 135-400 nooit nemen maar er met een zeer grote boog omheen lopen.

En bij de Sigma 70-300 mm let er op dat u de SIGMA 70-300mm f4,0-5,6 APO DG Macro Canon AF of Nikon AF neemt. Going prijs rond de 230,- Euro.

Die werkt perfect. Laat u nooit verleiden om een DL versie te nemen maar spaar liever even door.
          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
            Ik in ieder geval de 135-400 nooit nemen maar er met een zeer grote boog omheen lopen.

En bij de Sigma 70-300 mm let er op dat u de SIGMA 70-300mm f4,0-5,6 APO DG Macro Canon AF of Nikon AF neemt. Going prijs rond de 230,- Euro.

Die werkt perfect. Laat u nooit verleiden om een DL versie te nemen maar spaar liever even door.
            ik heb hier zo'n 70-300 DL om uit te testen (met pentaxvatting), wat is het verschil vergeleken bij deze"SIGMA 70-300mm f4,0-5,6 APO DG Macro "

Comment

Ik heb gisteren een gebruikte Sigma 100-300 f4 hsm gekocht
              Is gebruikt iets duurder als die 450€ (jou budget)
              Maar als ik alle testen lees wel erg goed

Comment

450 euro is voor het doel net te weinig.
                De genoemde 100-300 focust in ieder geval een stuk sneller en is optisch ook veel beter.
                Op welke camera komt de lens?
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door superduc Bekijk bericht
                  Ik heb gisteren een gebruikte Sigma 100-300 f4 hsm gekocht
                  Is gebruikt iets duurder als die 450€ (jou budget)
                  Maar als ik alle testen lees wel erg goed
                  iets meer dan het dubbele he rond de 1100€ (nieuwprijs wel te verstaan)
                  maar het is wel een dijk van een lens om het zo te zeggen
                  ik heb die ook onlangs aangekocht en de resultaten zijn enorm goed
                  vrij snelle af en al zeer scherp vanaf f4.0
                  maar als ik van de topicstarter zou zijn dan spaarde ik door voor ofwel de 50-500 ofwel voor de 100-300
                  de 70-300 en die 135-400 zullen je na een tijdje niet meer kunnen bekoren wegens te soft/te trage af ....
                  ik vind die lensen hun geld niet waard
                  spaar door en koop een degelijke lens dat is uiteindelijk geld gespaard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gert1971 Bekijk bericht
                    iets meer dan het dubbele he rond de 1100€ (nieuwprijs wel te verstaan)
                    maar het is wel een dijk van een lens om het zo te zeggen
                    ik heb die ook onlangs aangekocht en de resultaten zijn enorm goed
                    vrij snelle af en al zeer scherp vanaf f4.0
                    maar als ik van de topicstarter zou zijn dan spaarde ik door voor ofwel de 50-500 ofwel voor de 100-300
                    de 70-300 en die 135-400 zullen je na een tijdje niet meer kunnen bekoren wegens te soft/te trage af ....
                    ik vind die lensen hun geld niet waard
                    spaar door en koop een degelijke lens dat is uiteindelijk geld gespaard
                    1100€ is wel een erg hoge prijs ,in Nederland kost hij op het goedkoopste adres iets minder als 900€
                    En ik heb hem gebruikt gekocht ,dus nog een stuk goedkoper

Comment

Ik heb de sigma 70-300 dg apo macro en ben er erg tevreden over, het is een fijne lens, maar ik zou als ik jou was ook doorsparen voor een sigma 50-500.
                      Canon eos 30d & 40d;Canon ef 300mm f4 L IS USM
                      Thijs Broekkamp| Website: www.wildnature.nl
                      Weblog: http://www.thijsbroekkamp.blogspot.nl/

Comment

Moest je al een keuze gemaakt hebben...
                        Ik heb hier een sigma lens te koop 70-300 DG (macro) slechts een paar maanden oud. Gaat weg omdat ik overschakel naar een Canon.
                        Mag weg voor 150 euro.

Comment

Working...
                        X