Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoombereik advies (Canon of Sigma)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Zoombereik advies (Canon of Sigma)

Na een week met de Canon EF 70-200mm f/4L USM gewerkt te hebben kom ik nog steeds zoombereik te kort.

Welke van de volgende 2 opties zouden jullie mij aanraden en natuurlijk waarom:

Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM (€ 1318,00 bij Konijnenberg)
    Sigma APO 80-400mm F4.5-5.6 EX OS (€ 989,00 bij Konijnenberg)

Is de meerprijs van de Canon (€ 329,00) het waard. Dit is wel een lens uit 1999, maar daar tegenover is de Sigma volgens velen weer erg traag.
    Zijn er nog andere opties in deze prijsklasse die ik over het hoofd zie?

Nu ik toch bezig ben, kan ik beter een tweedehands Canon 550EX (+/- € 200,00) of een nieuwe 420EX (€ 189,00 + € 50,00 cashback van Canon) flitser aanschaffen.

Bvd voor jullie reactie(s).

Re: Zoombereik advies (Canon of Sigma)

In die prijsklasse ligt ook nog een Bigma; een Sigma 50-500 dat is ook een zeer goede lens! Wel geen OS, maar HSM dus wel sneller dan de 400 mm. En je hebt er nog eens 100 mm extra lengte bij. En de versie voor digitale camera's moet net in de winkel liggen.
    Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
    Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
      In die prijsklasse ligt ook nog een Bigma; een Sigma 50-500 dat is ook een zeer goede lens! Wel geen OS, maar HSM dus wel sneller dan de 400 mm. En je hebt er nog eens 100 mm extra lengte bij. En de versie voor digitale camera's moet net in de winkel liggen.
      Zeer nette lens, maar tot hoever kan je met deze uit de hand schieten? Ik heb dus geen mogelijkheid om met een statief te gaan lopen (of is het: wil niet met een statief gaan lopen).

Comment

De Canon 100-400L zal wel sneller scherpstellen dan de Sigma 80-400. Of die Canon werkelijk scherper is, daarvan heb ik nog geen vergelijkende test gezien. Maar ik heb hier al wel scherpe foto's gezien van beide lenzen .

Ik heb zelf de Canon en ben daar heel tevreden over .

De nieuwe Sigma 80-400 (DG-versie) heb ik al veel hoger geprijsd gezien, en daardoor komt die prijs wel erg dicht in de buurt van de Canon. De prijs die ze daar bij Konijnenberg opgeven is de "oude" prijs. Als je nu de oude versie koopt, hou er dan rekening mee dat die op korte tijd veel meer in waarde zal verminderen zodra de nieuwe op de markt komt. Als je die lens wil houden, dan is dat geen probleem (dan heb je een goedkopere lens gekocht) maar als je die wil testen en daarna doorverkopen dan zal je dus vrij veel geld verliezen op korte tijd.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Working...
        X