Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 28 - 135 I.S. op canon 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 28 - 135 I.S. op canon 350D

Wie heeft ervaring met deze lens en wat dacht je van bijvoorbeeld deze lens combineren met een canon teleconvertor 1,4 of 2x2 ,of beter gewoon de kitlens en de tele 55 - 200.
    Ik weet dat ik dan geen groothoek heb,maar dan zou ik mischien nog een tweedehands groothoeklens kunnen kopen(hoeft geen zoem te zijn )

Groetjes
    DeSwa
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

Re: Canon 28 - 135 I.S. op canon 350D

Hi Swa, de 28-135 is geen toplens, maar toch zeker een vrij goede lens die door zijn bereik erg plezierig is om me te werken.
    Bovendien heeft ze beeldstabilisatie en dat komt dikwijls erg goed van pas.

Maar ik vrees dat de Canon teleconverters er NIET op passen.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

Comment

Inderdaad : die 28-135 I.S. kan je de beste lens van de niet toplenzen van Canon noemen. Een heel goede lens, meer net geen "eLLetje".
      Vooral zijn bereik is all-round als je niet te veel van groothoek houdt.

Convertors zijn mijn ding niet.... Maar een Canon convertor zal er niet op passen.

Van de Canon website :
      Extenders zijn alleen te gebruiken op EF-lenzen, waaronder de EF 70-200mm f/2.8L USM, EF 70-200mm f/2.8L IS USM, EF 70-200mm f/4L, EF 100-400mm f/4.5-5.6L USM, EF 400mm f/4 DO IS USM en de lenzen met vaste brandpuntsafstand ui de L-serie van 135 mm of hoger.

Wel zijn er nog andere merken....

Groetjes

Skitch

Last edited by Skitch; 21 mei 2005, 21:48.
      " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Skitch
        Inderdaad : die 28-135 I.S. kan je de beste lens van de niet toplenzen van Canon noemen. Een heel goede lens, meer net geen "eLLetje".
        Vooral zijn bereik is all-round als je niet te veel van groothoek houdt.

Convertors zijn mijn ding niet.... Maar een Canon convertor zal er niet op passen.

Van de Canon website :
        Extenders zijn alleen te gebruiken op EF-lenzen, waaronder de EF 70-200mm f/2.8L USM, EF 70-200mm f/2.8L IS USM, EF 70-200mm f/4L, EF 100-400mm f/4.5-5.6L USM, EF 400mm f/4 DO IS USM en de lenzen met vaste brandpuntsafstand ui de L-serie van 135 mm of hoger.

Wel zijn er nog andere merken....

Groetjes

Skitch

De lens die ik bedoel is toch EF,namelijk : EF 28-135mm/f/3.5 - 5.6 is usm,prijs die ik gevonden heb is 448 euro, min 50 euro caschback bij aan koop van de 350D.
        Web-Albums

Comment

De Canon 28-135 IS is inderdaad een EF lens.

Maar als je de Canon extender er wil opzetten zal je zien dat het stuk glas van de extender dat in achterkant van de lens steekt botst met de laatste stuk lens (stuk glas) van de 28-135. Je krijgt die er onmogelijk op.
          Ook bij andere lenzen zal de diameter van de buitenstekende lens in de extender te groot zijn om in de achterkant van die lens te passen.
          Bij de grotere lenzen (degenen die Canon in het rijtje vernoemd zal alles passen.
          Extenders van andere merken ('k denk Kenko..) zouden kunnen passen. Maar ik ben daar niet zeker van.

Groejtes

Skitch
          " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Het was bij mij mijn eerste lens die ik kocht bij mijn eerste DSLR ( 10D )
            Voorlopig doe ik deze EF 28-135mm/f/3.5 - 5.6 IS niet weg,naargelang zijn prijs is dit een goed lenske.
            Toen ik de EF 24-70mm/2,8 L kocht een aantal maanden geleden dacht ik ze nochthans weg te doen.
            Neen hoor ik houd ze nog wat bij,voor sommige foto's zonder statief en lage sluitersnelheden is dat een goed lenske.
            Last edited by Cois; 21 mei 2005, 23:19.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
              Het was bij mij mijn eerste lens die ik kocht bij mijn eerste DSLR ( 10D )
              Voorlopig doe ik deze EF 28-135mm/f/3.5 - 5.6 IS niet weg,naargelang zijn prijs is dit een goed lenske.
              Toen ik de EF 24-70mm/2,8 L kocht een aantal maanden geleden dacht ik ze nochthans weg te doen.
              Neen hoor ik houd ze nog wat bij,voor sommige foto's zonder statief en lage sluitersnelheden is dat een goed lenske.
              Als ik nu een canon 350D koop met kitlens (voor de goedkopere groothoek)
              de canon 28 - 135 IS , en voor meer tele de Sigma 70-300 AF APO Macro super II - voor de echte macro behoud ik mijn nikon coolpix 4500.
              Dan ben ik wel goed gesteld denk ik,of niet ?
              Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
                de canon 28 - 135 IS , en voor meer tele de Sigma 70-300 AF APO Macro super II - voor de echte macro behoud ik mijn nikon coolpix 4500.
                hou er wel rekening mee dat de IS en de usm serieus aan uw batterij gaan 'zuigen' en de batterij is serieus lichter dan die van pakweg een 300D of een 20D.
                een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
                  Over de kwaliteit van de kitlens en de Sigma 70-300 AF APO Macro super II ga ik me niet uitspreken,want ik heb geen ondervinding met deze lenzen.
                  Natuurlijk als die lenzen van kwaliteit zo goed zijn als de EF 28-135mm/f/3.5 - 5.6 IS dan ben je goed gesteld.
                  Last edited by Cois; 22 mei 2005, 22:22.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

Comment

Nog éénmaal laat ik mijne LEGUAAN zien,om U nog eens te laten zien wat het voordeel is van de EF 28-135mm/f/3.5 - 5.6 IS

Model : Canon EOS 10D
                    ExposureTime : 1/10Sec
                    FNumber : F5,6
                    ExposureProgram : Aperture Priority
                    ISOSpeedRatings : 400
                    ExposureBiasValue : EV0,0
                    Flash : Not fired
                    FocalLength : 135,00(mm)
                    WhiteBalance : Auto
                    FocalLength(35mm) : 216(mm)
                    Zonder Statief genomen.
                    LEGUAAN
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

Comment

Ahhhh de beruchte leguaan sé

Inderdaad : die 28-135 I.S. kan je de beste lens van de niet toplenzen van Canon noemen. Een heel goede lens, meer net geen "eLLetje
                      Kan het zélf nie beter verwoorden dan Skitch

De Cois zijne Leguaan, ikke mijne modelvlieger dan
                      Klik op de minipic...
                      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Working...
                      X