Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• lenzen

wat zou u nemen voor een alround lens
    de sigma 28-135 f3.8-5.6 if macro
    of 28-200 f3.5-5.6 if macro
    of 70-300 f4-5.6 macro apo super 2
    of 28-105 f2.8-4 asferisch
    of 18-125/3,5-5,6 AF DC IF
    andere lenzen zijn ook welkom geen l lenzen want die zijn mij te duur
    en ook een paar goede winkels daavoor zijn welkom
    zou wel mischien mijn 55-200 canon lens voor wegdoen maar niet de kitlens
    alvast bedankt
    Last edited by durpie; 19 mei 2005, 14:08.

Re: lenzen

Hoi,

Ik heb een 75-300, en volgens mij ga je niet veel winnen met dat bereik tov je 55-200. Daarbij dit is een tele en niet echt bruikbaar als allroundlens.

Ik heb gisteren hulp gevraagd over lenskeuze, en de meningen lijken verdeeld. Persoonlijk ga ik nu voor een dubbele oplossing. Een 18-200 van sigma als allround combinatie voor bvb reizen. Groothoek tot tele, maar de lichtsterkte lijkt mij twijfelachtig. Vandaar aangevuld met een canon 50mm f1.8 (voor de prijs moet je deze niet laten liggen). Dit ga ik later aanvullen met lichtsterke lenzen (Tamron 28-75 f2.8 & Canon 70-200 f4L).

Jouw bereik lijkt wel voldoende 18-55 55-200, je zou de 2 lenzen kunnen combineren in 1 lens met de Sigma 18-200 en eventueel de 50mm 1.8 aan toevoegen (klein, licht, goedkoop en zeer goed).
    Frederic
    „You miss 100% of the shots you don‘t take…“ Wayne Gretzky

Comment

Uit dit lijstje zou ik de 70-300 nemen, wetend dat ze een aanvulling moet zijn op de 18-55.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
        Uit dit lijstje zou ik de 70-300 nemen, wetend dat ze een aanvulling moet zijn op de 18-55.
        zou deze lens betere foto s (scherpere) maken dan de 55-200
        alvast bedankt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door durpie
          zou deze lens betere foto s (scherpere) maken dan de 55-200
          alvast bedankt
          Daar durf ik mij niet over uit te spreken. Die 55-200 is zeker niet de slechtste.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Ik zou ook de sigma 18-200 in beschouwing nemen. Ik heb de 18-125 DC, ben daar tevreden van als all-round lens. De 18-200 schijnt nog beter te zijn. Prijs rond de 300 euro. Waarschijnlijk nog even wachten op verkrijgbaarheid....
            natwork.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nat
              Ik zou ook de sigma 18-200 in beschouwing nemen. Ik heb de 18-125 DC, ben daar tevreden van als all-round lens. De 18-200 schijnt nog beter te zijn. Prijs rond de 300 euro. Waarschijnlijk nog even wachten op verkrijgbaarheid....
              Ik heb net de SIGMA 18 - 200 binnen, besteld op maandag 16 mei, vandaag 20 mei toegekomen, dus van het weekend eens uit proberen
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

bij wie besteld 21kine.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                  bij wie besteld 21kine.
                  grt,bouk.
                  Bouk.....http://www.topfoto.de/index.php?artnum=SIGAF18200N
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

test ze maar es grondig
                    want heb ook wel wa interesse
                    zou ze evt als reislens gebruiken

AF-snelheid
                    scherpte (vooral bij kleine f-waarde en wat grotere f-waarden)
                    handling (gebruik van de zoomring enzo)
                    bokeh
                    kleuren
                    ...
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Working...
                    X