Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gevraagd bij lenskeuze.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp gevraagd bij lenskeuze.

Ik zie het bos door de bomen niet meer. Misschien kan iemand van jullie mij een beetje helpen bij de lenskeuze.
    Ik zoek een combinatie om op verlof mee te gaan = eind van de maand : disneyland parijs, juli : spanje, september : Italie. (Portret, landschap, gebouwen...)
    Momenteel heb ik 2 kits die ik gebruik namelijk 18-55 (kitlens EOS 300D) en 28-90 + 75-300 (kit van mijn oude EOS 300).

Ofwel vervang ik de hele handel door een 18-200 van Sigma (1 lens ipv 3 en ik heb een 50 1.8 als aanvulling), maar ik twijfel over de kwaliteiten van deze lens.
    Ofwel vervang ik de 28-90 door de 28-75 2.8 van Tamron of de 24-70 2.8 van Sigma. Meer mee te nemen (lees evenveel), maar lichtsterke lens. Om dan eind van het jaar een 70-200L F4 aan te schaffen tvv de 75-300.

Alle hulp, voorstellen, persoonlijke meningen, eventuele ervaringen met deze lenzen zijn meer dan welkom.
    Frederic
    „You miss 100% of the shots you don‘t take…“ Wayne Gretzky

Re: Hulp gevraagd bij lenskeuze.

Denk dat enkel jijzelf die keuze kan maken.
    Het is een keuze tussen comfort(de sigma) en kwaliteit(de 2de kit)

Die 18-200. Zal heel gebruiksvriendelijk zijn. Wandellens, waarmee je alles kan trekken. Wat op reis heel handig is...Maar de 2de kit die je voorstelt, zal kwalitatief véééééle beter zijn.

Ik zou persoonlijk de tweede kiezen. Na een tijdje(althans bij mij) wordt je heel septisch tov je eigen werk. Ik heb graag haarscherpe fotos, dat is het eerste dat ik check, als ik men fotos download....
    En dan maakt me dat niet uit dat ik moet sleuren met enkele lenzen.

Groeten
    Jo
    Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Ik zou zeggen: koop die Tamron 28-75 of Sigma 24-70 en hou je 75-300 erbij. Later wil je die tele door een 70-200/4 vervangen; perfect. Blijft er één probleempje over: je zal de kortste kant van je 18-55 missen. Uiteindelijk zal je dus nog een derde lens willen; een Tamron 17-35 misschien?
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Hmmm, ik vrees dat julie gelijk hebben en het "voorrecht" om met glas te mogen sleuren, zoals al in een thread aan bod gekomen is. Het uiteindelijk zal halen.

@Johan, vind je de tamron een goede aankoop ? Ikzie dat jij zo eentje hebt...
        Frederic

Comment

zou toch de sigma 18-200 kopen hoor
          heb zelf de sigma 24-70 2.8 macro en de 80-200 2.8 van Nikon.
          maar als ik op reis ga neem ik die lenzen toch niet mee hoor heb zelf hier de sigma 18-125 maar heb nu de 18-200 besteld.
          Voor op reis voldoen die hoor.
          ga binnenkort naar Barcelona en alleen met de sigma 18-200 met mijn nikon D70 en mijn Flits SB 800.
          en als ik ga stappen alleen met de sigma 18-200.
          meer moet dat niet zijn.
          Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
          Hier op dit forum.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel
            zou toch de sigma 18-200 kopen hoor
            heb zelf de sigma 24-70 2.8 macro en de 80-200 2.8 van Nikon.
            maar als ik op reis ga neem ik die lenzen toch niet mee hoor heb zelf hier de sigma 18-125 maar heb nu de 18-200 besteld.
            Voor op reis voldoen die hoor.
            ga binnenkort naar Barcelona en alleen met de sigma 18-200 met mijn nikon D70 en mijn Flits SB 800.
            en als ik ga stappen alleen met de sigma 18-200.
            meer moet dat niet zijn.
            Dat is 1 mening, ik loop zonder probleem een dagje rond met mijn rugzak gevuld met 1 cam en grip, 4 lenzen (selectie aangepast aan de dag...), 1 TC en een flits... Het hangt er vooral vanaf waarmee je rond wil gaan stappen; sommigen het liefst zo licht mogelijk, ik maak graag gebruik van de mogelijkheid om lenzen te wisselen...
            En als ik eens moe wordt, dan hang ik die rugzak wel aan de kinderwagen... zolang het nu nog kan, moet ik er van profiteren
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik zou toch ook de 18-200 overwegen. Zelf heb ik de 24-70 2.8 van Sigma en die valt in gebruik echt goed mee (na even wennen). Ik ben nu aan het sparen voor de Sigma 70-200 2.8 (+ 1.4 TC + 500D voorzetlens). En nog later is de 12-24 gepland.

Maar het wordt wel een ZWARE handel. Ik houd wel van gewicht in mijn handen. Het is heerlijk om ermee te werken. Maar voor op vakantie zou ik misschien toch iets anders meenemen. Daarom plan ik vroeg of laat toch ook de aanschaf van iets als de 18-200.

Als je nu zou kiezen voor de 18-200 kan je later nog altijd je gamma aanvullen met kwaliteitslenzen. Superveel geld ben je er niet mee kwijt!
              Canon 70D
              En als ik het wat compacter houd: Fuji HS35

Comment

@Johan, vind je de tamron een goede aankoop ? Ikzie dat jij zo eentje hebt...

Ja, Best tevreden van. Kwaliteit, prijs dik in orde, Lensje ligt echt goed in de hand, mooie afwerking, En 28-75 is gewoon een lengte die goed bruikbaar is, voor feestjes, recepties, modelfotografie... Je moet gewoon iets in die lengte in je arsenaal hebben zitten. Als ik niet te veel zin heb om te wisselen, zet ik die lens erop. Een leuk lensje, en in die prijsklasse zal je volgens mij niets beter vinden.

Maar naar mijn bescheiden mening kan ie qua kleur en scherpte toch niet aan de 50/1.8. (want zie dat je die 50/1.8 zelf hebt). Maar primes en teles vergelijken is als appelen en peren vergelijken.
                Dus als je op zoek bent naar een goeie veelzijdige lens met prima kwaliteit, zit je goed met die Tamron. Maar als je echt op zoek bent naar een lens die je nog mooiere en scherpere fotos zal opleveren dan je 50/1.8., zal je van een kale reis thuiskomen.

Maar dat is enkel mijn bescheiden mening.

Groeten
                Canon 5DMkII + Canon 30D(te koop) + efs 10-22(te koop) + ef 17-40L + ef 50 f1.8 II + ef 85mm 1.2L MII + tamron 28-75/2.8 xr di + ef 70-200L 2.8 + sigma ef-500 dg super(te koop) + 1.4 II canon converter + canon 580 II

Comment

Ik heb net ook de Sigma 18 - 200 besteld en verwacht deze lens op het einde van deze week, ik had ook interesse voor de Sigma 24 - 70 maar die werd me resoluut afgeraden door Corné, ik heb met hem even gemaild vandaag over het verschil in kwaliteit tussen de sigma 24 - 70 en de Tamron 28 - 75. en hij zei me dat ik absoluut niet mocht twijfelen en voor de Tamron moest gaan, die is optisch stukken beter dan de sigma zei hij. ( En nee, de tamron is zelfs goedkoper dan de sigma, dus dat verkoopsargument van liever duurdere lenzen te verkopen gaat hier niet op dus ) Maar wat betreft de 18 - 200 zou de sigma dan weer WEL beter presteren dan de Tamron...tja, op den duur wordt het wel heel ingewikkeld..

De droomlens natuurlijk is de Nikkor AFS 28-70 f/2.8D. maar die vind ik wel héééééééééé duur...
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Inderdaad, zoals je zegt, het wordt ingewikkeld .
                    Ik ben er nog niet wijzer uit geraakt, toch niet uit welk van beide lenzen ik zou nemen. Het zal dus een korte pijn worden en eens dieper in de zak tasten. Ik ga dan maar beide halen en een selectie maken voor ik op reis vertrek naargelang de omstandigheden. Mocht de 18-200 mij niet aanstaan zal ze snel in de koopjeshoek belanden. Waarschijnlijk tot grote vreugd van mede BD'ers .
                    Iedereen bedankt voor jullie bijdrage, ik ben niet wijzer geworden kwa lens, maar wel wat de motivaties achter de aanschaf van deze lenzen is en daar heb ik heel wat aan .
                    Frederic

Comment

Working...
                    X