Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Zoom ???

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke Zoom ???

Ben op zoek naar een zoom-objectief, is er iemand die ervaringen/testfoto's heeft van deze lenzen, en wat de positieve/negatieve punten zijn ???

Canon EF 75-300/4.0-5.6 USM IS ø 58mm
    Canon EF 70-200/4.0 L USM + zonnekap ø 67mm
    Sigma AF 70-200/2.8 EX APO (HSM) ø 77mm
    Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Macro ø 62mm
    Nikon D70s / Nikkor AF-S DX 18-70/3.5-4.5G IF ED,Nikkor AF 50/1.8 D,Nikon, Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM Nik-D DG, SB-800 Speedlite , 2x Dane-Elec CompactFlash XTreme 512 Mb/44x / Canon Powershot A 510

Re: Welke Zoom ???

Van die 4 zou ik voor een van de twee 70-200's gaan. Ik heb de Canon 70-200 f4L, en ben er enorm tevreden van. Ongelofelijke beeldkwaliteit, zeer stevig gebouwd, snelle AF dankzij de USM, ...

Een nadeeltje ervan IMO is dat ie wit is, en dus nogal opvalt als je straatfotografie of zo wil doen. Als je veel binnen fotografeert is het ook niet de snelste lens, dan kan de extra f-stop van de Sigma goed van pas komen.

Comment

De Canon 75-300, maar dan zonder IS (beeldstabilisatie) heb ik gehad, maar die viel tegen. Tussen 200 en 300mm was er niet veel contrast (de foto's werden wazig).

De Canon 70-200 f4 L is volgens iedereen die ze gebruikt een heel erg scherpe lens.

De Sigma 70-200 f2,8 heb ik zelf, en dat is een heel scherpe lens vanaf f4, maar op f2,8 (helemaal open) is die wel degelijk goed bruikbaar. Dat scheelt dus een volledige stop met de Canon f4. In omstandigheden waar er niet al te veel licht is, zal de Sigma dus in het voordeel zijn.
      Het scherpstellen gaat met de Sigma HSM-motor ook snel
      De foto's van de motorcross + freestyle MX demo in mijn Fotopic-alum zijn allemaal met de Sigma 70-200 f2,8 gemaakt. Door de resize en extra compressie door Fotopic hebben ze wel wat scherpte verloren, maar ik heb een deel van de originele foto's afgeprint op A4, en die zien er perfect uit . (De originele foto's zijn dus een pak beter dan de kleine versies bij Fotopic.)
      De foto's van de jumping zijn ook allemaal met de Sigma gemaakt.
      Bij de foto's van het lenteconcert zitten er verschillende bij die op f2,8 gemaakt zijn met de Sigma 70-200.
      Het nadeel van die Sigma tegenover de Canon 70-200 f4 is het gewicht dat veel hoger is, en de lensdiameter is ook groter (dat kan ook niet anders bij een lichtsterke lens ).

De Tamron heeft een heel groot zoombereik, maar die lens is veel minder lichtsterk. En door het grote zoombereik zal het ook niet de scherpste lens uit je keuze zijn.
      Last edited by Black B@ndit; 9 mei 2005, 20:01.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Niemand anders ervaringen delen???
        Nikon D70s / Nikkor AF-S DX 18-70/3.5-4.5G IF ED,Nikkor AF 50/1.8 D,Nikon, Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM Nik-D DG, SB-800 Speedlite , 2x Dane-Elec CompactFlash XTreme 512 Mb/44x / Canon Powershot A 510

Comment

Heb de Canon 70-200 f4.0. De lens heeft maar één nadeel, het is geen f2.8 lens Voor de rest niets dan lof
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

geen ervaring, maar ga hem wel aanschaffen ter vervanging van de kit nl de,Sigma 18-200, breed en tele in èèn.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Tja lijkt me ook wel een goede keuze,maar anderzijds is die lang niet zo scherp als een 70-200 L. En geeft vertekening in op 18mm en 200mm.
              Dus tja.....

Comment

gaan we L-glas vergelijken met een leuke en 'goedkope' all-rounder??

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                  Die 18-200 staat ook in het lijstje van Bman, dus mag die wel mee vergeleken worden .

Zo'n 18-200 lijkt me wel handig voor situaties waarbij het wat moeilijk is om een zware fototas mee te sleuren, en wanneer de fotokwaliteit niet echt perfect moet zijn.

Maar als de foto's zo goed mogelijk moeten zijn, dan ben je beter af met de Canon 70-200 f4 (=lichtgewicht tegenover de f2,8), maar als de foto's dan ook nog gemaakt moeten worden met weinig licht, dan is de Sigma 70-200 f2,8 de beste lens uit het bovenstaande lijstje .
                  BD0338BE

Comment

Lang niet alle "L" -glas is z'n € waard... (en dan bedoel ik niet enkel de meerprijs boven die leuke allrounders)

De 70-200 L is daar echter een notoire uitzondering op. Eén van de beste zooms die Canon produceert.
                    Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

die 18-200 is ook een lenske dat ik me zeker zou kopen hoor, daar niet van.

maar zeggen: tja, die 18-200 is tof, maar lang niet zo scherp als die fameuze 70-200 iets met twee vruchten komt dan in me op...

waarvoor wil je de lens? gemak van met slechts één lens rond te lopen? of heb je sowieso er nog een groothoek bij....

gemak: koop die 18-200 dan
                      heb je groothoek bij, en vind je sleuren niet leuk: koop die sigma 70-200, en trek er betere foto's mee dan de 18-200, maar neemt wel twee lenzen in ipv één met de 18-200....

en weeral komen twee vruchten in me op

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

die 18-200 is ook een lenske dat ik me zeker zou kopen hoor, daar niet van.

maar zeggen: tja, die 18-200 is tof, maar lang niet zo scherp als die fameuze 70-200 iets met twee vruchten komt dan in me op...

waarvoor wil je de lens? gemak van met slechts één lens rond te lopen? of heb je sowieso er nog een groothoek bij....

gemak: koop die 18-200 dan
                        heb je groothoek bij, en vind je sleuren niet leuk: koop die sigma 70-200, en trek er betere foto's mee dan de 18-200, maar neemt wel twee lenzen in ipv één met de 18-200....

en weeral komen twee vruchten in me op
                        Het zijn inderdaad wel lenzen die voor een totaal verschillende doelgroep bedoeld zijn. De 18-200 is een low-budget allrounder, en de 70-200 L f4 is dan weer een lens die voor een semi-professionele fotograaf gemaakt is (de Canon 70-200 L f2,8 IS versie is meer voor de prof).
                        BD0338BE

Comment

Zozo dat is allemaal duidelijk :P
                          Kijk wat betreft groothoek,heb ik tot nu toe een 18-55 kitlens,voor t midden-bereik heb ik die 28-75 tamron ( ) en zoek nu als eerste een tele objectief.

Die 70-200 L F4 is bij Konijnenberg : €603,- minus €100,- casback = €500,-
                          die sigma is wel leuk maar kost wel 50% meer,en of t dat nu waard is voor een iets lichtsterkere ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bman
                            Die 70-200 L F4 is bij Konijnenberg : €603,- minus €100,- casback = €500,-
                            die sigma is wel leuk maar kost wel 50% meer,en of t dat nu waard is voor een iets lichtsterkere ???
                            Let op Bman... die superlage prijs doet vermoeden dat het mogelijks om een "refurbished" gaat, en dan riskeer je naast de cash-back te pakken. Informeer je vooraf en post het hier!
                            Ook bij Kamera-Express kost ie 605 euro maar ze vertelden me daar dat de 100 euros niet kunnen worden gerecupereerd omdat die geïmporteerd zijn uit Amerika...
                            Ikzelf wil em ook aanschaffen, en weet eigenlijk niet goed waar te bestellen, ik wil garantie over de cash-back!

Mijn keuze valt op de 70-200 L F4 ipv een F2.8 vnl. voor het gewicht (en de prijs), die ene stop verlies neem ik er bij.

Succes!
                            Canon 40D+20D | EF 17-40 f/4 L usm | EF 100 f/2.8 macro usm | EF 70-200 f/4 L usm |
                            ringlite MR-14EX | speedlite 420EX | Leica 10x42BA | Lowepro Rover Plus AW|

Comment

Working...
                            X