Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-200/3,5-6,3 AF XR Di-II ASPHERICAL LD IF MACRO

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Tamron 18-200/3,5-6,3 AF XR Di-II ASPHERICAL LD IF MACRO

heeft er iemand ervaring met deze lens?
    Tamron 18-200/3,5-6,3 AF XR Di-II ASPHERICAL LD IF MACRO
    is me vooral om de scherpte en snelheid van scherpstellen te doen!
    ik ben hier wreed nieuwsgierig naar!
    grts; M

Re: Tamron 18-200/3,5-6,3 AF XR Di-II ASPHERICAL LD IF MACRO

bi die super zooms ga je nooit de scherpte en snelheid halen dan met een max 3 keer zoom.

ik ben niet zo voor die hyper zooms, doet de kracht van je dslr een beetje af vind ik.

Comment

nog niet volgens mij. lens nog maar net uit, en velen wachten wel op een eerste commentaar erover...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

heb zelf de sigma besteld levering half mei voor op mijn D70.......
        Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC Superzoom lens Canon AF - Speciale voorintekenprijs is 299,- Euro bij

ik vond dit een scherpe prijs.
        wou eerst voor de tamron gaan maar in de rieviews komt die er wat softer uit.
        Heb zelf ook de sigma 18-125 en die is zeer goed vind ik (voor zijn geld)
        men zegt dat de tamron iets meer tele heeft dan de sigma.
        hopelijk heb ik de goede keuze gemaakt om toch voor de Sigma te gaan en niet voor de Tamron.
        En dan staat binnekort de sigma 18-125mm in de koopjes hoek.

Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

Comment

alom verwarring hier, wel erg goedkoop, was zo wie zo van plan de lens te bestellen, maar waar je ook kijkt, overal Euro,s duurder hoe kan dat nou.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
            alom verwarring hier, wel erg goedkoop, was zo wie zo van plan de lens te bestellen, maar waar je ook kijkt, overal Euro,s duurder hoe kan dat nou.
            grt,bouk.
            ben er achter hoor, het gaat met voorinschrijving tot 21 Mei geldig, daarna een stuk duurder.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Wat wil die "Macro" zeggen,kan je daar dan echt dichtbij opname mee maken van bloempjes of insecten,nu doe ik dat met mijn coolpix 4500,maar overweeg een reflex toestel te kopen bv. Canon EOS 350 met de lens waarvan hier sprake.
              Groetjes
              DeSwa
              Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
              Web-Albums

Comment

Een echte macrofunctie zou ik het niet noemen.
                Macro is 1:1....De tamron 18-200 is (1:3.7) ...en de sigma 18-200 is (1:4.4)...
                Dus echt macro foto's zal je er niet mee kunnen nemen.
                eerder een goede" close-up
                Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                Hier op dit forum.

Comment

Goed om te weten,daar besluit ik dan uit mijn coolpix 4500 te houden voor macro daar een echte macro lens me te duur uit komt.
                  Bedankt

DeSwa
                  Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                  Web-Albums

Comment

De vraag was, is er iemand die ervaring heeft met deze lens???
                    Iedereen weet wel dat de kwaliteit van een 3 x zoom beter is, maar daar gaat het helemaal niet om.
                    Ik zoek ook een wandellens, want je gaat echt geen dag stappen met 70-200 2.6 en 28-70 2.8 en 17-35 2.8!!
                    Dan ben ik bereid om een beetje toe te geven, en een 18-200 erbij te nemen.
                    Trouwens, de 28-200 van Tamron is niet slecht, dus ik hoop....
                    Niemand??

Comment

Ik heb de lens kunnen testen op een 350D ... mooi bereik en focust redelijk snel. Scherp is ze in vgl met een wat mindere zoom niet echt, evenals accuraat scherpstellen niet het geval was. Maar als je prijs kwaliteit bekijkt is het toch een mooie aanbieding.

Macro kan je vergeten met deze lens tenzij je zonnebloemen gaat fotograferen. Je zit dan ook tegen de grens van je objectief waarbij dit nog wat minder scherp is en je al heel veel licht nodig hebt om wat uit de hand te schieten.
                      ronaldsplace !! Click it
                      switch to canon
                      Hoe ouder de foto , hoe jonger we er uit zien !!!

Comment

Working...
                      X