Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Focustest 17-40L

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Focustest 17-40L

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
    In ieder geval, corné stelde voor om een andere 17-40 te testen.

Mvg
    Dat is een goede oplossing om uit te maken waar het probleem juist zit .

Het is wel zo dat er volgens mij op elk toestel en elke lens een bepaalde foutmarge toegestaan is bij de fabrikant (en dat zal bij alle merken wel zo zijn). Een apparaat maken dat 100% optisch perfect afgeregeld is, dat is niet altijd haalbaar. Maar als je dan een lens hebt met een kleine afwijking (die je normaal niet ziet omdat ze te klein is), en je hebt een camerabody met een afwijking in dezelfde richting (front of backfocus), dan krijg je wel een probleem.

Door een andere 17-40 te testen zal wel snel weten waar de fout zit.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
      Dat is een goede oplossing om uit te maken waar het probleem juist zit .

Het is wel zo dat er volgens mij op elk toestel en elke lens een bepaalde foutmarge toegestaan is bij de fabrikant (en dat zal bij alle merken wel zo zijn). Een apparaat maken dat 100% optisch perfect afgeregeld is, dat is niet altijd haalbaar. Maar als je dan een lens hebt met een kleine afwijking (die je normaal niet ziet omdat ze te klein is), en je hebt een camerabody met een afwijking in dezelfde richting (front of backfocus), dan krijg je wel een probleem.

Door een andere 17-40 te testen zal wel snel weten waar de fout zit.
      Ja en ik moet de body ook meenemen want hij heeft een gecalibreerde 50mm lens.
      Ook heeft hij een gecalibreerde 1Ds mkII waar op zijn beurt dan de 17-40 getest wordt, en natuurlijk dan ook op mijn body.
      Serieuze klepper zo'n 1Ds mkII amai
      Mvg
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
        Ja en ik moet de body ook meenemen want hij heeft een gecalibreerde 50mm lens.
        Ook heeft hij een gecalibreerde 1Ds mkII waar op zijn beurt dan de 17-40 getest wordt, en natuurlijk dan ook op mijn body.
        Serieuze klepper zo'n 1Ds mkII amai
        Mvg
        Dan kan je duidelijk zien waar het probleem zit.
        Als je verschillende lenzen of body's test, dan ben je nog niet zeker, maar als er daar ergens een gecalibreerde lens en body tussenzitten als referentie, dan ben je 100% zeker .
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
          ik heb ooit mijn 28-75 getest, bij mij geeft deze op 75 geen enkel probleem. Maar naar 50 ... 28... krijg ik wel heel veel front focus. Ik heb deze test vooral gedaan omdat ik op 75mm problemen ondervond.. is dat dan normaal?
          Daar heb ik ook last van als ik 1focus punt neem, in volledige automode wat minder.Ik ga hem terug brengen voor te laten herstellen kom naar het schijnt enkel bij Canon voor.Ik loste dit probleem in sommige gevallen op door eerst in te zomen voor scherpstellen en daarna kadreren maar als onderwerp zich verplaats gaat da moeilijker.
          Hier nog een link met het zlfde probleem maar in het Duits blijkbaar komt het veel voor Tamron

Comment

Working...
          X