Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Info...

Met betrekking tot het eerdere topic over macrolenzen die ik gepost heb, had ik graag nog het volgende gevraagd:

Bij navraag in de winkel(s) blijkt niemand macro lenzen op stock te hebben, deze worden alleen op bestelling gedaan, aangezien het hier toch om een redelijk uitgave gaat, en je naar mijn mening eigenlijk beter af bent het ook eens van dichtbij te zien, zou ik graag info hebben over beurzen en dergelijke waar men deze objectieven kan zien (en testen of getest zien).

Alle info omtrent beurzen (via links op internet) of andere is welkom, hier of via e-mail.

Alvast bedankt.

met vriendelijke groeten,

__________________________________________________ ______
    Canon Eos 350D - EF-s 18-55 * EF35-70 f3.5-4.5 * EF75-300 USM f4-5.6 * Tamron-F Teleconverter 2x C-AF1 BBAR MC7 * Sandisk CF Ultra II 1.0GB * Remote Control RC-5
    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Re: Info...

Dat vind ik inderdaad ook een ramp!

Was onlangs nog in Oostende en keek daar eens rond in een 'grote' fotozaak ... welgeteld 1 lens hadden ze daar in stock voor zover ik kon zien

Je zou wel kunnen overwegen om een SD mee te doen, dan heb je meestal wel een rits aan merken en lenzen en als je dat vriendelijk vraagt zijn de meeste BD'ers wel bereid om je één of andere lens te laten testen.

Comment

Is ook mijn ervaring. Je kan hier weing bekijken , laat varen eens testen.Er zijn volgens mij bij ons weinig zaken die in goed lensmateriaal durven investeren. Prijzen zijn hier veel te hoog. Op sommige lenzen kan dit tot 1000€ schelen. Dit fenomeen is hier al aan bod gekomen. Denk dat dit toch een beetje de schuld is van de invoerders die de detailhandel verplichten deze hoge prijzen te hanteren.

Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

bij Grobet in Antwerpen hebben ze bijna alle lenzen in stock . ( van de grote merken )
        http://www.dullaert.net

Comment

Allé, er is er toch al eentje. Maar ik denk niet dat er in West- en Oost Vlaanderen veel van zulks te zien valt.

Groetjes,
          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Dat was ik ook aan't denken, hier aan de kuststreek amai

Ik wou een blaaspeerken en stapte in Blankenberge een fotowinkel binnen ... ging minstens 3 weken duren en 15 euro kosten. Heb het dan maar bij geheugenkaart.be gekocht voor 14 euro INCLUSIEF verzending en had het op enkele dagen
            Maar qua lenzen ligt dat natuurlijk ietskes anders! Kzal dringend nog eens een SD moeten meedoen vrees ik want je leest zo'n uiteenlopende verhalen over lenzen: traag/snel, scherp/onscherp, luidruchtig e.d.

Comment

Ben ook eens benieuwd hoe snel Cornevaniperen mijn AF Micro 105 f/2.8D. lens gaat opsturen, vorige week vrijdag 22 april betaling gedaan, van mijn rekening gegaan op 25 april....tot nu toe nog geen email gekregen dat mijn status van bestelling was veranderd.......hopelijk moet ik niet te lang wachten......
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

't ja Antwerpen is nu ook weer nie naast de deur natuurlijk, en zeker nu met de werken aan de gang is 't er zeker nie beter op aant worden, dus voorlopig blijf ik liever weg uit antwerpen, want wat een plezant ritje zou moeten zijn zou wel eens ferm kunnen tegenvallen.
                En ja inderdaad, hier aan de kust valt nie veel te vinden aan winkels (al of niet speciaalzaken) waar veel op stock is, spijtig natuurlijk....

Maar enfin, 'k ben toch al een adres rijker, Grobet in antwerpen, (thanx Dzjee) eentje om te onthouden als het zover is...

Wat kopen via internet betreft, ben daar eigenlijk nie zo voor te vinden, 't is wel interessant, dat wel, als je de (vooral) nederlandse en andere webshops bekijkt dan kun je wel een voordeelprijs eruithalen (lager BTW tarief om te beginnen), maar als je dan de voorwaarden bekijkt dan lijkt het allemaal tip top, tot je vraagt als het tarief (ze hebben altijd 1 tarief) dat ze vermelden ook geldig is voor levering in België, en dan blijkt dat hun tarieven voor België hoger zijn (in sommige gevallen tot 15 Euro om een simpel geheugenkaartje te versturen om maar een artikel te noemen), voor andere zaken gaan ze zelfs tot 25 Euro verzendingkosten rekenen.
                Sommigen doen dan ook nog een beroep op koerierdiensten om de levering te doen, wat dan weer met zich meebrengt dat wie niet thuis is...is gezien..., oh ja je kan als alternatief, voor 't geval je niet thuis bent ook je werkadres opgeven, 't ja lijkt allemaal simpel tot ze daar dan onverwacht voor je neus staan met een rekening van enkele honderden euro's....

Andere adressen van winkels of dergelijke zijn welkom, laat maar komen dus...

alvast bedankt,

greetz

Last edited by Henk_01; 27 april 2005, 23:24.
                2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

Comment

Fotokar in Leuven heeft ook best wat lenzen in stock...

sugar

Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01
                  't ja Antwerpen is nu ook weer nie naast de deur natuurlijk, en zeker nu met de werken aan de gang is 't er zeker nie beter op aant worden, dus voorlopig blijf ik liever weg uit antwerpen, want wat een plezant ritje zou moeten zijn zou wel eens ferm kunnen tegenvallen.
                  En ja inderdaad, hier aan de kust valt nie veel te vinden aan winkels (al of niet speciaalzaken) waar veel op stock is, spijtig natuurlijk....

Maar enfin, 'k ben toch al een adres rijker, Grobet in antwerpen, (thanx Dzjee) eentje om te onthouden als het zover is...

Wat kopen via internet betreft, ben daar eigenlijk nie zo voor te vinden, 't is wel interessant, dat wel, als je de (vooral) nederlandse en andere webshops bekijkt dan kun je wel een voordeelprijs eruithalen (lager BTW tarief om te beginnen), maar als je dan de voorwaarden bekijkt dan lijkt het allemaal tip top, tot je vraagt als het tarief (ze hebben altijd 1 tarief) dat ze vermelden ook geldig is voor levering in België, en dan blijkt dat hun tarieven voor België hoger zijn (in sommige gevallen tot 15 Euro om een simpel geheugenkaartje te versturen om maar een artikel te noemen), voor andere zaken gaan ze zelfs tot 25 Euro verzendingkosten rekenen.
                  Sommigen doen dan ook nog een beroep op koerierdiensten om de levering te doen, wat dan weer met zich meebrengt dat wie niet thuis is...is gezien..., oh ja je kan als alternatief, voor 't geval je niet thuis bent ook je werkadres opgeven, 't ja lijkt allemaal simpel tot ze daar dan onverwacht voor je neus staan met een rekening van enkele honderden euro's....

Andere adressen van winkels of dergelijke zijn welkom, laat maar komen dus...

alvast bedankt,

greetz

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ik geraak alsmaar verder van huis zo te zien ('k ben van aan de Kust hé), van Antwerpen naar Leuven...

Ach ik zie wel waar ik geraak, maar zo kom ik al dicht tegen de grens met Nederland ook hé..... bedankt voor de tip Sugar

greetz

__________________________________________________ _
                    Canon Eos 350D - EF-s 18-55 * EF35-70 f3.5-4.5 * EF75-300 USM f4-5.6 * Tamron-F Teleconverter 2x C-AF1 BBAR MC7 * Sandisk CF Ultra II 1.0GB * Remote Control RC-5

Comment

Ja, en dan zijn de prijzen ineens beter als je over de grens zit ... ik weet een grote winkel in Roosendaal maar zou dat kaartje eens moeten zoeken ... voor zover ik me kan herinneren hadden die toch wel tamelijk wat materiaal in stock

.... eventjes gezocht: denk dat het deze was: http://www.foto-id.nl/
                      Last edited by Tony smeT; 28 april 2005, 00:05.

Comment

Kijk ik er nu over of zie ik nergens prijzen staan bij http://www.foto-id.nl/ ?
                        Moet je misschien telkens het info formulier invullen wil je een prijs te weten komen?
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Campion in Brussel in de St Bonifaas straat.
                          Ze hebben ook een occcasie winkel in de zelfde straat.
                          Denk dat ze (zeker van sigma) bijna alles in huis hebben.
                          Helaas geen website.

tel & adres op http://www.avguide.be/clic/campion/

Jo.
                          A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                          Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                            Kijk ik er nu over of zie ik nergens prijzen staan bij http://www.foto-id.nl/ ?
                            Moet je misschien telkens het info formulier invullen wil je een prijs te weten komen?
                            Ja de site stelt niet veel voor moet ik toegeven, maar ik ben er ooit eens geweest, toen nog voor m'n Fuji S602z en het was toen blijkbaar geen probleem om bvb voorzetlenzen te mogen testen ook al moesten ze die dan nog eerst bestellen
                            Het is wel nooit zover gekomen omdat het voor mij niet echt achter de hoek is

Comment

waarom zou je deze lenzen willen zien/voelen dat begrijp ik eigenlijk niet zo goed. Al helemaal niet als je ze nieuw koopt.
                              Als ik iets tweedehands wiln kopen wil ik het wel van te voren zien anders niet.
                              Er staan werkelijk honderden reviews op verschillende sites met duidelijke foto's van de lens zelf en het resultaat.

Dus informaie genoeg lijkt me zo....
                              En inderdaad de prijzen zijn in Nederlands iets gunstiger.... ietsje dan ook maar...
                              Met vriendelijke groeten,
                              Ronald
                              www.konings.biz

Comment

Working...
                              X