Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd : Nikkor 80-400 VR of Nikon 70-200 2.8 VR + 2.0 TC ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advies gevraagd : Nikkor 80-400 VR of Nikon 70-200 2.8 VR + 2.0 TC ?

Misschien is het al gevraagd geweest, maar dan heb ik het niet gevonden

Het is de bedoeling om uit de hand te fotograferen

Welke lens/combinatie geeft de beste resultaten op 400mm:
    1. Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR.
    2. Nikkor AF-S VR Nikkor 70-200/2.8 G IF-ED + TC-20E II.

Optisch zijn ze allebei evenwaardig. Of vergis ik mij ?
    Ik weet natuurlijk wel dat optie 2 veel duurder is maar daar staat tegenover dat ze ook veelzijdiger is.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Re: Advies gevraagd : Nikkor 80-400 VR of Nikon 70-200 2.8 VR + 2.0 TC ?

als je groot bereik wil, neem dan een lens met groot bereik.
    wil je sporadisch zon groot bereik dan kun je beginnen te klooien met TC's (ja sry ik noem dat klooien)
    foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
      Misschien is het al gevraagd geweest, maar dan heb ik het niet gevonden

Het is de bedoeling om uit de hand te fotograferen

Welke lens/combinatie geeft de beste resultaten op 400mm:
      1. Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR.
      2. Nikkor AF-S VR Nikkor 70-200/2.8 G IF-ED + TC-20E II.

Ik weet natuurlijk wel dat optie 2 veel duurder is maar daar staat tegenover dat ze ook veelzijdiger is.
      Een extender, en zeker een 2x, heeft steeds een negatieve impact op beeldkwaliteit en AF snelheid.

Ik zou optie 2 alleen volgen als je denkt occasioneel op 400 mm te fotograferen, als je in eerste instantie 400 mm wil hebben, moet je gewoon een 400 mm lens kopen.

sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Idd een extender van 2x heeft veel te veel scherpte verlies + 2 extra stops nodig, een 1.4 is aanvaardbaar.

Comment

bij de 70-200 zou ik enkel een tc 1.4 kopen een 2 tc gaat teveel van je scherpte afnemen.

het verschil tussne beide:

70-200 is een AF-S wa wil zeggen een pak snellere af met de 80-400.
          de 70-200 heeft een f van 2.8 en de 80-400 een f van 4.5 -5.6 wa wil zeggen een pak meer licht nodig.

gemiddeld kan je zeggen (want sommige zeggen 180° van wa de andere zegt)
          de 80-400 is een trage lens, die perfect dienst doet om een onderwerp op een redlijke afstand te fotograferen. bvb een vogel op 20 meter van u, die vogel moet dan ook blijven zitten. een landende vogel lijkt mij al moeilijker want de lens is nie zo rap.

ik heb de 70-200 besteld en hopelijk brengt corne hem dinsdag ook.
          daar komt mss nog een 1.4 tc op
          analoog heb je dan 200 + 80 + 140 = 420 wa toch al een mooi bereik is.

om naar 200mm en plus te gaan dan zou ik primes beginnen te gebruiken (wel duur)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
            Optisch is de 70-200VR beter dan de 80-400VR al is deze laatste best scherp (tot 300mm erg goed,erboven wat minder maar helemaal niet slecht).Ook nogal logisch als je ziet dat de range van de 80-400 x5 is en de 70-200 "maar" x3 of zelfs niet.Des te groter de range van een lens des te meer moet een constructeur schipperen en een gulden middenweg kiezen om de lens over het ganse bereik scherp,contrastrijk...te maken.Met een kortere range is dit natuurlijk makkelijker en ga je betere resultaten hebben.
            Danny's Photosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
              Optisch is de 70-200VR beter dan de 80-400VR al is deze laatste best scherp (tot 300mm erg goed,erboven wat minder maar helemaal niet slecht).Ook nogal logisch als je ziet dat de range van de 80-400 x5 is en de 70-200 "maar" x3 of zelfs niet.Des te groter de range van een lens des te meer moet een constructeur schipperen en een gulden middenweg kiezen om de lens over het ganse bereik scherp,contrastrijk...te maken.Met een kortere range is dit natuurlijk makkelijker en ga je betere resultaten hebben.
              Juist ! Daarom zijn 'primes' altijd de beste objectieven... !
              Daarom ook dat het mij altijd zo verwondert dat iedereen zo laaiend enthousiast is over die wonderlijke "Bigma". Dat is begot factor 10x

Neen Jepe, die extenders zijn echt wel een lapmiddel. Alleen de 1.4 - en dan nog alleen op hoogkwalitatieve objectieven - is een redelijk alternatief om nu en dan eens je bereik te verlengen...

Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Zoek hier eens,
                De beste keuze volgen mij is de 300mm AFS+ de extender 1.4.

Mooie prijs bij Corne,
                .....Dyslexie.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geen Camera
                  Zoek hier eens,
                  De beste keuze volgen mij is de 300mm AFS+ de extender 1.4.

Mooie prijs bij Corne,
                  http://www.cornevaniperen.nl/proddet...nik040&cat=119
                  Ja,die 300mm is top (zowel AFS als de AF-versie) en met een TC14 erop heb je een mooi bereik (630mm) én schitterende resultaten.
                  Danny's Photosite

Comment

Die 300 mm is idd een prachtlens, en met een 1.4x extender wordt het een lens van 420 mm, maar die heeft dan weer geen VR.
                    Met die 80-400 VR kun je wel nog uit de hand foto's maken.
                    Deze laatste vind ik daarom alleen al verkieselijk. In combinatie met de 17-55 kun je overal je plan trekken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                      Juist ! Daarom zijn 'primes' altijd de beste objectieven... !
                      Daarom ook dat het mij altijd zo verwondert dat iedereen zo laaiend enthousiast is over die wonderlijke "Bigma". Dat is begot factor 10x
                      Awel Kariboe, dat heb ik ook altijd gedacht, tot ik dat ding eens goed heb kunnen uittesten... Ik weet niet hoe ze het doen, maar die lens is dus echt super, ook al is het een 10x zoom...
                      Canon 10D, glass, flashes & extra's
                      Fuji S602Z & extra's
                      www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CooMa
                        Awel Kariboe, dat heb ik ook altijd gedacht, tot ik dat ding eens goed heb kunnen uittesten... Ik weet niet hoe ze het doen, maar die lens is dus echt super, ook al is het een 10x zoom...
                        En ik geloof je hoor... Ondertussen al genoeg voorbeelden gezien die dit staven. Knap staaltje 'engineering' van de 'Sigma-bollebozen'...
                        Greetz, Kariboe
                        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Working...
                        X