Zoals bij zovelen is de juiste keuze van een tele objectief ook voor mij heel moeilijk. Ter aanvulling van mijn Canon 24-70 mm L f/2.8 usm lens ben ik aan het overwegen om een tele objectief bij te kopen. Het gebruiksgebied van deze lens is eigenlijk vooral natuurfotografie waarbij je niet altijd dicht genoeg kunt naderen, en om verder afgelegen details te kunnen fotograferen.
Ik weet niet echt waarom, maar ik heb zo het gevoel dat ik om problemen te vermijden het best bij de Canon objectieven kan blijven. Persoonlijk dacht ik aan één van de volgende objectieven, doch ik geraak er niet echt uit om een gefundeerde keuze te maken.
- Canon 70-200 mm L f/2.8 IS USM (logische verlenging van mijn bestaande lens en lichtsterk)
- Canon 100-400 mm L f/3.5-5.6 IS USM ( Gap van 30 mm, maar grootste bereik)
- Canon 28-300 mm L f/3.5-5.6 IS USM (gedaan met lenzen te wisselen)
Graag had ik wat gebruikerservaringen van jullie gekregen en als het mogelijk is ook geweten welke voor jullie de beste keuze zou zijn.
Groetjes en dank,
Rudy
Ik weet niet echt waarom, maar ik heb zo het gevoel dat ik om problemen te vermijden het best bij de Canon objectieven kan blijven. Persoonlijk dacht ik aan één van de volgende objectieven, doch ik geraak er niet echt uit om een gefundeerde keuze te maken.
- Canon 70-200 mm L f/2.8 IS USM (logische verlenging van mijn bestaande lens en lichtsterk)
- Canon 100-400 mm L f/3.5-5.6 IS USM ( Gap van 30 mm, maar grootste bereik)
- Canon 28-300 mm L f/3.5-5.6 IS USM (gedaan met lenzen te wisselen)
Graag had ik wat gebruikerservaringen van jullie gekregen en als het mogelijk is ook geweten welke voor jullie de beste keuze zou zijn.
Groetjes en dank,
Rudy
Comment