Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF/28-135mm.F3.6-5.6.IS-USM.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EF/28-135mm.F3.6-5.6.IS-USM.

kwam deze lens tegen, is dat wat voor mij als een vervanger voor mijn EOS300D kit lens.zoek nl een scherpe lens voor voornamelijk landschappen, maar ook wel algemeen.iemand in bezit van deze lens en wat zijn dan de ervaringen er mee.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Re: EF/28-135mm.F3.6-5.6.IS-USM.

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
    kwam deze lens tegen, is dat wat voor mij als een vervanger voor mijn EOS300D kit lens.zoek nl een scherpe lens voor voornamelijk landschappen, maar ook wel algemeen.iemand in bezit van deze lens en wat zijn dan de ervaringen er mee.
    grt,bouk.
    Ik denk als je ze vooral voor landschappen wil gebruiken die 28mm nogal veel is (zeker met cropfactor van u 300D). Kitlens is 18mm en ikzelf ga toch proberen om naar een 12mm over te stappen omdat ik soms nog niet toekom.

Comment

De 28-135 kan je moeilijk een scherpe lens noemen, aangezien er gewoonlijk tot F 8 moet dichtgedraaid worden. Ik heb het al dikwijls gezegd hier op het forum, maar voor mij is deze lens niet aan te bevelen. Trouwens 28 mm met een 1.6 crop is geen groothoek meer! Alternatief , de 17-40 mm F4 L USM is ideaal voor op ne 1.6 sensor. De S vatting kan ook niet op mijn goedkeuring rekenen wegens het beperkt gebruik (enkel geschikt voor 1.6 sensor) Dus geen 1.3 sensor , geen analoog en geen Full Frame digital.

My2cents

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Heb een 28-105, maar die gebruik ik zelden. De 17-40 is mijn standaard lens. Voor 1.6 is 28mm zowat al tele Voor landschap kun je beter meer richting groothoek gaan.
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
          De 28-135 kan je moeilijk een scherpe lens noemen, aangezien er gewoonlijk tot F 8 moet dichtgedraaid worden. Ik heb het al dikwijls gezegd hier op het forum, maar voor mij is deze lens niet aan te bevelen.
          My2cents

MVG, Jeff
          Pas op hé Jeff of ben daar weer met mijne Leguaan.
          Voor landschappen is die 28mm ( X1,6 crop ) misschien wel wat groot.
          mvg FrançoisVM
          Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
            ...als een vervanger voor mijn EOS300D kit lens...
            grt,bouk.
            je kan beide toch naast elkaar blijven gebruiken?
            In't begin dacht ik ook dat 28mm ok zou zijn, maar toch miste ik gauw wat
            groothoek...

groetjes,

Comment

Ik heb de 28-135 gehad maar als vervanger voor je kitlens zou ik toch eerder aan iets anders denken.

28 mm is gewoonweg niet wijd genoeg.

Als het een zelfde type lens moet zijn dan die 28-135 denk dan maar eens aan de 17-85 IS want deze doet alles beter dan de 28-135. Heeft wel minder tele maar je gaat meer geniet hebben van de extra groothoek. En met deze kan je jouw kitlens wegdoen. Met de andere moet je hem bijhouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                De 28-135 kan je moeilijk een scherpe lens noemen, aangezien er gewoonlijk tot F 8 moet dichtgedraaid worden. Ik heb het al dikwijls gezegd hier op het forum, maar voor mij is deze lens niet aan te bevelen.
                na een vergelijkende test (zie andere topic) kan ik je alleen maar bijtreden: deze lens is duidelijk NIET scherp.
                Of misschien zijn er slechte en goeie exemplaren (en heb ik een slechte)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                  na een vergelijkende test (zie andere topic) kan ik je alleen maar bijtreden: deze lens is duidelijk NIET scherp.

Nu dan was het exemplaar waar ik één dag mee gewerkt heb ook een slecht exemplaar.

MVG, Jeff
                  Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                    Dan zal ik één van een speciale reeks hebben zeker,want zoveel minder scherp als mijn EF 24-70mm L is die niet.( en als je dan het prijsverschil ziet tussen beide )
                    Maar als je natuurlijk meer groothoek wil hebben.....ja dan is die 28mm niet breed genoeg.
                    Al hoewel ik nu net mijn EF17-40mmL weg gedaan heb en ik nu landschappen met de EF 24-70mm neem,met persoonlijke voldoening.
                    Last edited by Cois; 8 april 2005, 09:55.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

Comment

Working...
                    X