Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk 70-300 objectief voor Nikon D70 ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welk 70-300 objectief voor Nikon D70 ?

Ben op zoek naar een objectief (70-300) voor Nikon D70.

* Nikkor AF 70-300/4.0-5.6 G

* Nikkor AF 70-300/4.0-5.6 ED D

Wat zijn de verschillende tussen beide objectieven ? Ervaringen ?
    Is ED D zijn meerprijs waard ?
    Of kijk beter naar alternatieven zoals Sigma / Tamron ?
    Zoek een goede tele-lens (all-round) onder 300 EURO.
    Alle tips/ervaringen welkom !

Re: Welk 70-300 objectief voor Nikon D70 ?

de 70-300 ed d

Heeft beter glas, heeft ook wel een diafragmaring... die telt toch niet mee op de d-70, dus 'k zou hem alleen nemen voor het scherpere beeld .....

en na 2 maand ga je tot het besluit komen dat 300 mm ook vrij kort is, dan ga je de bigma kopen, dan kom je tot besluit dat die niet lichtsterk genoeg is enz..... Moest ik me morgen opnieuw een 300mm kopen, zou ik de de sigma 100-300 f4 nemen maja dan zitten we weer in een compleet andere prijsklasse.... 't is allemaal iets......
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Volgens mij is deze vraag de afgelopen jaren al doodbediscuteerd. Gebruik misschien eens de zoek-funktie, dan beland je bij threads als deze:

http://forum.belgiumdigital.com/show...t=nikon+70-300
      of
      http://forum.belgiumdigital.com/show...t=nikon+70-300
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Deze vraag en ook welke 70(80)-200 zijn zeer populair.
        Om nog meer onduidelijkheid te scheppen : kijk ook eens naar de 70-300 van Sigma.
        natwork.be

Comment

Hallo,

Ik heb enige tijd een 70-300 ED objectief. Het is een licht en best een goed objectief, als je tenminste iets diafragmeert. Alle verhalen over nog betere lenzen kloppen ook... waarbij je dan wel bereid moet zijn nog 'betere' prijzen te betalen. Ik ben zelf verbaasd van de opname-kwaliteit van dit objectief, bij diafragma 8 en 11 op zonnige dagen (zelfs zonder statief...). Als je wilt kan ik je enkele foto's doorsturen, dan kun je zelf oordelen, want allerlei mooie praatjes maken nog geen mooie plaatjes.

Overigens wil ik mijn objectief verkopen, omdat ik me toch meer wil gaan toeleggen op echte macro-fotografie.

Jac

Comment

Gewoon even een voorbeeldje van de mogelijkheden van deze zeer goedkope lens. Foto gemaakt op 300 mm in de macro stand.

Tamron 70-300 marco 1/2....

Sorry, ik reageer op een oud topic. Never mind
            Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

Comment

kijk ook eens naar het de oudere 75-300. Is een klasse beter dan dan ed versie nog, en 2e hands voor dezelfde prijs te krijgen als de ed versie.
              Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monsi
                kijk ook eens naar het de oudere 75-300. Is een klasse beter dan dan ed versie nog, en 2e hands voor dezelfde prijs te krijgen als de ed versie.
                Klopt als een bus.Ook op Nikonians schat men de oudere 75-300mm veel hoger in.Gebouwd zoals een tank en te vinden aan erg betaalbare prijzen.
                Danny's Photosite

Comment

Working...
                X