Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF 80-200 F2.8 ED schuifzoom of draaizoom?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon AF 80-200 F2.8 ED schuifzoom of draaizoom?

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
    En hoe bevalt hij jou in termen van snelheid (AF?)

Ik heb nooit AF-S telelenzen gebruikt en weet dat ze vergelijken met een 12-24 zinloos is. De draaizoom is echt snel genoeg. Veel heeft ook met het manneke te maken.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
      Ik heb nooit AF-S telelenzen gebruikt en weet dat ze vergelijken met een 12-24 zinloos is. De draaizoom is echt snel genoeg. Veel heeft ook met het manneke te maken.
      In dit geval (ook in vraag van de topicstarter) gaat het over de schuifzoom, die is niet te vergelijken met de draaizoom of AF-S.
      En die is echt niet snel genoeg voor sport.
      En daar gaat een manneke of vrouwke geen verschil in maken.

Comment

Maar als je de draaizoom op een D700 zou plaatsen tegenover een Sigma HSM? In termen van snelheid om een onderwerp te volgen?

Hoor veel tegenstrijdigheid over de snelheid van deze twee vergeleken (op een D700)
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
          In dit geval (ook in vraag van de topicstarter) gaat het over de schuifzoom, die is niet te vergelijken met de draaizoom of AF-S.
          En die is echt niet snel genoeg voor sport.
          En daar gaat een manneke of vrouwke geen verschil in maken.
          goed lezen he

Collector
          Kan iemand mij eens de verschillen aantonen tussen de Nikon AF 80-200 F2.8 ED met schuifzoom of draaizoom?
          betekent volgens mij dat de eigenschappen van de draaizoom aan bod kunnen komen. Hoe zou men verschillen aantonen door het enkel over de schuifvariant te hebben. Deze is van optiek identiek en zou iets trager focussen. dit is wel 'gelezen ervaring' Heb de schuifzoom nooit vastgehad.

Jeroen heeft deze lens ook op zijn lijst staan en zijn vragen mogen beantwoord worden, net als die van iedereen.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik neem de hond maar gewoon mee als ik ga testen...zal ik het snel genoeg weten

Comment

goed lezen he
              Euhm ' k zou toch zelf eerst het voorbeeld geven:
              Oorspronkelijk geplaatst door collector Bekijk bericht
              Ik kan via een vriend er een met schuifzoom aankopen maar wil mij toch eerst een informeren of dit wel een juiste keuze is.
              betekent volgens mij dat de eigenschappen van de draaizoom aan bod kunnen komen. Hoe zou men verschillen aantonen door het enkel over de schuifvariant te hebben. Deze is van optiek identiek en zou iets trager focussen. dit is wel 'gelezen ervaring' Heb de schuifzoom nooit vastgehad.
              De TS kan een schuifzoom kopen, wat heeft hij aan uitspraken als "oh, maar de draaizoom is snel genoeg". Inderdaad, niets.

Hou de twee soorten apart, is nogal verwarrend voor de TS en andere lezers, over welk type het gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                De TS kan een schuifzoom kopen, wat heeft hij aan uitspraken als "oh, maar de draaizoom is snel genoeg". Inderdaad, niets.

Hou de twee soorten apart, is nogal verwarrend voor de TS en andere lezers, over welk type het gaat.
                Rustig mensen... de TS is al 5,5 jaar niet meer op het forum geweest

Verder steeds uitkijken met die oude schuifzooms. Op 200mm f/2.8 en dichtbij kunnen die immers onherstelbare focusafwijkingen vertonen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                  Rustig mensen... de TS is al 5,5 jaar niet meer op het forum geweest

Verder steeds uitkijken met die oude schuifzooms. Op 200mm f/2.8 en dichtbij kunnen die immers onherstelbare focusafwijkingen vertonen.
                  Ok, dan de Topic Herstarter

En ja de schuif 80-200mm had wat finetuning nodig qua AF, maar uiteindelijk wel goed gekregen.

Maar dus voor voetbal blijft hij te traag om echt consequent goed gefocuste beelden af te leveren.

Vandaar: ook eens kijken naar een tweedehands of nieuwe Sigma HSM of Tokina. Niet té oud natuurlijk.

Comment

Is die Tokina in snelheid óók acceptabel dan? Een tweedehands Sigma blijft voor mij sowieso een optie, maar die tokina kan ik erg weinig over vinden (objectief dan)

Comment

Working...
                    X