Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze , EF300 f4/IS of EF400 f5.6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Keuze , EF300 f4/IS of EF400 f5.6

Kunnen jullie me helpen bij de keuze van een goeie telelens ik twijfel tussen bovenstaande lenzen ( en eventueel de 100-400IS) . is de 300Is nog handelbaar ui de hand of kan ik dit vergeten ? Ik heb zo mijn twijfels over de 400 omdat deze niet zo lichtsterk is .

Thx
    http://www.dullaert.net

Re: Keuze , EF300 f4/IS of EF400 f5.6

kzou zeker voor de 300 gaan, hij heeft IS en daarbij kan je er atlijd een TC op zetten, met 1.4 is de kwaliteit nog zeer goed.

Comment

ik heb sedert gisteren de 400 L5.6 en ik kan u zeggen dat hij uiterst scherp is ,ook op 5.6
      vandaag eens goed uitgeprobeert met 1.4 converter (560 mm/f8)en ik zie geen verschil in kwaliteit met of zonder
      was vandaag nu ook een zonnige dag maar ik raad u toch aan om met een monopod te werken op 560 mm
      IS mis ik wel ,daar moet ik eerlijk in zijn
      de 100-400 heb ik vroeger nog gehad en mijn mening daarover is dat de lens op 400mm niet scherp was (plus nog dat klote schuif systeem dat ik niet gewend kon komen ) en uiteindelijk 90% van mijn foto's op 400 mm trok ,dus dan ben je beter af met een prime .
      Last edited by pierewiet; 16 maart 2005, 19:27.

Comment

ik geloof ook wel dat die 400 scherp is, maar op een 1Dmk II heeft hij wel een andere verleningsfactor, het worden met 1.6 wel heel veel milimeterkes

Comment

er is bij topfoto momenteel een 150 euro cashback voor de 300 mm f4
          1199 -150 = 1049 euro , dit is wel een koopje hoor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
            kzou zeker voor de 300 gaan, hij heeft IS en daarbij kan je er atlijd een TC op zetten, met 1.4 is de kwaliteit nog zeer goed.
            Als je de 300 gebruikt met een 1.4x teleconv. blijft het IS systeem dan nog werken ? thx
            http://www.dullaert.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet
              er is bij topfoto momenteel een 150 euro cashback voor de 300 mm f4
              1199 -150 = 1049 euro , dit is wel een koopje hoor
              Deze cashback geldt enkel bij aankoop van 20D en-of 350...weer es slim gezien van de marketing boys @ Canon
              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Haai ,daar bent u wel verkeerd hoor, u moet bij wechselobjectiefen gaan kijken en daar de 300 mm L4IS gaan opzoeken ,daar zul je zien dat er 150 euro cashback bij is ,nergens staat er vermeld dat je ook een 20d of 350d moet kopen .
                dit stond er ook nog bij :
                Meldung vom 16.03.2005

Canon €xtra - Canon CashBack-Aktion für treue Canon-Kunden

Ab sofort bieten wir - in Zusammenarbeit mit Canon - treuen Canon-Kunden eine Cashback-Aktion für ausgesuchte Artikel mit einem Preisvorteil von insgesamt EUR 900,00.

Was müssen Sie tun?

1. Sie kaufen eines dieser Produkte im Zeitraum vom 15.03.2005 bis 31.12.2005 als Neuware im Handel:

Speedlite 580EX . . . EUR 50,00
                Speedlite 420EX . . . EUR 50,00
                Etender EF 1,4x II . . . EUR 50,00
                Extender EF 2x II . . . EUR 50,00
                Makro-Ringblitz MR-14EX . . . EUR 50,00
                EF 20mm 1:2,8 USM . . . EUR 50,00
                EF 28-135mm 1:3,5-5,6 IS USM . . . EUR 50,00
                EF-S 60mm Makro USM . . . EUR 50,00
                Fotodrucker i9950 . . . EUR 50,00
                EF-S 10-22mm 1:3,5-4,5 USM . . . EUR 100,00
                EF 17-40mm 1:4L USM . . . EUR 100,00
                EF 70-200mm 1:4 L USM . . . EUR 100,00
                EF 300mm 1:4L IS USM . . . EUR 150,00

Voor onze klanten uit Belgie en Nederland:

1. Koop tussen 15 maart 2005 en 31 december 2005 één van de geselecteerde producten
                2. Maak een fotokopie van uw factuur of kassabon en knip de originele barcode uit die u aantreft op de verpakking van het objectief of de accessoire
                3. Vul het formulier in dat u op aantreft op de volgende website www.canonextrapromotion.com
                4. Print het formulier en stuur het voor 31 januari 2006 samen met de desbetreffende voucher, kopie van de kassabon of factuur en de originele barcode naar: Canon Promotion Centre, PO Box TP 34 Dept. # 44597, Tipperary, Ireland
                5. Canon zal het op de voucher vermelde bedrag storten op uw bankrekening
                6. Veel plezier met uw Canon producten en het geld dat u op uw bankrekening gestort krijgt!

Comment

Moest je dat nu echt posten pierewiet!!!!!

Nu zie ik daar de 10-22 tussen staan en krijg ik verdomd veel goesting om die te kopen!!!!! En ik had mezelf beloofd om niet meer te kopen dit jaar!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet
                    ik heb sedert gisteren de 400 L5.6 en ik kan u zeggen dat hij uiterst scherp is ,ook op 5.6
                    vandaag eens goed uitgeprobeert met 1.4 converter (560 mm/f8)en ik zie geen verschil in kwaliteit met of zonder
                    was vandaag nu ook een zonnige dag maar ik raad u toch aan om met een monopod te werken op 560 mm
                    IS mis ik wel ,daar moet ik eerlijk in zijn
                    de 100-400 heb ik vroeger nog gehad en mijn mening daarover is dat de lens op 400mm niet scherp was (plus nog dat klote schuif systeem dat ik niet gewend kon komen ) en uiteindelijk 90% van mijn foto's op 400 mm trok ,dus dan ben je beter af met een prime .
                    Kan je eens een voorbeeldje posten ?

Ik heb nu ook de 100-400 IS L en gebruik hem ook meestal rond de 300-400 mm.
                    Ben eveneens aan het twijfelen, maar ik denk dat 300 mm. een beetje kort is...

Een 400 2.8 is me veel te zwaar ( en te duur ); blijft er dus de 400 mm 5.6 over of die groene IS DO -versie. ( maar da's weer lang sparen ... )
                    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                      ...of die groene IS DO -versie. ( maar da's weer lang sparen ... )
                      Maar is het wel waard

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                        ik geloof ook wel dat die 400 scherp is, maar op een 1Dmk II heeft hij wel een andere verleningsfactor, het worden met 1.6 wel heel veel milimeterkes

Alleen indien je vergelijkt met een 20D of 350D. Een 1D MkII (8 MP & 1.3x crop) heeft ongeveer evenveel pixels/oppvl als een 300D, 10D of D60 (6 MP & 1.6x crop).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                          Maar is het wel waard
                          Ik weet het. Ben bang dat ik nu een 5.6 ga kopen, na een jaar die terug verkopen met verlies en dan uiteindelijk TOCH een DO-versie kopen...

Je hebt een zeer scherpe 400 mm, je hebt IS en de lens is "vederlicht". ( bij wijze van spreken natuurlijk )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                            Maar is het wel waard

Ben eens op je site gaan neuzen ( very clean, daar hou ik wel van ): welke zijn met de 400mm DO IS L genomen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                              Ben eens op je site gaan neuzen ( very clean, daar hou ik wel van ): welke zijn met de 400mm DO IS L genomen ?
                              Thx,

Verschillende fotos hier : http://www.pbase.com/hvr_oosterzele/birds

Comment

Working...
                              X