Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste ervaringen Tamron 28-75 2.8 xr di

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste ervaringen Tamron 28-75 2.8 xr di

    Na er veel goede dingen over gelezen en gehoord te hebben, heeft de fotowinkel mij een exemplaar van deze lens uitgeleend. Ik had er eerst niet veel vertrouwen in, uit ervaring weet ik dat mensen hun eigen glas nogal snel als zeer goed beschouwen, meestal uit onwetenheid wat andere lenzen presteren.
    Maar: deze lens is dus echt top, als ik de beelden vergelijk met de goede 2.8 optiek van Canon, (spijtig kan ik ze niet naast mekaar zetten, heb nu een Minolta body), moet ik toegeven, dat volgens mij de beeldkwaliteit die van de Canon 28-70 2.8L overstijgt. Scherpte, kleur en kontrast zijn echt heerlijk, zelfs wide open op 2.8. Het lage gewicht is ook leuk meegenomen
    Als je dan de prijs bekijkt, deze lens kost een fraktie van de Canon versie, en evenveel als de sigma 2.8ex (mijn slechtste lens ooit), dan kan ik eventuele kopers van 2.8 glas alleen maar aanraden om minstens deze lens eens uit te proberen.
    Nadelen zijn er ook, de autofocus is geen usm, dus minder snel en de bouwkwaliteit is el plasico fantastico. Goed, maar geen tank.
    De reden dat ik dit hier schrijf, is omdat ik het gevoel heb om hier zo eens een betaalbaar toppertje tegengekomen te zijn!

  • #2
    Re: Eerste ervaringen Tamron 28-75 2.8 xr di

    heuumm, wat had ik gezegd Rudi


    Groetjes Tubbs

    Comment


    • #3
      Re: Eerste ervaringen Tamron 28-75 2.8 xr di

      Oorspronkelijk geplaatst door Tubbs
      heuumm, wat had ik gezegd Rudi


      Groetjes Tubbs
      LO, tja, jij was ook een van de mensen die me overtuigd hebben om hem te testen.

      Comment


      • #4
        Re: Eerste ervaringen Tamron 28-75 2.8 xr di

        Yeps, had het je ook gezegd hee Rudy.

        Sterker nog, moest ik opnieuw voor de keuze staan, dan zou ik ook voor de Tamron gaan. Nu niet om te zeggen dat ze beter is dan de 28-70 f2.8 L wij open, maar het prijsverschil maakt dat volledig in orde.

        Comment


        • #5
          Re: Eerste ervaringen Tamron 28-75 2.8 xr di

          ik heb 2 exemplaren gehad van die tamron ,allebeide zeer goede ,maar mijn 24-70 L 2.8 is toch nog van een andere kwaliteit .
          ik zou zeggen ,als je de centen niet hebt voor een canon 24-70 ,koop dan die tamron

          Comment


          • #6
            Re: Eerste ervaringen Tamron 28-75 2.8 xr di

            Heb het hier ook al vaak geshreven. Prijs/kwaliteit ga je moeilijk een betere lens vinden.
            Canon EOS 50D - Canon EOS 300D + batterygrip - Canon 18/55 (kitlens) - Tamron 28-75/f2,8 XR Di - Canon 70-200 /f4 L USM

            Comment


            • #7
              Re: Eerste ervaringen Tamron 28-75 2.8 xr di

              Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet
              ik heb 2 exemplaren gehad van die tamron ,allebeide zeer goede ,maar mijn 24-70 L 2.8 is toch nog van een andere kwaliteit .
              ik zou zeggen ,als je de centen niet hebt voor een canon 24-70 ,koop dan die tamron
              Ik durf er bijna op te wedden dat de meeste mensen niet het verschil zullen kunnen zien tussen een foto genomen met de Tamron dan wel met de Canon, indien genomen met hetzelfde toestel ...

              Comment

              Working...
              X