Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke vogelspot lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke vogelspot lens?

Oorspronkelijk geplaatst door Ricardo
    als ik een aantal foto's bekijk die echt haarscherp zijn van zowel de bigma als de 100-400 moet ik zeggen dat de 100-400 toch net iets meer heeft. Kan het niet echt goed uitleggen... beeldkwaliteit lijkt me wat beter. Maar ja kan met zoveel dingen te maken hebben..
    Wel dat heb ik vroeger al opgemerkt,voor ik de EF 100-400mm L IS kocht.
    De Sigma geeft volgens mij iets koudere kleur tegenover de Canon.
    En aangezien ik liever wat warmere kleur heb + IS + lichter in gewicht,heb ik voor de Canon gekozen. ( en ook toen was de Sigma 80-400mm OS APO nog niet op de markt. )
    Dat wil zeker zeker niet zeggen dat ik de Bigma afkeur hoor,want die kleuren dat is echt een persoonlijke mening hé.
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

Comment

wat ik me afvraag, is die IS nu echt zo zaligmakend als dat het lijkt? Een gewichtige reden van overstap van de sigma naar de canon zou idd de IS zijn, de schuifzoom lijkt me ook wel fijn.

Comment

wat ik me afvraag, is die IS nu echt zo zaligmakend als dat het lijkt? Een gewichtige reden van overstap van de sigma naar de canon zou idd de IS zijn, de schuifzoom lijkt me ook wel fijn.
        de IS IS zaligmakend, zeker op 400mm.
        de schuifzoom, moiet je voor zijn, persoonlijk vind ik dit een zegen tegenover de draaizoom bij de Sigma, die eerst en vooral totaal fout geplaats is, helemaal vooraan, en tweedens, helemaal niet lekker draait.
        Maar ik ben nooit een fan geweest van sigma, en al zeker niet van de Bigma, gewoon te groot en te lomp.

Comment

dat word dan toch maar wat sparen voor een 100-400L glaasje
          Als ik over een paar maanden dan mn bigma voor 600 kan verkopen zou het mooi zijn..

Comment

ook al gebruik je een bigma mogelijks meestal @ 500 mm om vogels te spotten .. heb je al eens geprobeert om een vogel in de vlucht te volgen met een 500mm prime? ik vind het dan net handig om van uitgezoomd de vogel in mijn zoeker te vinden, en dan in te zooomen om hem te kunnen volgen. Voor mij is de Bigma zeker een goede vogelspotlens .. scherp maar wel een lichtvreter ... nu ja, bij echt slecht weer zit je mogelijks niet te vogelspotten? tja, je kan op een DSLR altijd nog in ISO 800 werken

Comment

Ik zou een tweedehands Sigma 80-400 OS proberen op de kop te tikken.
              Pracht lens en geen statief nodig, lekker uit de hand schieten, voor je statief staat is vogeltje meestal al weg.

Gr. John
              www.sportactiefoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Double
                Laten we eerlijk zijn Sigma, Tamron en andere merken zijn over het algemeen prima objectieven voor amateurs.
                De vergrotingen zullen vaak niet boven de 10x15 cm komen en meestal worden de plaatjes op de pc gebruikt. Wil je echt kwaliteit en vergroten naar posterformaat of professioneel je foto's aanbieden voor publicatie dan raad ik toch een merkgebonden objectief aan.
                Ik heb zelf een Canon 100-400L en ook een Sigma 70-200 f2,8. Die Sigma is wel scherper dan de Canon, op f2,8 niet, maar wel vanaf f4 en de Canon begint pas op f4,5 (bij 100mm). Maar die Sigma heeft dan weer een te klein bereik om vogeltjes mee te fotograferen, en de Canon heeft zijn beeldstabilisatie dan weer als voordeel als de sluitertijd aan de lange kant is.

En van foto's die met die Sigma gemaakt zijn heb ik al perfecte afdrukken op A4 gemaakt, groter kan ik hier niet afdrukken maar ik ben er zeker van dat dat geen enkel probleem is .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

canon 400 mm f 5.6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pierewiet
                    canon 400 mm f 5.6
                    Jammer dat die geen IS heeft. Was dat het geval geweest dan zou de extra beeldkwaliteit van de prime voor mij misschien opwegen tegen de extra flexibiliteit van de 100-400 zoom.
                    Gijs
                    Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Canon 100-400 L IS USM en Bigma zijn twee ideale vogelspotlenzen (ik laat hier de prime lenzen buiten beschouwing).

Ik spreek hier over wildlife fotografie en niet over zoo-plaatjes of plaatjes bij het voederhuisje in de tuin.

Het zijn twee verschillende lenzen. Elk met hun voor en nadelen. Ik heb ze beide en kan dus wel iets vergelijken. De Canon gebruik ik als wandellens en daar is goed uit de hand mee te fotograferen. De Bigma is scherper, maar vereist steeds een statief.

Ik heb met elk testen gedaan op statief en vind dat de Bigma hier beter uitkomt. Je hebt ongeveer 20% winst in tele, de scherpte is beter, zeker bij iets minder licht maar de kleuren zijn inderdaad iets anders.

Ga je hier of daar een rietkraag afspeuren naar een schuwe vogel, stel je dan op met je bigma + statief.

Ga je een wandeling maken in een natuurgebied, gebruik dan de Canon 100-400.

Groetjes

Neos
                      http://www.pbase.com/neos_marc

www.caridina.be

Comment

Kijk misschien eens hier:

Mvg,
                        TheoVideo

Comment

Ik zit me een beetje te oriënteren voor een goede lens om vogels mee te spotten.

Momenteel heb ik als zoomlens een 55-200II USM van canon maar daar heb ik echt te weinig aan.

Ik wil er eigenlijk iets van 600euro aan uitgeven...

Ik hoor van alle kanten dat de 100-400L F/4 van canon perfect zou zijn, maar om nu 1300/1400 euro voor eens lens uit te geven... zie ik me niet echt voor aan.

Andere zeggen weer de sigma 50-500 (ook aan de prijs), die zou een lekker bereik hebben en een mooie scherpte maar het nadeel was dat deze 1,8kg was.

Weet iemand een goed alternatief op deze 2 lenzen??

Persoonlijk vind ik je benadering van het probleem fout.

Ik heb hier op het forum reeds meermaals deze foute benadering opgemerkt.
                          Jullie starten allemaal vanuit een budget, en gaan dan zien wat je daarvoor kan kopen. Ik kijk steeds naar wat is het beste, wat moet da kosten en hoe kan ik da bekomen in mijn passend budget.

Want wat ben je nu met een lens van 600 Euro als ze niet voldoet aan uw eisen of verlangens, met te zeggen "de lens past in mijn budget" heb je geen betere beelden. Een feit is dat je een téle met een behoorlijk lange branpunt niet gaat vinden voor 600 Euro. Een Tele zoom is ten eerste duurder en gewoonlijk minder van kwaliteit.

Wat ik je voorstel als tussenoplossing met een maximale kwaliteit en niet echt zoveel over je buget, is een Canon EF 300 mm F4 L USM, die wordt met een 1.6 cropfactor 480 mm, op F4, en eventuel kan je later er nog een Canon extender op kopen van 1.4 en die brengt je dan op ongeveer 670mm bij een opening van F 5.6. Er is momenteel een lens 300mm f4 l USM te koop in de koopjeshoek.

My2cents
                          MVG, Jeff
                          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Doorsparen voor de canon 500mm f4 + 1.4 extender
                            Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door steward
                              Doorsparen voor de canon 500mm f4 + 1.4 extender
                              'k heb hem even opgezocht op FredMiranda. Als je het budget hebt ...is't wel wat ja: Link

Sigma 500 is ietjes goedkoper en ook niet slecht als ik hun mag geloven: link
                              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

Comment

Het probleem is dat je bij de Sigma de AF kwijt bent indien je hem samen met de 1.4 extender gebruikt.
                                Groetjes,

Rudi Petitjean

NATURE GALLERY

Comment

Working...
                                X