Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke vogelspot lens?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke vogelspot lens?

Ik zit me een beetje te oriënteren voor een goede lens om vogels mee te spotten.

Momenteel heb ik als zoomlens een 55-200II USM van canon maar daar heb ik echt te weinig aan.

Ik wil er eigenlijk iets van 600euro aan uitgeven...

Ik hoor van alle kanten dat de 100-400L F/4 van canon perfect zou zijn, maar om nu 1300/1400 euro voor eens lens uit te geven... zie ik me niet echt voor aan.

Andere zeggen weer de sigma 50-500 (ook aan de prijs), die zou een lekker bereik hebben en een mooie scherpte maar het nadeel was dat deze 1,8kg was.

Weet iemand een goed alternatief op deze 2 lenzen??

Re: welke vogelspot lens?

Een 2de handse sigma 400mm 5.6 APO MACRO.
    Voor zo'n 300-350 euro meestal heb je een goede 400mm lens.
    Ik dacht dat de canon-versie ook werd uitgerust met HSM (die van nikon niet). De Apo macro versie moet je niet verwarren met de gewone 400mm, wat een totaal andere lens is.
    Met een canon 500D filter erop heb je tevens een geweldige macrolens erbij...
    vr.gr.
    Edwin
    Mijn Foto's

Comment

misschien ook handig om te vermelden is dat ik een canon 300D heb.

Comment

Een spiegellens van Sigma 600mm f8, kost een goeje 500 euro en weegt slechts 800 gram. Soms krijg je ronde cirkels op de achtergrond. De 50-500mm heeft wel autofocus maar weegt dubbel zo zwaar. Ik heb de Canon 100-400mm en daardoor ligt die Sigma 600mm f8 hier al een jaar werkloos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door citreola
          Een spiegellens van Sigma 600mm f8, kost een goeje 500 euro en weegt slechts 800 gram. Soms krijg je ronde cirkels op de achtergrond. De 50-500mm heeft wel autofocus maar weegt dubbel zo zwaar. Ik heb de Canon 100-400mm en daardoor ligt die Sigma 600mm f8 hier al een jaar werkloos.
          Hoi,

Het is niet mijn gewoonte om negatief op iets te reageren,
          maar over een spiegellens heb ik qua kwaliteit wel mijn bedenkingen.
          Een quote van de invoerder van Sigma kan het evt. beter illustreren: " U mag die lens kopen, maar ik ga ze U niet verkopen "

Misschien kan citreola eens vergelijkende foto's tussen deze spiegellens en de Canon 100-400mm posten

Groeten,
          André

Comment

ik ben geen watje en 1,8kg voor een bigma is dan wel te doen. Ik denk dat ik dan toch maar ga rondneuzen voor een 2de hands 50-500 met canon vatting..

Comment

Hi,

Als je 600 euro wil spenderen, dan zou ik voor een prime gaan en tweedehands zoeken.(Mag geen probleem zijn)

Prime omdat je zelfs met een 50-500 zult ontdekken dat je steeds op 500 zit te fotograferen en zonder zoom heb je meer kans dat een 1.4 of 2x extender betere resultaten aflevert.

Het 50-200bereik heb je waarschijnlijk al met andere lenzen afgedekt.

Een andere mogelijkheid is telescoop, maar
              a) Kan jouw toestel via het oculair een foto nemen ?
              b) Een telescoop levert prima beelden voor websites, maar wellicht niet voor vergrotingen. (Hangt af welke eisen je stelt)

DPaul.
              DPaul - A.FIAP
              D810, nikkors and other stuff

Comment

De juiste lens hangt denk ik ook af van je opstelling. Zit je in een schuiltent of loop je rond en schiet je uit de hand In het eerste geval zou gewicht niet zo belangrijk zijn. je zult dan toch een statief gebruiken. In het tweede geval kan een lens van 1.8kg met de rest van de apparatuur knap zwaar worden tijdens een dagje rondtrekken.

Overigens, voor vogels is een prime misschien een betere optie. Meer kwaliteit en vaak niet eens duurder dan de zoomlenzen. En teleconvertors werken een heel stuk beter
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

Comment

welke prime is dan redelijk goedkoop met zo'n bereik. Ik zit ff bij corne te kijken voor prime lenzen tele, een prijs onder de 1000euro zit er haast niet in.

Comment

Ik ben ook op zoek naar een vogellens.
                    Mijn oog is gevallen op de canon EF 300mm f/4 IS USM. en dat samen met de canon extender EF 1.4x II. extender heb ik al,daarmee deze keus.
                    Groeten,
                    Bert
                    http://www.flickr.com/photos/bertdumont/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HORNET
                      Ik ben ook op zoek naar een vogellens.
                      Mijn oog is gevallen op de canon EF 300mm f/4 IS USM. en dat samen met de canon extender EF 1.4x II. extender heb ik al,daarmee deze keus.
                      Daarmee bekom je een 420mm maar dat is echt veel te kort. Zelfs de 400mm f/4 met 1.4x of 2.0x die ik heb is nog op 't korste. Vandaar dat de echte "birders" steevast een 500 of 600mm gebruiken mét nog eens een converter ertussen.

Comment

de 300mm f/4 van canon of tokina is zeer goed

wordt al 480 op de 300d, en je kan er desgewenst nog een 1.4x converter achter zetten.

ook goed te gebruiken voor vogels in vlucht

(puur toeval dat ik net mijn 300mm verkoop )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                          Daarmee bekom je een 420mm maar dat is echt veel te kort. Zelfs de 400mm f/4 met 1.4x of 2.0x die ik heb is nog op 't korste. Vandaar dat de echte "birders" steevast een 500 of 600mm gebruiken mét nog eens een converter ertussen.
                          je vergeet de verlengingsfactor van de 300d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel

(puur toeval dat ik net mijn 300mm verkoop )
                            Tja ik heb het gezien maar is zonder IS zekers.
                            Groeten,
                            Bert
                            http://www.flickr.com/photos/bertdumont/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                              je vergeet de verlengingsfactor van de 300d
                              Yep, dat is dan weer een beetje in het voordeel van de 1.6 crop tov 1.3... Dat geeft op die 400mm een verschil tussen 520 en 640 (zonder TC) en dat is redelijk groot.... Nu daarnaast heeft een 1DII wat meer pixels waardoor je wat meer kunt croppen tov de 6MP van de 300D zonder kwaliteitsverlies... Uiteindelijk komt het hier ongeveer op hetzelfde uit...
                              Last edited by CooMa; 14 februari 2005, 16:19.
                              Canon 10D, glass, flashes & extra's
                              Fuji S602Z & extra's
                              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                              X