Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 28-75

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: tamron 28-75

Ik zit bij dexia...paar weken geleden batterijen en LCD-protecs gekocht in Duitsland...mijn geld was bij beide bedrijven na 3 dagen op de plaats! Dan kan ik niet klagen als ik jullie verhalen zo lees...

PS: iedereen veel succes met de lenzen...en nu maar foto's maken!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zuiderbuur
      Ben dan wel eens benieuwd hoeveel dagen Patrick "wint" met spoedprocedure. .
      Nou heren,
      Woensdag geld overgemaakt, vrijdag mail ontvangen dat de lens verstuurd was en vandaag in huis!!!
      Ik moet wel nog eens een hartig woordje wisselen met de postbode want een pakketje twv 308 zuur verdiende eurootjes zomaar in het portiek leggen vind ik niet echt een goede service
      Een minpuntje: de beloofde gratis rugzak schitterd in afwezigheid .
      Ik heb hierover een mailtje gestuurd en (nog) geen reactie gehad.
      De lens zal dit weekend eens danig aan de tand gevoeld worden......
      meer volgt
      Last edited by Patrick_DV; 22 februari 2005, 18:21.
      ---------------------------------------------------------------------------------
      Een expert is iemand die op een bepaald gebied alle fouten al een keer gemaakt heeft
      Canon 20D/Sigma 18-55/ 28-75 F2.8/Canon 70-200 L F4/Sigma 170-500/ Canon 550 EX

Comment

Patrick, dan ben ik eens benieuwd, als ik dezelfde leveringstermijn reken, dan zou ik de mijne normaal morgen moeten krijgen.
        Hopelijk gaat de postbode die dan ook niet voor de deur gaan leggen. Rugzak ben ik ook benieuwd, alhoewel, ik heb niet tijdens het weekend besteld, dus die zal er wel niet bijsteken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patrick_DV
          Een minpuntje: de beloofde gratis rugzak schitterd in afwezigheid .
          Ik heb hierover een mailtje gestuurd en (nog) geen reactie gehad.
          De lens zal dit weekend eens danig aan de tand gevoeld worden......
          meer volgt
          Heb je de lens besteld tijdens de aktie gratis rugzak?
          Want meestal doen ze die aktie enkel in het weekend en eindigd ze zondagavond. Wanneer je dus binnen deze geldigheids periode besteld heb je recht op de rugzak.
          Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
          Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Awel, jullie brengen mij helemaal in verwarring Kijk, ik heb de canon 17-85 IS, ben er matig tevreden van (niet superscherp, niet supersnel). Ik dacht de canon 50mm 1,4 of 1,8 bij aan te schaffen voor wat portretfotografie (prime=scherp). Nu lees ik op fredmiranda dat die tamron 28-75 even scherp is als die 50mm! En de prijs is zelfs lager als de 1,4!! Dus als ik die tamron koop, zit ik met twee dezelfde zooms (behalve in groothoek).
            Het lijkt me dom een 50mm te kopen als die tamron even scherp is (en goedkoper), of zou volgens jullie een prima ALTIJD scherper zijn? Canon 17-85 verkopen?
            Wat wil je, al die lovende kritiek over die tamron, een mens zou voor minder jeuk krijgen
            Greetz, York

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door York
              Awel, jullie brengen mij helemaal in verwarring Kijk, ik heb de canon 17-85 IS, ben er matig tevreden van (niet superscherp, niet supersnel). Ik dacht de canon 50mm 1,4 of 1,8 bij aan te schaffen voor wat portretfotografie (prime=scherp). Nu lees ik op fredmiranda dat die tamron 28-75 even scherp is als die 50mm! En de prijs is zelfs lager als de 1,4!! Dus als ik die tamron koop, zit ik met twee dezelfde zooms (behalve in groothoek).
              Het lijkt me dom een 50mm te kopen als die tamron even scherp is (en goedkoper), of zou volgens jullie een prima ALTIJD scherper zijn? Canon 17-85 verkopen?
              Wat wil je, al die lovende kritiek over die tamron, een mens zou voor minder jeuk krijgen
              Greetz, York
              Lenzen kiezen is nu eenmaal compromissen maken. De 18-85IS is ongetwijfeld een heel goede lens, hoog inzetbaar, dus veelzijdig en met IS.
              Een ideaal bereik als all-round lens wat het gebruik van 2 lenzen overbodig maakt, toch wel goed scherp voor een bijna 5X zoom.
              Maar daar staat altijd iets tegenover en dat is dat een lens met dit bereik niet lichsterk kan gemaakt worden. Maar de de IS (laatste generatie) zorgt er wel voor dat je al snel 3 stops wint, al vervangt het natuurlijk nog altijd niet die lichtsterkte, maar goed de IS werkt wel uitstekend.
              De Tamron is scherper, lichtsterker maar dan heb je nog altijd wel een groothoek lens nodig en een goed exemplaar kost geld. Als je de 2 samen telt ben je uiteindelijk meer kwijt dan de 18-85, sleur je met 2 lenzen en moet je wisselen.
              Wat weegt voor jou het meeste op, scherpte of gebruiksgemak?
              Keuzes maken he..........
              Wat betreft die Canon 50 F1,4 prime, dat de tamron even scherp is op 50 heb ik ook al in verschillende revieuws en op forums gelezen, maar dat vergelijk vind ik totaal niet opgaan daar de Canon wel een F1.4 lichsterke lens is en dus véél meer mogelijkheden biedt als het erop aan komt
              Die lens zal in bepaalde moeilijke situaties waar je dit bereik nodig hebt, het verschil maken.
              Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
              Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door domibal
                Heb je de lens besteld tijdens de aktie gratis rugzak?
                Want meestal doen ze die aktie enkel in het weekend en eindigd ze zondagavond. Wanneer je dus binnen deze geldigheids periode besteld heb je recht op de rugzak.
                De GRATIS rugzak staat wel als dusdanig op factuur vermeld, dus zou hij er bij moeten zitten.
                Het zal wel niks biezonder zijn maar als ze ermee promoten moeten ze hem opsturen ook.
                Ik zoek trouwens nog een goede ruime fototas, Lowepro trekker of iets dergelijks, weet iemand daar een goed adresje voor?

www.patrickdv.com
                ---------------------------------------------------------------------------------
                Een expert is iemand die op een bepaald gebied alle fouten al een keer gemaakt heeft
                Canon 20D/Sigma 18-55/ 28-75 F2.8/Canon 70-200 L F4/Sigma 170-500/ Canon 550 EX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lapino
                  ja, doe ook eens search ivm ervaringen met deze lens. zal mijn klassiek verhaaltje nog eens bovenhalen : heb lens indertijd verkocht samen met mijn 10D, 20D gekocht en na 2 weken al ZO veel spijt dat ik die Tamron niet meer had, dat ik 'm opnieuw heb gekocht. Is mijn nr1 lens! (naast mijn 17-40...)

Ik weet het, ik doe de mijne toch niet snel weg !!!!

Yvan
                  Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

...en deze voormiddag netjes aan huis geleverd door ABX. Maandag verstuurd door AFA Fotohandel. 4 dagen onderweg dus. Ik kan niet klagen, alles in orde, zeer scherpe prijs, factuur, alles er op en eraan, hier ga ik nog bestellen
                    Ik had ook een extra batterij beteld voor de 20D, is niet origineel van Canon maar wel zeer scherp, nog geen 25 eur dacht ik, iemand ervaring met die batterijen, type HL-511, 7.4V, 1500 mAh ??

Eén probleem : kan hem nog niet testen, want ik zit momenteel zonder DSLR, 20D is besteld maar helaas nog niet in handen

Comment

Omdat ik ook op zoek was naar een Tamron 28-75mm f/2.8 en deze thread las zal ik het ook maar riskeren bij "fotoversand-afa" deze lens te bestellen.

Ik zeg dit omdat mijn Duits niet al te goed is.
                      Zal jullie op de hoogte houden overschrijven zal gebeuren op maandag 18 April.
                      Ben benieuwd wanneer deze aankomt en in welke staat, want ABX kennende.
                      Nikon D70 - Nikon AF -S DX 18-70 mm f/3.5 - 4.5G - Nikon 70-300 mm f/4.5 - 5.6G - Nikon 50mm f/1.8 - Tamron 28-75mm f2.8 DI - SanDisk 1GB
                      Nikon D7100 + Nikkor 18-105mm VR + 70-300mm VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
                        Zou de Tamron 17-35 een aanzienlijke meerwaarde bieden tov de kitlens 18-55 ??? Iemand ervaring mee ? Bij de kitlens valt de scherpte een beetje tegen vind ik...
                        Nee, de scherpte van de kitlens in het groothoek gebied is prima. Daar kan je geen aanzienlijke verbetering op krijgen.
                        Gijs
                        Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Nee, de scherpte van de kitlens in het groothoek gebied is prima. Daar kan je geen aanzienlijke verbetering op krijgen.
                          En waarop baseer je deze uitspraak ?
                          Ik heb de kitlens door een 17-40 vervangen, en merk ook in groothoek een meer dan aanzienlijke verbetering in scherpte.
                          Mark (300D)

Comment

Hi, ik heb net ook deze lenzen besteld bij AFA fotoversand. Ik vind echter nergens op hun site (kijk ik er over?) hun IBAN en BIC nummer. Kan iemand me hier aan helpen? Ik veronderstel toch dat ik op voorhand dien te betalen?

groeten,
                            Katrijn
                            http://katrijn.fotopic.net
                            Canon 10D met glaswerk, Canon G3,Tripod Velbon

Comment

Als je online besteld ,zal ie wel reageren met een mailtje.

Mvg.
                              Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
                              Mijn website.

Comment

Heb ze zondag op Ebay voor € 202,5 gekocht en maandag opgehaald
                                super ding
                                wel iet zwaarder dan de 28 -80 die erop stond
                                gtz
                                D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                                Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                                en ewa flitsspeelgoed

Comment

Working...
                                X