Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron 28-75

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: tamron 28-75

Bedankt voor de PM domnibal !
    Doet me echt balen, komaan zeg 10 dagen wachten op nen transfer van B=>D met opgave van IBAN & BIC...ik kan beter het geld zélf gaan brengen
    Enfin, er zijn ergere dingen in het leven dan dit he, nog effe wachten dus.
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Als ik eenmaal besluit om die lens te kopen wil ik hem liefst ook snel hebben, maar een spoedbetaling kost bij internetbankieren 8 Euro.
      Heb ik er wel voor over om geen 10 dagen te moeten wachten.

Patrick
      ---------------------------------------------------------------------------------
      Een expert is iemand die op een bepaald gebied alle fouten al een keer gemaakt heeft
      Canon 20D/Sigma 18-55/ 28-75 F2.8/Canon 70-200 L F4/Sigma 170-500/ Canon 550 EX

Comment

Allez, nu beginnen ze hier ook al ne draad over bankieren...

@ Patrick
        @ Haai
        @ Black Bandit

1. OVS Eurolanden tot 12.500 Euro zijn kostenloos via computerbankieren
        2. Dergelijke transfers worden niet te voet tot aan de tsjechische grens of waar dan ook gebracht : TFR zou op max 3 dagen ter plaatse moeten zijn afhankelijk van de corresponderende buitenlandse bankinstelling.

Als je bij een spaarbankske klant bent die maar weinig correspondenten in buitenland heeft, dan is de service navenant...
        :::: Canon :::: 1D MkII N
        :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
        :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zuiderbuur
          Allez, nu beginnen ze hier ook al ne draad over bankieren...

@ Patrick
          @ Haai
          @ Black Bandit

1. OVS Eurolanden tot 12.500 Euro zijn kostenloos via computerbankieren
          2. Dergelijke transfers worden niet te voet tot aan de tsjechische grens of waar dan ook gebracht : TFR zou op max 3 dagen ter plaatse moeten zijn afhankelijk van de corresponderende buitenlandse bankinstelling.

Als je bij een spaarbankske klant bent die maar weinig correspondenten in buitenland heeft, dan is de service navenant...
          @zuiderbuur :

1/Patrick DV spreekt over SPOEDoverschrijving, hiervoor rekenen de banken idd extra kosten aan, ook al gebeurt het via pc-banking
          2/Sinds wanneer is FORTIS een "spaarbankske"

Comment

Ik ben ook klant bij dat spaarbankske (Fortis), en het duurt daar wel degelijk zo lang om het geld op een buitenlandse rekening te krijgen .
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Is daar echt een onderscheid tussen verschillende banken. Staat uw geld bv. rapper in Duitsland als het via Fortis gaat dan bv. via KBC of ING ? Daar is geen wetgeving of reglementering voor op europees niveau blijkbaar...

Comment

Ben dan wel eens benieuwd hoeveel dagen Patrick "wint" met spoedprocedure. Spoed betekent enkel dat je opdracht niet achteraan in de rij van uit te voeren OVS aansluit, maar voorrang krijgt - dus de compensatie met de corresponderende buitenlandse bank gebeurt iets sneller - je wint bij de grootbanken (KBC, Fortis, ING,...) een dag, meer niet.

Bij sommige "kleinere" banken gebeurt die compensatie niet zo vlug en zij hebben niet zoveel (of soms maar 1) corresponderende bank in het land van bestemming. Als je geld dan niet bij die correspondent terecht moet komen, maar nog eens naar een "kleinere" bankinstelling, vertraagt dit het proces nog meer.

Wat ik bedoel :
                als koper en verkoper met grootbanken werken en die grootbanken onderling nog correspondent zijn, verloopt de boeking zeer vlot. Als de verkoper Stadtsparkasse en Deutsche Bank als betalingsmogelijkheden opgeeft, weet ik wel wat te kiezen...

In ieder geval, die Tamron 28-75 staat mij ook aan Het zal er een dezer wel van komen.
                :::: Canon :::: 1D MkII N
                :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Ik weet niet of jullie het gezien hebben maar deze lens staat bij AC-Foto in Keulen aan 329 €, en uit ervaring weet ik dat ze daar een zeer snelle afhandeling hebben. (http://www.ac-foto.com/ger/produkte.php) Ook bij directshopper maar dan aan 339,82 €, voordeel dan weer de heel lage verzendkosten. (http://www.directshopper.de/tamron-x...af-67_search_p)

Ludovic
                  EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                  BD0118BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door igor
                    Ik weet niet of jullie het gezien hebben maar deze lens staat bij AC-Foto in Keulen aan 329 €, en uit ervaring weet ik dat ze daar een zeer snelle afhandeling hebben. (http://www.ac-foto.com/ger/produkte.php) Ook bij directshopper maar dan aan 339,82 €, voordeel dan weer de heel lage verzendkosten. (http://www.directshopper.de/tamron-x...af-67_search_p)

Ludovic
                    Bij directshopper waren de verzendingskosten laag, nu alleen nog maar enkel voor Duitsland, voor Belgie betaal je 12 euro, voorheen 7 euro.
                    Bovendien maakt het niet uit waar ook je koopt in het buitenland, is het via internationale overschrijving met IBAN duurt het toch overal even lang voor je het speelgoed hebt. Je moet overal toch vooraf betalen, zodus.....
                    Dus met deze wetenschap kan je maar beter de goedkoopste nemen (met goede recenties), en dat is hier aan 289 euro en met wat geluk krijg je er nog een Tamron rugzak ( ter waarde van 15 euro) er bovenop
                    Die prijs is niet te kloppen en de service is prima, wreed content
                    Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                    Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

ik heb deze lens ook, mijn zonnekap gaat er echt moeilijk op, zeker als ik hem er omgedraait opzet om 'm in de tas te steken zit die altijd scheef. Is dat normaal?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door domibal
                        Bij directshopper waren de verzendingskosten laag, nu alleen nog maar enkel voor Duitsland, voor Belgie betaal je 12 euro, voorheen 7 euro.
                        Bovendien maakt het niet uit waar ook je koopt in het buitenland, is het via internationale overschrijving met IBAN duurt het toch overal even lang voor je het speelgoed hebt. Je moet overal toch vooraf betalen, zodus.....
                        Dus met deze wetenschap kan je maar beter de goedkoopste nemen (met goede recenties), en dat is hier aan 289 euro en met wat geluk krijg je er nog een Tamron rugzak ( ter waarde van 15 euro) er bovenop
                        Die prijs is niet te kloppen en de service is prima, wreed content
                        Daar heb je gelijk in, dacht dat die daar 359 € stond, maar da's uiteraard voor de 17-35 mm.

Ludovic
                        EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                        BD0118BE

Comment

Ik heb deze lens dus besteld vorige week dinsdag en woensdag via overschrijving betaald. Vandaag bericht gekregen, dat de goederen verzonden zijn per post, dus geld zal al gearriveerd zijn.
                          Hoelang zitten die goederen meestal onderweg van uit Duitsland ?
                          Ik heb er ook geen idee van welke courierdienst AFA Fotohandel gebruikt ? Verzendingkost was 19,90 eur

Comment

Zou de Tamron 17-35 een aanzienlijke meerwaarde bieden tov de kitlens 18-55 ??? Iemand ervaring mee ? Bij de kitlens valt de scherpte een beetje tegen vind ik...
                            En, on topic , van de Tamron 28-75 ben ik SUPER tevreden TOPkwaliteit voor een zeer redelijke prijs !!! (met 20D)
                            Last edited by Wimpy; 21 februari 2005, 18:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
                              Ik heb net de 17-35 Di besteld, staat momenteel voor superprijs van €359
                              Ben es benieuwd
                              Heb je deze lens ondertussen al ?? en ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Meg@pixel
                                Heb je deze lens ondertussen al ?? en ???
                                En ja hoor, vandaag telefoon van ons ma dat m'n pakske er was
                                Aangezien ik de godganse dag in meeting zat ben ik hem daarnet pas kunnen gaan afhalen...alles goed aangekomen.
                                Goede testpics heb ik nog nie kunnen maken wegens te laat maar ga da dit w-e doen en dan post ik er een paar...lens voelt in ieder geval goed aan en zonnekap is standaard meegeleverd.

@Dieter=>ik had het geld via pc-banking overgemaakt op 10/02...blijkbaar duurt het even totdat het geld in Duitsland is ...wordt door hen via DeutschePost verstuurd en eenmaal in Belgie zijn de mannen van ABX het pakske aan de deur komen brengen.

Comment

Working...
                                X