Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

combinatie 70-200 VR + TC-17E II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: combinatie 70-200 VR + TC-17E II

Oorspronkelijk geplaatst door monsi
    Ik ben zo gek nog niet
    LOL
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

Comment

Hallo Marcus,
      Ik ben heel tevreden met deze combinatie. Met een reeks gemaakt toch al volgende indrukken: de afs is op de fuji iets trager met de convertor.
      Scherpte lijkt me geen probleem.
      Ik heb vlug een klein testje gemaakt te vinden op

de drie laatste foto's. Gegevens kun je daar vinden.
      Ik denk ook dat de Kenko pro dit zeker ook aankan.
      Het spaart toch heel wat gewicht om een extra tele mee te sleuren. (en de extra kost) Met toch nog 4.8 diafragma is dit een fijne tele met AFS en VR!
      Ik ga hem in ieder geval veel gebruiken.
      Succes
      Vriendelijke groet
      Miel
      Miel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pieters1
        Hallo Marcus,
        Ik ben heel tevreden met deze combinatie. Met een reeks gemaakt toch al volgende indrukken: de afs is op de fuji iets trager met de convertor.
        Scherpte lijkt me geen probleem.
        Ik heb vlug een klein testje gemaakt te vinden op

de drie laatste foto's. Gegevens kun je daar vinden.
        Ik denk ook dat de Kenko pro dit zeker ook aankan.
        Het spaart toch heel wat gewicht om een extra tele mee te sleuren. (en de extra kost) Met toch nog 4.8 diafragma is dit een fijne tele met AFS en VR!
        Ik ga hem in ieder geval veel gebruiken.
        Succes
        Vriendelijke groet
        Miel
        Net zoals ik al zei, soft dus vooral DSCF2587 en DSCF2589 (erg soft) waar dit goed te zien is. En hoe meer je daar mee fotografeert hoe meer je dat merkt.
        Last edited by Potske; 13 februari 2005, 15:41.

Comment

Hallo Potske,
          Dit is niet opgescherpt en een met (87) en een zonder (89) convertor.
          Zonder is uiteraard beter.
          Iets inleveren is er bij, maar het is keuzes maken nietwaar. Ofwel sleuren ofwel compromis zoeken.
          Groetjes
          Miel
          Miel

Comment

Maar bij nader inzien zal ik in de toekomst best zwijgen
            Mijn Foto's

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smartpics
              ho maar wilde het nog even hard maken. Ik laat de vrouwen ook nooit onafgewerkt liggen

Met deze dus, nu het duidelijk is dat het toch een compromis is.
              Gelijk hebben ze : "fantastisch goed nooit iets beters gezien, uiterst tevreden" voor dat gewicht en voor die prijs
              Veel leer ik hier niet meer, lees hier nogal wat "goedkoop" advies, en zelf wil ik dat ook niet meer veranderen. Spijtig voor degenen die daardoor mogelijk op een foutief been gezet worden
              Last edited by Potske; 13 februari 2005, 19:23.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Potske
                ho maar wilde het nog even hard maken. Ik laat de vrouwen ook nooit onafgewerkt liggen
                Goh, op zo'n opmerking zitten we echt te wachten.

Comment

Met deze dus, nu het duidelijk is dat het toch een compromis is.
                  Gelijk hebben ze : "fantastisch goed nooit iets beters gezien, uiterst tevreden" voor dat gewicht en voor die prijs
                  Veel leer ik hier niet meer, lees hier nogal wat "goedkoop" advies, en zelf wil ik dat ook niet meer veranderen. Spijtig voor degenen die daardoor mogelijk op een foutief been gezet worden
                  Heel interessant, Pots. Eerst een tijdje zelf als (digitale) beginneling "profiteren" van de ervaringen van anderen, maar als je zelf ook wat kennis kan doorgeven is het allemaal plots teveel. Bedankt! Als je dan toch niet van plan bent iets te veranderen, stop dan ook maar met het posten van reply's als deze.
                  Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                    Heel interessant, Pots. Eerst een tijdje zelf als (digitale) beginneling "profiteren" van de ervaringen van anderen, maar als je zelf ook wat kennis kan doorgeven is het allemaal plots teveel. Bedankt! Als je dan toch niet van plan bent iets te veranderen, stop dan ook maar met het posten van reply's als deze.
                    Je raaskalt waar heb ik geprofiteerd ? Digitale beginneling ? Waar haal je dat ? In vergelijking met mij denk ik -en het denken staat vrij, mening geven ook, dat je dan zelf een digitaal broekventje bent.
                    Voor de zoveelste keer zit je er naast, zeker als mod.
                    Kijk er mijn posts op na, geholpen, objectief geantwoord voor zo ver ik weet, op allerlei gebied, allé toch geprobeerd.
                    Want het is uiterst moeilijk hier je ervaring ten dienste te stellen............Tegen "ik ben er uiterst tevreden over" is geen argument in te brengen dat weet ik. Vraag is enkel of dat objectieve informatie is op de vraag die gesteld wordt. Je zou beter kunnen vragen dan op wat baseer je ? Is het dan wel scherp, want dat was de vraag dacht ik.
                    Vandaar ook mijn tussenkomst, dacht dat op een objectieve manier. Heb zelf ook dat materiaal, en het is niet omdat ik dat heb, dat het ook goed is.

Misschien ware het goed dat de mods ook iets meer van fotografie en materiaal op de hoogte zouden zijn, dan zouden ze het ook een beetje beter verstaan.

Leg er voor mijn part nu hier maar een slotje op, na misschien mij eerst nog eens mijn zaligheid gegeven te hebben.
                    No hard feelings. En we drinken er wel eens ene op.

Comment

Vergis je je niet van forum ???...
                      Last edited by teddy-bear; 13 februari 2005, 22:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NataliaNL
                        Goh, op zo'n opmerking zitten we echt te wachten.
                        Ja hé Natalia. Words !
                        Je hebt zelf ook dat materiaal, Kenko ook dacht ik, geef dan uw ervaring, natuurlijk is dat inzake gewicht veel beter omdat de 50-500 veel te zwaar voor je is. (En ik beweer nu niet dat die 50-500 goed is, want: nog nooit mee gewerkt).

Comment

[MOD] Jammer genoeg hebben we ook hier weer te doen met een oude bekende (w.) die eerst een helpende hand toereikt, maar dan opnieuw hervalt in het gekende scenario. Gelieve zijn opmerkingen dan ook te negeren.
                          Potske werd verbannen van het forum.

Willy

Je raaskalt waar heb ik geprofiteerd ? Digitale beginneling ? Waar haal je dat ? In vergelijking met mij denk ik -en het denken staat vrij, mening geven ook, dat je dan zelf een digitaal broekventje bent.
                          Voor de zoveelste keer zit je er naast, zeker als mod.
                          Kijk er mijn posts op na, geholpen, objectief geantwoord voor zo ver ik weet, op allerlei gebied, allé toch geprobeerd.
                          Want het is uiterst moeilijk hier je ervaring ten dienste te stellen............Tegen "ik ben er uiterst tevreden over" is geen argument in te brengen dat weet ik. Vraag is enkel of dat objectieve informatie is op de vraag die gesteld wordt. Je zou beter kunnen vragen dan op wat baseer je ? Is het dan wel scherp, want dat was de vraag dacht ik.
                          Vandaar ook mijn tussenkomst, dacht dat op een objectieve manier. Heb zelf ook dat materiaal, en het is niet omdat ik dat heb, dat het ook goed is.

Misschien ware het goed dat de mods ook iets meer van fotografie en materiaal op de hoogte zouden zijn, dan zouden ze het ook een beetje beter verstaan.

Leg er voor mijn part nu hier maar een slotje op, na misschien mij eerst nog eens mijn zaligheid gegeven te hebben.
                          No hard feelings. En we drinken er wel eens ene op.
                          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Voor Marcus:

alles op f5.6
                            Nikon D1X met Nikkor afs vr 70-200
                            op
                            70, 105, 200 mm

dan dezelfde mm's
                            maar met kenko 1.4 tc

dan dezelfde mm's
                            maar met nikkor 1.7 tc

Wel even opletten dat je op Original formaat kijkt. Zijn zo uit de camera, sharpening op normal. Afstand een meter of 2 1/2 a 3.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NataliaNL
                              Voor Marcus:

alles op f5.6
                              Nikon D1X met Nikkor afs vr 70-200
                              op
                              70, 105, 200 mm

dan dezelfde mm's
                              maar met kenko 1.4 tc

dan dezelfde mm's
                              maar met nikkor 1.7 tc

Wel even opletten dat je op Original formaat kijkt. Zijn zo uit de camera, sharpening op normal. Afstand een meter of 2 1/2 a 3.
                              Hoe zit het eigenlijk met de snelheid van deze 1.7 Als ik het forum napluis vind ik terug dat iedereen de 1.4 aanprijst en de 2.0 vanwege snelheid en focusverlies niet aanprijst. Voor zover ik kan zien ben je uiterst tevreden van de 1.7 Als je deze vergelijkt met de 1.4 qua snelheid van AF, hoeveel trager is deze dan?
                              NIKON D70 | Nikon 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED Nikkor | Nikon 80-200/2.8 AF-S | Nikon 70-300/4,0-5,6 AF D ED Nikkor | Nikon 50mm 1.8D | Nikon SB-800

Comment

Working...
                              X