Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300D allround lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 300D allround lens

Hoi,

Ben net terug van een skivakantie die geweldig was, behalve dat ik mijn Ixus 400 ben kwijtgespeeld ....

<2 minuten stilte>

Op zoek naar iets nieuws dus. En ik ga de compactheid opgeven voor meer "trekplezier"
    De prijzen zijn blijkbaar de laatste 2 jaren zodanig gekelderd dat ik mij een DSLR kan permitteren. Een 300D dus, zonder twijfel.

Nu is de vraag koop ik mij enkel de body, met een relatief koeikope allround lens, die toch beter is dan de lens in de kit (??)

bv.

Canon 28-90/4-5,6 EF II DC
    Canon 28-105/4-5,6 EF USM

(meer geef ik er momenteel niet aan)

Of zeg je, neem dan gewoon de kitlens, en spaar nog wat voor een echte goeie lens.

bv.

Canon 28-135/3,5-5,6 EF USM IS

Ik ben eerder geneigd de body te kopen met die 28-90, dan heb ik toch heel wat meer zoom, en ze kost maar €139 en ik vermoed dat ze toch niet slechter zal zijn dan de kitlens qua qualiteit.
    (btw maakt USM echt zoveel verschil uit?)

Alle tips welkom
    Tnx.

Re: 300D allround lens

Makro steraanbieding: Canon IXUS 430: 329euro
    The Sky is the limit. Digital Gigi

Comment

Ik heb geen Canon maar deze lens lijkt me tip-top als all-round.
      EF-S 17-85/4.0-5.6 IS USM (599 bij top-foto)

Ze is wel wat duurder maar als je start met een 28mm is dat eigenlijk een (x 1.6) = 45mm.

Groeten
      Last edited by Gigi; 9 februari 2005, 17:52.
      The Sky is the limit. Digital Gigi

Comment

Met een lens die op 28mm begint, ga je toch wat breedhoek missen. Dat zal je vooral merken als je binnen foto's maakt.

Als beginlens is de 18-55 (kitlens) niet zo slecht, en voor die prijs moet je het niet laten. En je kan dan natuurlijk later meer geld uitgeven om degelijke lenzen aan te kopen.

Maar je moet niet te lang wachten om een 300D te kopen, want binnenkort zijn ze waarschijnlijk uitverkocht .

De 17-85 IS heeft ook een bereik dat heel bruikbaar is als allrounder, maar die is toch wel een flink stuk duurder.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

De kitlens zou ik er zowiezo bijnemen , dit is gewoon een heel goeie lens voor geen geld . later kan je er dan misschien nog een Sigma AF 70-300/4.0-5.6 APO MAKRO SUPER II bijkopen en dan ben je tegen een goeie prijs gesteld om te beginnen
          http://www.dullaert.net

Comment

Ik sluit me helemaal aan bij Black Bandit.
            Gijs
            Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

[Edit Mod PcWiet]: Robert, dit is NIET de Koopjeshoek en daarom werd je off-topic tekst verwijderd.
              Last edited by pcwiet; 9 februari 2005, 21:07. Reden: Spam

Comment

Working...
              X