Is de Nikkor 70-200 f/2.8 VR een goede combinatie met de TC 1.4 of 2.0 van Sigma, of neem ik toch beter Tamron of Nikkor. Welke TC raden jullie mij aan met deze tele. (Wetende dat mijn budget serieus gedaald is door de aankoop van deze tele)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
70-200VR
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: 70-200VR
Volgens mij kan je beste alleen een Nikkor converter nemen voor een Nikkor lens. Zo ook met een Sigma lens.
Ik weet wel dat een Nikkor converter niet past op een Sigma lens.De wereld is klein maar ik zou hem niet graag stofzuigen.
-
Ik gebruik een TC 1.4 van Kenko op mijn Nikon 70-200 VR. Uitstekend resultaat. Op bestelling te verkrijgen bij Corné : 178 euro
Last edited by Jazzaddict; 31 januari 2005, 16:44.
Comment
-
Mijn ervaring is dat op de Sigma HSM lenzen, enkel de Sigma TC's in AF werken. Mijne Tamrom TCX2Pro werkt op niet HSM Sigma lenzen, Nikon lenzen en Tamron lenzen.
HubertHubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Comment
-
Ik heb op mijn 70-200VR de TC1,4E II conf en de TC 2.0E II conf maar moet wel vertellen dat de 2,0 conf er bijna nooit op zit ik vindt hem veel te soft (is wel weer oke te maken in fotoshop)zijn wel nikon conf met behoud van autofucus
Groetjes NoNameLast edited by NoName; 31 januari 2005, 18:16.D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
www.langenacker.nl
Comment
-
-
Lukske,
De Nikkors TC-14E II en de TC-20E II werken perfect op je lens.
Ik heb het zaterdag zelf gezien.BD0497BE : Nikon body + glas
www.RudyVerrijt.info
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lucskezou die Kenko ook werken met mijn 80-200 S 2.8 lens?
ik had wel de tamron sp-af (7E), maar die komt uit 'tzelfde huis en is indentiek....
nooit kopen vooralleer te testen zou ik zeggen...
Comment
-
Die pro serie is zeker niet identiek en zou het ook moeten doen op een AFS 2.8 van nikon.
Comment
-
Die Kenko Pro is zeker in orde ! Ze werd me trouwens aangeraden door Corné als goedkoper alternatief voor die Nikon Converter, en zou even goed zijn.
Comment
-
Met m'n Nikkor AFS 300mm F4 werkte deze Kenko niet op m'n D100.Heb daar toen op Nikonians meer info over gevonden en ik was blijkbaar niet de enige die probs had met deze Kenko.Er waren nog Nikkors die met deze Kenko problemen gaven maar het kan typisch D100 zijn,weet ik niet.Heb de Kenko daarom ook verkocht en vervangen door een Nikon TC en had geen enkel probleem meer.
Best steeds bij eigen merk blijven al is dat niet steeds de goedkoopste oplossing.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door smartpicsDie pro serie is zeker niet identiek en zou het ook moeten doen op een AFS 2.8 van nikon.
dat kan je trouwens overal op 't net vinden met 'n beetje goegelen
zelf hier op het forum als je zoekt
Comment
-
Also note there are older, but still produced, Tamron and Kenko converters. The older converters are also identical to each other, but not at all like the new ones. The older converters can be identified by the markings "MC4" and "MC7" on the case
Echter de oude versie (die jij hebt) lijkt dus totaal niet op de nieuwe versie...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JazzaddictDie Kenko Pro is zeker in orde ! Ze werd me trouwens aangeraden door Corné als goedkoper alternatief voor die Nikon Converter, en zou even goed zijn.
Werkt de VR-functie dan ook nog bij deze Kenko Pro serie?Groeten,
Ludo
Comment
-
Comment