Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon of sigma 70-200 F2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon of sigma 70-200 F2.8

Het is maar voor te vermelden dat het een occasie Nikon AF 80-200 2.8 geworden is. Heb ik gekocht voor 400 Euro van een beroepsfotograaf met de naam Luc van Muylen ( bekend als paarden fotograaf)
    de schuifzoom gaat misschien iets te soepel. maar optisch en mechanisch is ze nog perfect. Ben er zeer tevreden over. Zou ze niet meer willen missen.
    Met deze lichtsterke lens ging een heel andere wereld voor mij open. En kan ik nu foto's nemen (sportfoto's) die ik vroeger met mijn A1 niet kon nemen
    Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
    Hier op dit forum.

Comment

Re: Nikon of sigma 70-200 F2.8

Een veel besproken probleem met schuifzooms of draaizooms, die in- of uitkomen is dat ze stop zouden opzuigen(pomp), waardoor er meer stof op de sensor zou kunnen komen. Ik kan niet zeggen of dit echt zo is. De Sigma is in ieder geval een interne zoom, zodat het pomp effect hier niet aanwezig is. Ook de AF is intern, waardoor het lenseinde niet draait bij het scherpstellen. Dit is interessant bij het gebruik van een pola filter.

Hubert
      Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Working...
      X