Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

budgetvriendelijke groothoek.. welke?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• budgetvriendelijke groothoek.. welke?

op de site van top-foto:

Sigma 18-50/3,5-5,6 AF DC für Canon = 129€
    Lijkt dit een degelijke lens voor die prijs? wel echt goedkoop, vandaar
    mijn wantrouwen.

Is deze beter of slechter dan 18-55 kitlens (die ik NIET heb trouwens) qua scherpte ? Iemand ervaring met dit model?

Deze maakt eventueel ook een kans door toch wat meer tele:
    Sigma 18-125/3,5-5,6 AF DC für Canon = 279€

Ik twijfel er niet aan dat er betere lenzen bestaan, maar 500€ wil ik er zeker niet aan geven.

nog een andere kanshebber:
    Tamron 19-35/3,5-4,5 AF für Canon : 259€

momenteel heb ik 28mm in groothoek. voor op vakantie had ik graag wat meer groothoek gehad. Is 18mm dan voldoende of moet ik eerder naar 15?

alvast bedankt!
    Last edited by yowan-kenobi; 31 januari 2005, 10:23.

Re: budgetvriendelijke groothoek.. welke?

Tenzij je extreem groothoek wilt, is 17 à 18 mm voldoende.
    Dit aanbod in de Verkooptopic is net wat je zoekt, en ook het overwegen waard :
    Ik heb te koop een mooie Sigma 17-35 EX Aspherical HSM met canon mount. Natuurlijk met zonnekap, tas en doos. Ik doe hem weg omdat ik op zoek ben naar meer groothoek. Heb deze altijd met plezier gebruikt. Ik woon in Nederland, maar vlak over de grens (Vlissingen, Zeeland) Vraagprijs is 375,-

Comment

Ik heb de 18 - 70 kitlens en ben dar tot op heden erg tevreden over ...
      www.fotofolio.be

Comment

Voor die prijs kan je nooit echt goede optiek kopen, das zeker.
        Ik blijf fan van de 17-40 mm f4 l USM, maar dan zit je zo rond de 700 euro.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik raad absoluut de 18-55 kitlens aan. Misschien kan je zelfs de USM versie krijgen voor niet al te veel meer. Zelfde optiek, maar stelt waarschijnlijk nog ietsje sneller scherp.
          Gijs
          Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kayrun
            Ik heb de 18 - 70 kitlens en ben dar tot op heden erg tevreden over ...
            Maar die zal helaas niet lmeteen op de 300D van yowan-kenobi passen.

Met 18 mm heb je m.i. voldoende groothoek. De Sigma 18-125 lijkt me wel geschikt als vakantielens.

seppuku.

Comment

Moh, had daar over gekeken, sorry

Maar met een vijl en schuurpapier kan je al veel doen
              www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
                Maar die zal helaas niet lmeteen op de 300D van yowan-kenobi passen.

Met 18 mm heb je m.i. voldoende groothoek. De Sigma 18-125 lijkt me wel geschikt als vakantielens.

seppuku.
                Ja, die 18-125 zal je best bevallen als vakantielens, het is zeker geen topkwaliteit (vooral qua autofocus), maar deze link geeft een idee wat je ervan kan vewachten:
                Bijna alle foto's zijn met deze lens getrokken (enkele met de 70-300), in de meest uiteenliggende omstandigheden: buiten met felle zon + sneeuw, recht tegen de zon in, zonsondergang, binnen (bijna altijd zonder flash), nacht + brandende fakels, buiten met héél slecht weer...

Bedenk wel dat deze foto's héél sterk gecomprimeerd zijn (meestal <50kb)

Hoop dat je er iets aan hebt en ik wil best iets doorsturen in volledige resolutie als dat nuttig zou zijn...

Koen
                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Working...
                X