Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

degelijke tele voor D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• degelijke tele voor D70

budget: ong €1000

ik zoek dus een degelijke lens om vogeltjes mee te versieren.
    ergens diep van binnen smacht ik naar Tinne-mezen, echter men 70-300bijgeleverde lens en men 180mm macro brengen me er nog niet.

ik vermoed dus dat ik't best 400mm -500mm ga.

de combi dure 200mm zoom + tc van nikkon brengt me bij ong 2000 eurokes: niet haalbaar!

is er iets aan te merken aan volgende lenzen:

Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR.
    Prijs: 1239.00 €
    (lichtjes boven budget...)

Sigma 50-500 mm F4 - 6,3 EX APO RF HSM.
    Prijs: 909.00 €

Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 EX OS APO.
    Prijs: 1059.00 €

de hoofdzaak is dus om vogels/dieren te versieren.
    de bedoeling is dus ook de lenzen op volle zoom te gebruiken, daar moeten ze dus ook scherp zijn.

lichte voorkeur voor de laatste.
    nu hoe zit het met de AF van deze lenzen?
    foto als spiegel of als venster?

Re: degelijke tele voor D70

Verwacht je aan een stormloop van B(igS)igma aanbevelingen...
    Ik vraag me ook af of die scherp is op 500mm.

Waarom zet je geen 2x TC op je 180mm?
    Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

Comment

ikzelf heb de 50-500. Ik weet niet of ze beter is alds die anderre twee die je daar opnoemt maar ik vind ze zeker niet slecht.
      Bij sdcard.be betaal je hem 849€. zo bespaar je toch al een 150€ tov die andere twee en met dat geld kan je bv nog een teleconverter kopen ofzo
      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Nikkor AF 80-400/4.5-5.6 ED D VR.
        Sigma 50-500 mm F4 - 6,3 EX APO RF HSM.
        Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 EX OS APO.

Algemene opmerking voor de voorgestelde lenzen, lichtsterkte ontbreekt, de vraag is ook hoe snel gaat een zoom objectief over naar 5.6 of 6.3 zelfs.

Ik zou is uitkijken naar een vaste optiek (kwaliteitswinst) en proberen of ik met 300 mm F4 er niet zou komen. Voor Canon is een 300mm F4 L USM nog betaalbaar er staat er trouwens een in de koopjeshoek maar natuurlijk ben jij niets met een Canonlens, maar is er zo niks te vinden voor Nikon. Starten met F4 bij 300 mm geeft je op een Nikon Body met 1.5 crop toch al een 450 mm en dan heb je nog altijd de mogelijkheid om een TC van 1.4 te gebruiken en F5.6 over te houden. Dan ben je al over de 500mm.

Heb je de TC niet nodig en kom je der met 300 mm dan heb je een superscherpelens daar ben ik zeker van, en doe je meer dan een volle stop winst tegenover de Sigma 50-500.

my2cents
        Last edited by Digipics357; 27 januari 2005, 08:35.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Koop jezelf een tweedehands Nikkor 300mm AF voor een 400 à 500 Euro of de AFS-versie die je nieuw voor een 800 Euro kan kopen bij Corné.Beiden zijn erg scherp met prachtige kleuren en bokeh.Ik heb ze allebei gehad.De AF tweedehands gekocht in de States met de lage dollar en nadien de AFS nieuw gekocht bij Corné.M'n Nikon TCII x1.4 heb ik ook tweedehands in de States gekocht voor zo'n 160 Euro all in.Er zijn dus koopjes te doen.

Bij de AF-versie wel een Kenko TC kopen,bij de AFS een Nikon TC (werkt NIET met KENKO!)Kwalitatief is er niet veel verschil tussen de twee.De AFS is sneller en focust op 1,5m en de AF pas op ongeveer 2.5m.

Foto getrokken met de AF 300mm F4:

Foto getrokken met de AFS 300mm F4:

Danny's Photosite

Comment

Sigma 100-300 F4 aan 849€ bij Corné
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

ik vraag me echter af of ik er wel kom met 300mm?

de lenzen met stabilisator: op 400mm aan 5.6 zitten lijkt me niet erg?

Comment

Ik gebruik ook die 300mm F/4 AF-S + 1.4TC / 2.0TC. AF werkt perfect zelfs met de 2.0TC. Heel tevreden over, niet te zwaar en een serieus bereik (maak zelf de vermenigvuldiging maar). Met 1.4 TC kan zonder probleem uit de hand schieten, met de 2.0 TC best statief of monopod.
                Er blijkt nu ook al een 1.7 TC te zijn die heel goed blijkt te zijn.

Alles 2dehands gekocht, wel iets meer dan je budget van 1000 Eur.
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                  ik vraag me echter af of ik er wel kom met 300mm?

de lenzen met stabilisator: op 400mm aan 5.6 zitten lijkt me niet erg?

Best de Nikkor kopen als je voor een 80-400mm gaat want het VR-systeem is beter dan het OS-systeem van Sigma (zoals altijd bij lenzen zit het prijsverschil wel ergens!)Op 400mm komt een beter stabilisatiesysteem goed van pas.De 80-400mm is wel AF en dus niet snel!
                  Danny's Photosite

Comment

snel en snel zijn twee dingen...wat is snel?

ik ben de dingen momenteel gewoon aan het bekijken.
                    heb ong 2/3 van men budget dus kunnen al eens kijken

ben wél naar de meerwaardes aan het kijken. als je pakweg honderden euros meeruitgeeft dan moet er ook iets tegenover staan!

Comment

oh ja: waarom ik NIET geneigd ben een 200mm te kopen: ik heb reeds een 180mm ; kan ik daar evengoed een TC op schroeven.

Comment

@roadrunner:
                        De 300mm AF-S kost nog wel 975 Eur bij Corne en niet 800 Eur.
                        De TC-14EII (385 Eur) en de TC-20EII 395 Eur.

Als je het nieuw koopt is het niet goedkoop maar het is wel gene brol.
                        Ik denk dat de AF versie terugvalt op manuele focus als je er een TC tussenzet. Bij de AF-S is dit niet het geval ook al zegt de documentatie het niet. Dus de 'S' is wel iets waard.
                        BD0497BE : Nikon body + glas
                        www.RudyVerrijt.info

Comment

't zal dan toch de sigma met OS worden (ergens in de verre toekomst) denk ik.

enen, eigenlijk heb ik die OS niet nodig...maar alst erbij staat zal'k het wel es gebruiken zeker.

Comment

Kan je dan niet beter een 50-500 kopen als OS eigenlijk toch niet nodig hebt.
                            Nikon D70 | nikkor AFS DX 18-70 f/3.5-4.5G | Nikkor AF 70-300 f/4-5.6G |Lowepro Nova 4 AW | Manfrotto 55db + 141RC

Comment

50 - 500 gaat nog wat donkerder.

en deze zou niet zo scherp zijn op full zoom?

Comment

Working...
                              X