Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EF 2,8/24-70 L USM E 77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: canon EF 2,8/24-70 L USM E 77

@ Christianne:
    Bedankt voor de moeite en zijn mooie foto's.
    Dat zou iedereen moeten doen en dat is de lens + exif er bij vermelden bij de foto's die gepost worden,het is leerzaam en je ziet ook de kwaliteit van de lenzen.

@ Ajh :
    Ook bedankt,al zal ik nog eens moeten studeren hoe dat feitelijk werkt.

@ Domibal:
    Daar heb ik ook al aan gedacht aan de Tamron,maar ik had verleden jaar een 180mm Macro van Tamron gekocht en na twee weken was de electronika al naar de faantjes.
    Het zal wel toeval zijn maar ik heb er toch wel wat schrik van gekregen,bovendien is de AF nogal traag van die lens.
    En hoe is de AF van die Tamron 28-75mm.
    mvg FrançoisVM
    Canon 7D

Comment

Was ook van plan op me de 24-70L aan te kopen later dit jaar...
      Door een dom ongeluk beschadigde ik mijn 50mm en had ik dringend een vervanglens nodig, vermits ik het op dit moment echt niet zag zitten om meer dan 1000€ uit te geven heb ik een alternatief gezocht en gevonden bij Sigma: de EX 24-70mm F2.8 DG MACRO.

Aangekocht voor ongeveer 1/3 van wat een Canon kost bij geheugenkaart.be en binnen de 48h had ik de lens...

Over het algemeen heel wat postieve dingen gelezen over de lens behalve dat ze problemen zou geven op de 20D, maar in combinatie met een 10D werkt ze perfect .

Zelf nog onvoldoende getest om al een oordeel te vellen maar de eerste resultaten zijn hoopvol. Ik gebruik deze lens nu voor indoor sport (basket) en qua kwaliteit doet ze niet onder voor mijn 50mm.
      Bovendien kan ik nu nog wat zoomen
      Christian D.

Comment

ik heb enkele maanden die tamron 28-75 gebruikt en schreeuwde ook van de daken dat het een prachtlens was ,het is het ook voor z'n prijs ,maar daarna toch een 24-70 Lcanon gekocht voor de 4 mm breedte meer en toen moest ik eerlijk bekennen dat mijn mond open viel van verbazing .
        wat een scherpte !!! om nog maar te zwijgen van de kleuren .
        ga voor de canon ,ge zult het u later beklagen

Comment

@domibal : heb je zelf al eens met een 24-70 of een 28-70 van Canon gewerkt ? Ik bedoel langer dan 10 minuutjes hee ....

Kijk, ik geef eerlijk toe dat ik momenteel al enkele malen heb gedacht om die 28-70 L van de hand te doen en er een Tamron voor in de plaats te nemen. Gewoonweg omdat het zo'n grote lens is. Eigenlijk wil ik de 17-35 f2.8-4 en de 28-75 f2.8 MAAR iedere keer als ik die 28-75 vast heb, en ik moet focussen, dan zeg ik neen.

Ook wijd open kan die Tamron niet aan de Canon aan qua scherpte, dus gebruik je die lens stopped down naar een F4, ok, maar wijd open vrees ik dat de vergelijking al niet meer op gaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Christianne
            Hier een paar voorbeeldjes met de Canon 24 70mm

iso 400 1/180 sec en f 2.8
            Als ik die foto bekijk van die kat of poes,toch nog scherp bij F 2,8 hoor.
            Maar als die lens koop moet mijn 17-40mm L toch eerst verkocht worden,want anders wordt het te duur.
            Nu ben ik voor mijn zelf aan't uitmaken of ik die 17mm ga missen en dat ik met die 24mm toe kom.
            Ik heb het al gezegd ik ben geen groothoek liefhebber,want die lens ligt meer in de kast als mijn andere lenzen.
            Zijn er hier nog Bd'ers die eerder voor de 24-70mm L zouden kiezen als voor een groothoek zoals de 17-40mm L ,als je niet beiden kunt kopen natuurlijk.
            Sorry hé Stampers dat ik uw topic gebruik voor mijn eigen,want anders moest ik over de zelfde lens nog topic starten.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
              Als ik die foto bekijk van die kat of poes,toch nog scherp bij F 2,8 hoor.
              Maar als die lens koop moet mijn 17-40mm L toch eerst verkocht worden,want anders wordt het te duur.
              Nu ben ik voor mijn zelf aan't uitmaken of ik die 17mm ga missen en dat ik met die 24mm toe kom.
              Ik heb het al gezegd ik ben geen groothoek liefhebber,want die lens ligt meer in de kast als mijn andere lenzen.
              Zijn er hier nog Bd'ers die eerder voor de 24-70mm L zouden kiezen als voor een groothoek zoals de 17-40mm L ,als je niet beiden kunt kopen natuurlijk.
              Sorry hé Stampers dat ik uw topic gebruik voor mijn eigen,want anders moest ik over de zelfde lens nog topic starten.
              Je hebt toch ook nog de 28-135/IS? Ik weet dat die 24-70 een absoluut andere klasse is, maar ik vrees dat je beter die 28-135 zou verkopen dan die 17-40..
              Die 24-70 staat ook nog op mijn verlanglijstje, maar als ik iets weg doe, dan zal het de 28-135 zijn en niet mijn 17-40 (alhoewel ik denk dat die 28-135 ook wel zal blijven, want het is gewoon een veelzijdige wandellens)...
              Canon 10D, glass, flashes & extra's
              Fuji S602Z & extra's
              www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Cois: Zal je nog een beetje laten twijfelen ,zou het L glas koesteren en niet weg doen, vroeg of laat mis je hem, de groothoek bedoel ik, denk ook dat je de 28- 135 veel minder zal gebruiken als je de 24 -70 hebt.
                Groetjes Christianne
                Christianne's fotoweb
                BD0243nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
                  @domibal : heb je zelf al eens met een 24-70 of een 28-70 van Canon gewerkt ? Ik bedoel langer dan 10 minuutjes hee ....

Kijk, ik geef eerlijk toe dat ik momenteel al enkele malen heb gedacht om die 28-70 L van de hand te doen en er een Tamron voor in de plaats te nemen. Gewoonweg omdat het zo'n grote lens is. Eigenlijk wil ik de 17-35 f2.8-4 en de 28-75 f2.8 MAAR iedere keer als ik die 28-75 vast heb, en ik moet focussen, dan zeg ik neen.

Ook wijd open kan die Tamron niet aan de Canon aan qua scherpte, dus gebruik je die lens stopped down naar een F4, ok, maar wijd open vrees ik dat de vergelijking al niet meer op gaat.
                  Nee Tom, heb die niet eens 10 minuutjes vastgehad. Moet dat dan om een objectief oordeel te vellen over deze lenzen?
                  Ja, hoor ik je zeggen want je hebt ze nog niet niet eens van dichtbij gezien
                  Hallo, zeg ik dan, we leven in 2005 en zo voor de vuist weg snel op 2 minuutjes 100 super revieuws te vinden van de Tamron vs Canon (28-70L voor alle duidelijkheid).
                  hier , hier , hier of hier
                  De mijne zou alleen maar de 101 ste kunnen zijn met een eenzelfde toon. Leve het internet vanuit je stoel, de rest zal het wel doen, de beste keuze maken en bestellen maar
                  De volgende keer zal ik op mijn beurt wel eens proefkonijn spelen en misschien ontgoocheld zijn bij een aankoop, om een ander te voorkomen een miskoop te doen, of juist niet....
                  En nee, ik ben echt nog niet zo zeker of de Canon 28-70L wijd open beter is dan de Tamron, en als dat dan al zou zijn, dan toch zeker niet op een DSLR met APS-C 1.6 crop, gewoon omwille dat de Tamron digitaal geoptimaliseerd (DI) is en exact even goed scoort op APS-C 1.6 als Full Frame.
                  hier een vergelijking met de 20D, dus APS-C 1.6
                  Natuurlijk is de Canon een L lens waardoor het verlies op APS-C beperkt is, maar het is er wel.
                  En aangezien de meeste hier onder ons werken met APS-C 1.6 crop .........
                  Op FF zullen ze aan elkaar gewaagd zijn.
                  Het vergelijk Canon vs Tamron is er mij alleen maar optisch om te doen en ruim voldoende om er één te bestellen. Eerstdaags verwacht ik ze in mijn brievenbus.
                  Ik weet heus ook wel dat die Canon mechanisch stukken beter is, een veel betere AF heeft en wat nog allemaal..........
                  Maar de 24-70L staat over heel de lijn ver boven zijn voorganger hoor.
                  Allesinds staat de 28-70L veel dichter bij de Tamron, dan bij de 24-70L, optisch dan, mechanisch gelijk naar de uistekende L normen.
                  De concurentie zal er een broerke aan dood hebben om hetzelfde niveau te halen.
                  Sigma heeft een poging gedaan met z'n nieuwste 24-70 mm F2.8 EX DG Macro.
                  Ongetwijfeld een goede lens, maar ik vrees dat deze toch nog ver uit de buurt is van de Canon 24-70L.
                  Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                  Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

@ Christianne & Cooma:
                    Maar die IS van de 28-135mm zou ik ook wel eens kunnen missen,bovendien brengt die lens niet zoveel op bij eventuele verkoop.
                    Nu moet ik wel zeggen dat ik terug een vastere hand gekregen heb.
                    Nu nog de goedkoopste prijs vinden voor de EF 24-70mm L.
                    Last edited by Cois; 8 februari 2005, 22:42.
                    mvg FrançoisVM
                    Canon 7D

Comment

Nu nog de goedkoopste prijs vinden voor de EF 24-70mm L.
                      En die heb ik..

Eentje in N.Y en eentje in NL.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                        En die heb ik..

Eentje in N.Y en eentje in NL.
                        Voila en hij is besteld bij Corné in NL,volgende week wordt de lens geleverd.
                        N.Y. is niet pracktisch voor mij,ik bezit geen Visa,toch bedankt Teddy.
                        Dat zijn mijn twee adressen www.geheugenkaart.be en www.cornevaniperen.nl en ik wissel al eens af dan zijn beide tevreden.
                        Last edited by Cois; 9 februari 2005, 12:48.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

Comment

Voila en hij is besteld bij Corné in NL,volgende week wordt de lens geleverd.
                          Gij ook al

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                            Gij ook al
                            Op BD komt een mens altijd in verleiding en zo ben ik ook sneller in mijn beslissingen geworden.
                            Mijn EF 17-40mm die gaat weg,want die werd toch bijna niet gebruikt.
                            Feitelijk als die EF 24-70mm L nu voldoet,zijn 3 of 4 lenzen genoeg voor mij.
                            1° EF 24-70mm L F 2,8
                            2° EF 100-400mm IS L 4,5-5,6
                            3° Tamron SP DI 180mm F 3,5 Macro is later eventueel nog te vervangen door de Canon 180mm L F 3,5 USM Macro.
                            4° EF 28-135mm IS die houd ik toch nog maar bij,kan haar niet missen.
                            Last edited by Cois; 9 februari 2005, 13:19.
                            mvg FrançoisVM
                            Canon 7D

Comment

Working...
                            X