Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon EF 2,8/24-70 L USM E 77

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon EF 2,8/24-70 L USM E 77

Hi BDers,
    heb nu de tamron 28-70mm, zou eventueel bovenvermelde lens aanschaffen, maar zou eerst graag het verschil zien in breedhoek tussen 28mm en 24mm. Heeft er iemand voorbeeldfoto's ? of een site waar ik dit kan raadplegen ?
    Alvast bedankt voor de info,
    groeten,
    Stampers

Re: canon EF 2,8/24-70 L USM E 77

Hier vind je wat informatie:

Jan.

Comment

@Jan_10D

bedankt, inderdaad perfekt vergelijkende informatie, net wat ik zocht
      Stampers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
        Kan er nu iemand in het kort wat vertalen,want mijn engels Pfffffffft.
        Is die lens nu echt zo goed,want rond de 1200€ vind ik wat te veel van het goede.
        'k Zal mijn EF 17-40 L er moeten voor verkopen en ook ik heb het niet zo voor groothoek lenzen........met al die scheve gebouwen.( dus word niet veel gebruikt )
        En daarom dacht ik aan de EF 24-70mm om dat ik daar zoveel goeds van hoor,als die dan ook al scherp is bij F 2,8.
        mvg FrançoisVM
        Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cois
          Kan er nu iemand in het kort wat vertalen,want mijn engels Pfffffffft.
          Is die lens nu echt zo goed,want rond de 1200€ vind ik wat te veel van het goede.
          'k Zal mijn EF 17-40 L er moeten voor verkopen en ook ik heb het niet zo voor groothoek lenzen........met al die scheve gebouwen.( dus word niet veel gebruikt )
          En daarom dacht ik aan de EF 24-70mm om dat ik daar zoveel goeds van hoor,als die dan ook al scherp is bij F 2,8.

Dit is zonder twijfel een zeer goede lens, optisch en mechanisch, maar als je de prijs wat hoog vindt en niet echt voor groothoek gaat kan je is uitkijken naar zijn voorganger de 28-70 F2.8 L USM, ik gebruik die lens, en aangezien ik ook de 17-40 F4 L USM heb lig ik van die 4 mm meer of minder groothoek niet wakker. Wanneer je is door Kontich komt kan je deze lens altijd is op je 20d plaatsen Cois en een paar testopnames maken.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
            Wanneer je is door Kontich komt kan je deze lens altijd is op je 20d plaatsen Cois en een paar testopnames maken.
            Dat is een heel mooi voorstel Jeff,ik rij in de week Kontich voorbij op de E19 als ik ga werken.
            Maar dan moet ik eerst nog zekerder zijn dat die 24-70 L nog scherp genoeg is bij F2,8 en dat mijn begroting voor 2005 nog gezond is na die aankoop.
            mvg FrançoisVM
            Canon 7D

Comment

De 24-70L is zeker minder scherp bij f2,8 dan bij f5.6.

Of de scherpte op f2,8 voldoende is voor uw gebruik kan je alleen zeker weten door een paar proefopnames te maken.

Dit is een vergelijkende test tussen de 28-70L en de 24-70L.

CA is bij de 28-70L zo goed als onbestaand.
              Maar op een 20D is het zoombereik van de 28-70L een nadeel.
              Niet iedereen heeft een 1D of een 1Ds.

Jan.

Comment

Hoi , de tamron die je nu hebt is dit de 28-75 ? als het deze is zou ik ze niet wegdoen om een canon exemplaar te kopen .
                http://www.dullaert.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                  Maar op een 20D is het zoombereik van de 28-70L een nadeel.
                  Niet iedereen heeft een 1D of een 1Ds.

Jan.
                  Bedankt Jan,maar ik zou de 17-40 eerder weg doen als mijn 100-400mm voor een 28-70L te kopen.
                  Ik ben nu juist geen groothoek liefhebber,gebouwen die scheef staan dat zie ik niet graag.
                  'k Ben meer een tele amateurke,dus liever die 1,6 crop voor mij en leve de 20D.
                  mvg FrançoisVM
                  Canon 7D

Comment

Hier een paar voorbeeldjes met de Canon 24 70mm

iso 400 1/180 sec en f 2.8

nr 1 iso 200 1/180 sec en f 3.5
                    nr 2 iso 400 1/60 sec en f 2.8
                    nr 3 iso 200 1/180 sec en f 3.5
                    Zou deze lens niet meer willen missen , vergelijken met Tamron kan ik niet
                    Last edited by Christianne; 7 februari 2005, 14:28.
                    Groetjes Christianne
                    Christianne's fotoweb
                    BD0243nl

Comment

Bedankt Jan,maar ik zou de 17-40 eerder weg doen als mijn 100-400mm voor een 28-70L te kopen.
                      Ik ben nu juist geen groothoek liefhebber,gebouwen die scheef staan dat zie ik niet graag.
                      Scheve gebouwen Hoezo scheve gebouwen 'k heb nooit scheve gebouwen

Download dit programma en jij hebt ook nooit meer scheve gebouwen
                      Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                      lidnummer: BD0371NL

Comment

Wel Cois, dat snap ik nu niet.
                        Waarom nog gaan voor die dure, zware, grote 28-70L terwijl er genoeg objectieve bewijzen zijn dat de Tamron minstens evenwaardig is dan de 28-70L, echter wel te koop voor 1/3 van de prijs.
                        Komt daar nog eens bij dat de Tamron DI heeft ter bevordering voor aps-c sensor dslr's, en het werkt duidelijk want het verlies ten opzichte van FF is nul!!
                        M.a.w zal de Tamron vs Canon op FF gelijk zijn, op aps-c 1.6 crop zoals jou 20D zal de Canon het onderspit moeten delven
                        hier voor mij toch een duidelijk bewijs.
                        Misschien hoef je dan zelfs niet je 17-40 te verkopen.
                        De opgewaardeerde 24-70L die dan nog een stuk duurder is dan zijn voorganger zou ik dan nog eerder een verantwoorde keuze vinden, daar die wel een heel stuk beter is over heel de lijn met nog + 4 mm groothoek bovenop, en ook omdat er tot hiertoe nog geen gelijkwaardig alternatief is.
                        En ook deze is van de laatste generatie en alsook digitaal geoptimaliseerd voor aps-c sensor.
                        De oudere 28-70L is dat niet, de Tamron wel.
                        Misschien toch iets om over na te denken tenzij je denkt binnenkort je 20D te ruilen voor een 1D's Mark II
                        En wat nu volgt.................bakken kritiek zeker
                        Last edited by domibal; 7 februari 2005, 14:52.
                        Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                        Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door domibal
                          En wat nu volgt.................bakken kritiek zeker
                          Kritiek? Baneen gij. Juist een Canon 24-70 2.8L bij Corné besteld zie

Comment

Prachtig scherp zeg, die beide lenzen!
                            Gijs
                            Canon apparatuur

http://gijsvo.fotopic.net/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                              Kritiek? Baneen gij. Juist een Canon 24-70 2.8L bij Corné besteld zie
                              Zoals ik al zei, tegen die absolute toplens kan tot hiertoe geen èèn tegenop
                              Canon 300 D EF-S 18-55, Tamron 28-75 XR DI 2.8, Canon 50-200 L, Canon 100-300 5.6 L, speedlite EX 380, SANDISK 256 MB ULTRA II,
                              Hitachi 2 GB(hmm.. nog sneller)

Comment

Working...
                              X