Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma - Bigma

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Sigma - Bigma

Waarschijnlijk hebben ze daar een uniek model liggen met Sigma's optical stabilizer (OS) registreert d.m.v. 2 sensoren de beweging van de camera, waarna onmiddellijk een optisch gestabiliseerde lensgroep de beweging corrigeert. Ter compensatie van de beeldtrilling is het objectief uitgevoerd met 2 optische stabilisatiemodes.

En toen hebben ze gedacht op zo'n unieke lens plakken we een unieke prijs en gooien het maar meteen in de Solden.
    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Heb je ook ff geďnformeerd?
      Die is gewoon foutief geprijsd. Dat kan niet anders...
      't Is da'k gene Bigma van doen heb (allez, toch gene met Canonvatting ) want ik zou gewoon zelf ff informeren. Denk dat die prijs best wel eens heel concurentieel kon wezen...
      http://www.digifotofreak.nl

Comment

Toen de Sigma 15-30mm overal rond de 600 euro te koop was stond hij in Antwerpen bij Media Markt vrolijk voor 1099 te pronken in een vitrine waar ook alles zwaar overprijsd was.

Maar toegegeven Wim, the one you found is a real stunner!
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Moet er nog iemand een Canon S40 kopen. Staat er hier eentje in de winkel om de hoek. Voor 749.99 euro , God arme die mens die dat koopt.
          De nieuwe S70 (inmiddels al de 3e opvolger) kost bij top-foto 'maar" 499.99 euro

Jo
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Gelukkig bestaat er zoiets als internet....

Kun je tenminste even kijken wat de gangbare prijs is.
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
              Gelukkig bestaat er zoiets als internet....

Kun je tenminste even kijken wat de gangbare prijs is.
              Spijtig genoeg zijn er nog steeds mensen die geen internet hebben, en die voor hun aankopen naar de lokale winkel op de hoek van de straat gaan, en er daar vanuit gaan dat diene mens (en z'n prijzen) te betrouwen vallen.

Ge moet tegenwoordig goe rondkijken voor ge iets koopt!
              Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aragorn
                Spijtig genoeg zijn er nog steeds mensen die geen internet hebben, en die voor hun aankopen naar de lokale winkel op de hoek van de straat gaan, en er daar vanuit gaan dat diene mens (en z'n prijzen) te betrouwen vallen.

Ge moet tegenwoordig goe rondkijken voor ge iets koopt!
                Aragorn,

Nu moet je wel eerlijk zijn en iemand die zulke lenzen wil aanschaffen heeft meestal min of meer top materiaal en meestal digitaal en dus ook meestal ne flinke PC om die foto's te bewerken, bekijken, ...
                En als ge dat hebt, dan heb je meestal ook internet erbij.
                Dus veronderstel ik dat mensen die in deze categorie van aankopen vallen bijna voor 90% over internet beschikken.
                Neen ik denk dat die lens daar nog lang zal liggen, hangen, roesten ,.... Tenzij ze de prijs veranderen.

Hubert
                Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Mediamarkt Almere (NL) durft er 1988,00 voor te vragen.

Net als de Macro zijn alleen de koopjes intresant, verder moet je die toko's lekker links laten liggen.
                  Gr Motordigitaal
                  www.motordigitaal.nl & www.eosstock.com

Comment

ik denk dat het hier de 2.8 versie betreft

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motordigitaal

Net als de Macro zijn alleen de koopjes intresant, verder moet je die toko's lekker links laten liggen.

Klopt, ik ben er welleens geweest. Er staan nog meer lensjes in die vitrine, ik heb eens gevraagd wat ze moesten kosten voor mijn oude analoge minolta... Ze zijn daar gewoon minimaal 2x zo duur als bij een normale fotozaak. Ik heb ze uitgelachen en ben weg gegaan

Als je overigens eventjes door de straat met digitale cameratjes loopt schrik je je ook compleet dood van die prijzen. En ze verkopen er nog best wel wat daar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door motordigitaal

Ik heb in Mediamarkt ook eens de Tamron 28-300 zien staan voor rond de €280, wat interessant was.
                        Als ik er dan naar ging vragen zei de verkoper dat dat nog een solden prijs was en hij niet mocht verkopen aan die prijs en de prijs werd iets tussen de €400 en de €500.
                        Hij kom ze dan imo ergens steken waar hij later nog plezier van zou hebben.
                        Allé niet met die worden gezegd(ben beleefde jongen ) maar kwam op hetzelfde neer.

Hubert
                        Hubert

Comment

Mijn repliek ging meer om die huis-tuin-keuken gebruiker die op de hoek een S40 gaat halen (zie post Xentro) en denkt een goede deal te doen.

Dat de (meeste) mensen die met professioneel materiaal bezig zijn over het algemeen beter op de hoogte zijn, weet ik ook wel

Oorspronkelijk geplaatst door hub2805
                          Aragorn,

Nu moet je wel eerlijk zijn en iemand die zulke lenzen wil aanschaffen heeft meestal min of meer top materiaal en meestal digitaal en dus ook meestal ne flinke PC om die foto's te bewerken, bekijken, ...
                          Hubert
                          Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aragorn
                            Mijn repliek ging meer om die huis-tuin-keuken gebruiker die op de hoek een S40 gaat halen (zie post Xentro) en denkt een goede deal te doen.

Dat de (meeste) mensen die met professioneel materiaal bezig zijn over het algemeen beter op de hoogte zijn, weet ik ook wel
                            Zie het,
                            jij bedoelde de algemene filosofie, terwijl ik het had over dit specifieke geval van de topic.

Hubert
                            Hubert

Comment

In Mediamarkt te Brussel (boven Inno)
                              Een nagelnieuwe Bigma (50-500mm). Die moet weg. Vraagprijs 2999 Euro (komende van 5290). Ik denk dat voor de geďnteresseerden dit eventueel wel een koopje is ?
                              Indien nodig wil ik wel effen gaan zien (morgenmiddag).
                              Ik wilde deze grap ook eens met m'n eigen ogen zien en vermits ik daar toch in de buurt moest zijn ben ik eens gaan kijken. En wat bleek: de lens in kwestie is geen 50-500mm, maar een Sigma 500mm EX APO (HSM) F4.5 en die kost bij Corné (vermits hij hier reeds vernoemd werd als referentie) op dit moment 3265€. Het is al minder belachelijk maar 't neemt niet weg natuurlijk dat Mediamarkt met een originele vraagprijs van 5290€ toch wel serieus overdreef .
                              Is er nu iemand geďnteresseerd in een door enkele tientallen/honderden nieuwsgierigen bepotelde lens (en je krijgt er nog een polarisatiefilter bovenop, geloof ik)?

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D
                                Ik wilde deze grap ook eens met m'n eigen ogen zien en vermits ik daar toch in de buurt moest zijn ben ik eens gaan kijken. En wat bleek: de lens in kwestie is geen 50-500mm, maar een Sigma 500mm EX APO (HSM) F4.5 en die kost bij Corné (vermits hij hier reeds vernoemd werd als referentie) op dit moment 3265€. Het is al minder belachelijk maar 't neemt niet weg natuurlijk dat Mediamarkt met een originele vraagprijs van 5290€ toch wel serieus overdreef .
                                Is er nu iemand geďnteresseerd in een door enkele tientallen/honderden nieuwsgierigen bepotelde lens (en je krijgt er nog een polarisatiefilter bovenop, geloof ik)?
                                Denk dat Purlut dringend een nieuw brilleke nodig heeft of nog nooit een Bigma gezien heeft. De lens in kwestie is bijna dubbel zo groot en weegt ook bijna het dubbele en kost ook 3,5 keer zoveel.
                                Een hele draad van zwartmakerij voor niets want dit brengt de prijs in een heel ander daglicht.

Hubert
                                Hubert

Comment

Working...
                                X