Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 150-600 eerste versie scherper dan G2 ????

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 150-600 eerste versie scherper dan G2 ????

    Ik heb al een paar jaar de eerste versie van deze lens en ben er erg blij mee. Op 600 mm bij f8 presteert deze lens zonder meer uitsekend met scherpe beelden, zowel op mijn 750d als mijn R7. Onlangs heb ik me toch laten verleiden om een tweedehands G2 aan te schaffen en heb inmiddels ook de usb dock aangeschaft. Ik heb nu beide lenzen ,ingezoomd op 600 mm, nu met mekaar vergeleken op 20 meter door scherp stellen op een focus chart en via een statief en afstandsbediening.(zonnige dag, iso 400 en sluitersnelheden van circa 1/2000 s) Nu blijkt de eerste versie duidelijk een stuk scherper dan de G2 op eender welk diafragma ( 6.3-7.2-8). Is er iets mis met mij G2? Loont het de moeite om deze terug naar Tamron te sturen voor nazicht (ze is net uit garantie) Ik heb via de USB dock de laatste firmware er al op gezet en de lens gereset naar fabrieksinstellingen maar dit heeft niets veranderd (ik heb dus de test een tweede keer gedaan). Op dit moment is het enigste voordeel van de G2 dat die een klein beetje sneller lijkt scherp te stellen...
Working...
X