Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amazon.com.be en lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Amazon.com.be en lenzen

    Dit zou de belgische tak zijn van amazon.
    Heb al gezien dat enkele RF lenzen goed geprijsd zijn op deze site, dus hier dan de onvermijdelijke vraag, is het betrouwbaar om deze lenzen via amazon te kopen?

    Mvg
    "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

  • #2
    Re: Amazon.com.be en lenzen

    Amazon BE ken ik niet, maar ik koop al vele jaren talloze spullen, waaronder ook voor fotografie, bij Amazon USA en nog nooit een probleem gehad.
    Wel zijn er soms goedlopere alternatrieven, zoals Ebay, maar daar moet je wel wat meer uitkijken naar de achtergroind van de verkoper.
    Dushi
    "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

    Comment


    • #3
      Re: Amazon.com.be en lenzen

      Ik koop al wel eens op die site, maar wel als er staat "verkocht en verzonden door Amazon" en niet een of andere bizarre naam dat een winkel in China blijkt te zijn. Nooit problemen gehad - ook niet met garantie mocht er iets mislopen.
      Mvg Philip

      Comment


      • #4
        Re: Amazon.com.be en lenzen

        Ik heb nooit geen problemen gehad met Amazon, als er iets niet ok is dan maken ze heel snel je geld terug over.
        Heb al gekocht met Amazon België, Duitsland, Engeland en Nederland.
        Last edited by Leopard; 4 maart 2023, 18:04.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: Amazon.com.be en lenzen

          Amazon is zelf verdeler van Canon.
          Heb de indruk dat hierlangs heel wat stock wordt weggesluisd.
          Ik heb er voornamelijk M materiaal gekocht aan lage prijzen (eigenlijk heel goed spul maar nooit doorgebroken en nu gestopt).

          Comment


          • #6
            Re: Amazon.com.be en lenzen

            Heb zelf ook al heel wat gekocht via amazon. De Duitse, Nederlandse, UK en VS sites dan.
            Nooit problemen gehad. Altijd alles keurig en correct.

            Ook 1 keer een schadegeval gehad. Zonder morren kreeg ik mijn geld terug. Ze waren zelfs heel vriendelijk.
            Geen idee of dit nu ook het geval is voor de BE site. Maar ik vermoed van wel.

            Het helpt ook om de verschillende sites tegen elkaar uit te spelen.
            Soms zijn dingen in het buitenland een pak goedkoper.

            Comment


            • #7
              Re: Amazon.com.be en lenzen

              Als je via Amazon VS koopt, hoe zit dat dan met invoerrechten? Mogelijke controles aan de douane? Onverwachte meerkost?
              Sony α7ii
              5OOpx

              Comment


              • #8
                Re: Amazon.com.be en lenzen

                In Europa rekenen ze de BTW van het land van de klant, dus daarbuiten zullen ze even correct ook de invoerrechten enz doorrekenen.
                Als er iets fout is betalen ze zonder morren terug.
                Vroeger althans, misschien nu de zaken wat minder gaan zullen ze misschien strikter zijn.

                Het is het grootste postorderbedrijf ter wereld, als je bij Amazon zelf koopt zit het wel goed.
                Ook de shops die via hen werken zullen strikte regels moeten volgen.

                Comment


                • #9
                  Re: Amazon.com.be en lenzen

                  Invoer vanuit de VS is altijd gezeik met de douane.
                  Recent ook een hebbeding laten komen uit Turkey. Had ik het ook aan de stok met de douane.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Amazon.com.be en lenzen

                    Ik koop veel bij Amazon.be en tot hier toe altijd correct geweest.
                    Onlangs een Lian Li computer toren gekocht met vooraan- en aan de zijkant glas, is perfect aangekomen.
                    Niks kapot en niks verwrongen. Trouwens heeft Amazon toch garantie.
                    Zelfs als de verkoper niet Amazon is is tot hiertoe alles piekfijn verlopen.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Amazon.com.be en lenzen

                      Ik koop zo weinig mogelijk bij Amazon en co.
                      Belgische kleinhandel mag ook nog iets verdienen. [emoji846]

                      Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
                      Last edited by K-2; 7 maart 2023, 19:29.
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Amazon.com.be en lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
                        Als je via Amazon VS koopt, hoe zit dat dan met invoerrechten? Mogelijke controles aan de douane? Onverwachte meerkost?
                        Let op want de prijzen die je ziet in de VS zijn prijzen zonder tax
                        Dus elke staat heeft een bepaald percentage aan tax dat erbij komt, daarmee lijken de amerikaanse prijzen zo enorm goedkoop

                        Dus als je als Belg besteld in de VS komt er makkelijk nog eens meer dan de helft bij aan Belgische btw en douanekosten

                        Ik durf regelmatig wel iets buiten de EU te bestellen, maar voor het goedkoop moet je het niet meer doen, die mooie tijd is gepasseerd
                        Enkel als je het hier niet kunt krijgen, zoals in mijn geval, dan kan je overwegen om in de states of VK te kopen

                        Chinese winkels via Aliexpress tellen sinds kort wel de extra kosten bij op het basisbedrag, dus meestal hoef je dan niks meer bij te betalen om in te voeren, maar ook dat kan soms eens tegenvallen zoals hier al gemeld op het forum ...

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment

                        Working...
                        X