Ben in overweging een van deze twee aan te schaffen.
Ik dacht eerst aan de Canon EF 100mm f / 2.8 Macro USM moet ik zeggen,
maar de Sigma heeft stabilisatie en de prijzen liggen niet ver uit elkaar...
Omdat ik veel uit de hand fotografeer lijkt die stabilisatie een factor om rekening mee te houden.
Het is niet de bedoeling specifiek kleine/bewegende insecten te fotograferen e.d.
Maar een grotere stilzittende libel zou wel moeten kunnen (om iets te noemen)
Het gewicht van deze 100mm's is voor mij doenbaar, de Sigma iets zwaarder maar in combo met de M6 Mk II en convert. geen probleem
Beide vallen binnen mijn huidig budget van 400 tot 500 euro (misschien zijn er voor die prijs ook andere types tweedehands te vinden, geen idee ?)
Ik wil er ook niet veel meer aan spenderen omdat het momenteel nog volop zoeken en leren is....
Heb ook nul ervaring met Sigma moet ik zeggen, vandaar ook wat mijn twijfel
De reviews die ik gevonden heb liggen niet zo ver uit elkaar...
Ik dacht eerst aan de Canon EF 100mm f / 2.8 Macro USM moet ik zeggen,
maar de Sigma heeft stabilisatie en de prijzen liggen niet ver uit elkaar...
Omdat ik veel uit de hand fotografeer lijkt die stabilisatie een factor om rekening mee te houden.
Het is niet de bedoeling specifiek kleine/bewegende insecten te fotograferen e.d.
Maar een grotere stilzittende libel zou wel moeten kunnen (om iets te noemen)
Het gewicht van deze 100mm's is voor mij doenbaar, de Sigma iets zwaarder maar in combo met de M6 Mk II en convert. geen probleem
Beide vallen binnen mijn huidig budget van 400 tot 500 euro (misschien zijn er voor die prijs ook andere types tweedehands te vinden, geen idee ?)
Ik wil er ook niet veel meer aan spenderen omdat het momenteel nog volop zoeken en leren is....
Heb ook nul ervaring met Sigma moet ik zeggen, vandaar ook wat mijn twijfel
De reviews die ik gevonden heb liggen niet zo ver uit elkaar...
Comment