Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon RF 24-105 f/4 L geen stock

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon RF 24-105 f/4 L geen stock

    Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
    Zijn er hier met ervaringen met de RF 24-105/F4 lens?

    Is deze op 24mm goed genoeg voor landschap fotografie?
    Is de lens goed genoeg voor de 45mp van een R5?
    Op dpreview zijn er heel veel met minder goede ervaringen (lensvariations)...lens zou beste zijn tussen 35-70mm...

    Hopeloos om er eentje te vinden ook...Eventueel overwegen voor de 24-70/2.8 als die veel scherper zou zijn...
    Tot 31-07 zijn er nog cashback acties van 275eur of 550 tegoed bij aankoop van een R5
    Ik heb de oude 24-105 L gehad op mijn 5DIII en die gaf op 24mm nogal erg veel lensvertekening.
    Die lensvertekening had ik niet op mijn 50D, daar deed die lens het super goed.
    Van de nieuwe 24-105-en kan ik niet meespreken want dit formaat interesseert me niet meer.


    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

    Comment


    • #17
      Re: Canon RF 24-105 f/4 L geen stock

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ik heb de oude 24-105 L gehad op mijn 5DIII en die gaf op 24mm nogal erg veel lensvertekening.
      Die lensvertekening had ik niet op mijn 50D, daar deed die lens het super goed.
      Van de nieuwe 24-105-en kan ik niet meespreken want dit formaat interesseert me niet meer.
      Bedankt voor de reaktie...
      Na heel veel zoekwerk ben ik nog niet overtuigd over deze lens...Ik denk eerder dat deze meer geschikt is voor de R6 met de lagere resolutie.
      24mm schijnt niet het beste bereik van de lens te zijn en dat gebruik ik het meeste..

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Daarvoor denk ik dat de RF 24-240 erg nuttig kan zijn gezien de sterk verbeterde AF en beeldstabilisatie.
      De combinatie is trouwens niet groter of zwaarder dan de 7DII met EF-S 17-55.
      De RF 24-240 heeft inderdaad een zeer mooi bereik maar op 24mm heeft die meer dan 6% lensvertekening. Dit wordt idd. wel gecorrigeerd in Lightroom maar dit gaat altijd tenkoste van scherpte...
      Voor mij is dit niet zo goed dus maar voor de rest van het bereik zou deze wel een hele scherpe lens zijn...Laat maar eens wat voorbeelden zien later

      De RF 14-35mm f/4L zou een misschien een goeie optie kunnen zijn voor mij (reviews afwachten)... De RF 15-35MM F/2.8 vind ik al redelijk zwaar (900gr) en vrij duur....

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      De opvolger is een R5 geworden, nog niet helemaal gewoon maar ik mis de voorganger toch niet zo erg.
      Als ik opnieuw zou beginnen zou ik de 100-500 en de 800 f:11 ook overwegen ipv de 400 DO II en de 180 makro, de kwaliteit van de "betaalbare" RF lenzen is nagenoeg gelijk aan veel duurdere EF lenzen.
      Veel plezier ermee...Laat je bevindingen maar eens weten als je wat meer ervaring mee hebt... Lijkt me een fantastische camera om mee te werken...

      Comment


      • #18
        Re: Canon RF 24-105 f/4 L geen stock

        Oorspronkelijk geplaatst door OpaJM Bekijk bericht
        Ik dacht ook een RF24-105mm f4 te kopen voor mijn R6. De eerste reviews waren laaiend enthousiast. Het zou een ideale combinatie zijn.
        Ik begin nu evenwel te twijfelen of die RF-lens op een R6 wel beter is dan de combinatie die ik nu gebruik: R6 met EF 24-70 f2.8 II met een overgangsstuk.
        Heeft iemand al een grondige vergelijking gezien?
        Akkoord. Ik heb al een paar jaar de gewone R en onlangs de R6 bijgekocht, en ben ook super tevreden van de 24-70 2.8 II op de R-reeks. En bovendien aangenaam verrast door de IBIS prestatie in combinatie met deze lens, ik haal minstens 4 a 5 stops.
        Dus ik zie geen reden meer om de RF 24-105 aan te schaffen, en houd liever deze lens die blijkbaar toch beter presteert.
        Blijkbaar staat deze lens optisch op het niveau van de RF 24-70 2.8, of het verschil zal dan toch minimaal zijn als ik een aantal testen bekijk. Ik zie voor de RF lenzen enkel het voordeel dat die misschien nog een paar extra stops stabilisatie kunnen versieren.
        Als ik iets meer bereik wil, neem ik de RF 85 2.0 mee. Een kleine en lichte lens, lichtsterk, half macro en ..... superscherp. Ik heb al een paar testen gedaan, en is volgens mij scherper dan mijn 85 1.4 L IS.
        Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

        Comment


        • #19
          Re: Canon RF 24-105 f/4 L geen stock

          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
          ...


          Veel plezier ermee...Laat je bevindingen maar eens weten als je wat meer ervaring mee hebt... Lijkt me een fantastische camera om mee te werken...
          Behoorlijk performant en goed doordacht, alles zit op z'n plaats. Mag ook wel voor de prijs.
          Ik zie het zo wat als een synthese tussen de 7DII en de M6 MarkII, maar ik val niet steil achterover van de zo geroemde voordelen van FF. Voor wie gewoon is om het maximum uit een crop te halen is de vooruitgang minder groot.
          De files zijn cleaner zonder nabewerking. Snel resultaat dus en goede marketing om (veel) duurder materiaal te verkopen.
          De voorganger 5D IV zou ik waarschijnlijk niet erg gemist hebben.
          Mijn beslissing om vorig jaar geen R6 te kopen was juist, die 45 mpx heb ik wel echt nodig.

          Comment


          • #20
            Re: Canon RF 24-105 f/4 L geen stock

            Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
            Blijkbaar staat deze lens optisch op het niveau van de RF 24-70 2.8, of het verschil zal dan toch minimaal zijn als ik een aantal testen bekijk. Ik zie voor de RF lenzen enkel het voordeel dat die misschien nog een paar extra stops stabilisatie kunnen versieren..
            Niet echt, de RF versie is redelijk wat scherper en heeft contrastrijkere beelden
            Tevens scherper tot in de hoeken en totaal geen vignet naar mijn gevoel, zalig wandellensje voor mij
            Maar inderdaad wel erg prijzig zoals al het RF L glas spijtig genoeg

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #21
              Re: Canon RF 24-105 f/4 L geen stock

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Niet echt, de RF versie is redelijk wat scherper en heeft contrastrijkere beelden
              Tevens scherper tot in de hoeken en totaal geen vignet naar mijn gevoel, zalig wandellensje voor mij
              Maar inderdaad wel erg prijzig zoals al het RF L glas spijtig genoeg
              grts
              Sieg
              Het kriebelt wel maar nergens te vinden op de moment en de cashback is maar tot zaterdag….
              Hopelijk in september terug acties…

              Wel heel duur tov Sony/Nikon… maar allround wel een knap toestel die R5

              Comment


              • #22
                Re: Canon RF 24-105 f/4 L geen stock

                Het is nu reeds november en er is nog steeds geen stock van deze lens, dit begint belachelijk te worden.....
                "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                Comment


                • #23
                  Re: Canon RF 24-105 f/4 L geen stock

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
                  Het is nu reeds november en er is nog steeds geen stock van deze lens, dit begint belachelijk te worden.....
                  Blij dat ik toen de 24-240 heb gekocht. Volgens de meeste reviews is die tot 105mm vergelijkbaar, bovendien is ze zeker in het centrum tot op 240mm ook veel beter dan ik ooit van een superzoom had verwacht. Samen met een tweedehands 16-35 f:4, een RF50 1.8 die ik eigenlijk nooit gebruik, en de ruil van de EF70-200 f:4 tegen de EF200 f:2.8, is mijn lenzenset enigszins aangepast aan FF zonder teveel kosten.

                  Comment

                  Working...
                  X