Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

auto focus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: auto focus

Hmmm dit is een lens die niet kan afgeregeld worden blijkbaar, dus garantie gewoon aanspreken hé

Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Neen hoor Luc, die objectiefbouwers ontwerpen een objectief op basis van een bepaalde registerafstand, maar dat is niet bij elk cameramerk
      dezelfde, dus nemen die nevenmerken maar het beste gemiddelde.
      Hier kan ik niet meer volgen. De registerafstand is voor elke fabrikant en vatting toch een vast gegeven. Je kan toch geen gemiddelde registerafstand voor Canon, Nikon en Petax bepalen. Hoogstens kan je naar de grootste werken en dan een tussenring integreren voor die merken met een kleinere registerafstand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Hier kan ik niet meer volgen. De registerafstand is voor elke fabrikant en vatting toch een vast gegeven. Je kan toch geen gemiddelde registerafstand voor Canon, Nikon en Petax bepalen. Hoogstens kan je naar de grootste werken en dan een tussenring integreren voor die merken met een kleinere registerafstand.
        Klopt Spanik, de registerafstand is inderdaad eigen aan merk en type camera en dat proberen objectiefbouwers van andere merken zoveel mogelijk te volgen
        door middel van hun vattingsring, maar je mag niet vergeten als een objectief twee of meer bewegende lensgroepen heeft, dat de afstand tussen die twee
        groepen in feite ook veranderlijk is bij het zoomen en of scherpstellen, en dat kan wel wat uitmaken voor bepaalde merken.
        En dat is niet veranderlijk bij veel van die merken als Tamron, Sigma en noem maar op, bij een vaste prime met lang brandpunt zal dat weinig uitmaken,
        maar bij sommige standaard brandpunten zal dat wel wat uitmaken.
        Daarom dat Nikon en misschien nog andere grote fabrikanten van objectieven tegenwoordig objectieven maken waar de lensgroepen
        onafhankelijk van elkaar nog eens kunnen bewegen, waar dat vroeger via een onveranderlijk nokken systeem was, en daar zit nu
        net de sterkte van de nieuwe generatie objectieven met twee onafhankelijk te bewegen lensgroepen en de sterkte van elektronica
        in die objectieven, bij de huidige MILC cameras is dat blijkbaar stukken beter en fijner te sturen dan bij de spiegelcamera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          De eerste keer dat ik daar over hoor.
          Als een lens goed is afgesteld dan speelt de brandpunt afstand geen rol, die lens blijft toch goed afgesteld.
          Dat is hoegenaamd niet zo.
          Als je microfocus adjust juist instelt op 400mm (wat ik eerst zou doen gezien de kleine DOF) ben je helemaal niet zeker dat dat ook op 18mm zo is (maar daar is meer speling).
          In latere camera's kan je trouwens beide uitersten instellen.

Van een 18-400 superzoom mag je ook niet alles verwachten. Persoonlijk vind ik ze niet geweldig op 400mm:

https://www.the-digital-picture.com/...mp=0&APIComp=0

PS: ik heb nooit de zin begrepen van lenzen te laten afstellen op de camera (of omgekeerd) als je dat zelf kan (het eerste met de Tamron USB console, het tweede in je camera)
          Wat ga je dan doen als je ze op meerdere bodies gebruikt ?

Een 7DII behoudt de meeste scherpstelpunten (behoudens een aantal X-punten in het centrum waar je dacht ik f:2.8 voor nodig hebt) tot f:5.6.
          Vermoedelijk geeft de Tamron lens deze waarde door. Anders enkel het centrale punt met extensies.
          Het is geen gemakkelijk camera om de AF te doorgronden, maar laat je niet uit het lood slaan door de negatieve beoordelingen van pippos die de moeite niet kunnen of willen doen .
          Last edited by palombian; 28 mei 2021, 15:23.

Comment

Working...
          X