Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grijsverloopfilter ??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• grijsverloopfilter ??

Ik zou graag eens meer het landschap in trekken maar naar het schijnt heb je voor een mooi resultaat een grijsverloopfilter nodig. ik had graag jullie advies gehad over welke ik best koop voor redelijke prijs, ik weet ook wel hoe duurder hoe beter, maar ik wil gewoon met iets minder beginnen, wie weet heb ik de smaak te pakken en koop ik een klasse beter.

Re: grijsverloopfilter ??

Waarom zou je geen mooie landschapsfoto’s kunnen nemen zonder grijsverloopfilter? En heb je dat al geprobeerd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door freesoul Bekijk bericht
      Ik zou graag eens meer het landschap in trekken maar naar het schijnt heb je voor een mooi resultaat een grijsverloopfilter nodig. ik had graag jullie advies gehad over welke ik best koop voor redelijke prijs, ik weet ook wel hoe duurder hoe beter, maar ik wil gewoon met iets minder beginnen, wie weet heb ik de smaak te pakken en koop ik een klasse beter.
      Dat klopt inderdaad niet helemaal als je bijvoorbeeld een toestel hebt met een groot dynamisch bereik en als er nog andere dingen meezitten.
      Het klopt ook niet hoe duurder hoe beter.
      Ik gebruik de Haida[KLIK] filters systeem 100 en heb slechts twee filters, een gematigde grijs verloop met zachte overgang en dan de zogezegde Big Stopper maar die laatste heb je niet echt nodig voor landschappen.
      En als je HDR fotografeert heb je dus helemaal geen filter nodig.

Het gebruik van filters moet je ook wel een beetje aanleren want het diafragma speelt daar ook een rol in om bv. meer of minder effect van het gebruikte filter te bekomen.
      Last edited by Red Falcon; 9 februari 2021, 06:42.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Kijk eens naar 84,5-filters.
        Goedkoop en goede kwaliteit volgens de reviews.Geen kleurzweem.
        Heb er ook een setje van,en ben niet verder geraakt naar duurdere filters,omdat het toch niet helemaal mijn ding was.
        Met PS kan men ook al vele correcties aanbrengen.OK,PS is niet hetzelfde als een filter.Het werken met filters is nog meer het echte fotograferen,dan het nadien te zitten bewerken in PS.
        Of je veel verschil ziet???

Comment

Working...
        X