Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens voor Sony A7RIV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Macrolens voor Sony A7RIV

    De Sigma was voor Canon met een FE adapter, maar dat heeft niets met de optiek te maken. Een verder gewoon FF.
    Nou is de scherpste lens niet altijd de mooiste, maar bij macro is scherpte wel belangrijk, zeker als je nog wilt droppen, wat met 60mp makkelijk kan.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #17
      Re: Macrolens voor Sony A7RIV

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
      De Sigma was voor Canon met een FE adapter, maar dat heeft niets met de optiek te maken. Een verder gewoon FF.
      Nou is de scherpste lens niet altijd de mooiste, maar bij macro is scherpte wel belangrijk, zeker als je nog wilt droppen, wat met 60mp makkelijk kan.
      De Sigma 150mm is een A-mount lens.De Sigma 105mm is een E-mount lens.Dat is het verschil.

      Comment


      • #18
        Re: Macrolens voor Sony A7RIV

        De mijne was EF voor Canon, maar fijn dat het even uit legt! Daar had ik nou echt geen idee van
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #19
          Re: Macrolens voor Sony A7RIV

          Die Sony 90G wordt zowat unaniem geloofd. Voor een krapper budget zou een Venus LAOWA 60mm f/2.8 2X Ultra-Macro Lens ook de moeite zijn. E-vatting en nieuw te vinden rond 480 euro. Je hebt ook breedhoekmacrolenzen, maar daar moet je ook wel voor te vinden zijn.

          Comment


          • #20
            Re: Macrolens voor Sony A7RIV

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            De mijne was EF voor Canon, maar fijn dat het even uit legt! Daar had ik nou echt geen idee van
            Dat is nu 1 van de redenen waarom ik hier zelden of nooit iets plaats.

            Comment


            • #21
              Re: Macrolens voor Sony A7RIV

              Laat ik nog maar eens een dikke kassei in de poel gooien .... Minolta 100mm f4 macro inclusief 1:1 extender op Sony A7II ... sja, helemaal handmatig natuurlijk maar geweldige lens.

              Comment


              • #22
                Re: Macrolens voor Sony A7RIV

                Testresultaten met vergelijking tussen 90mm f2.8 macro Sony FE - en de Sigma 105mm macro - de Sigma doet het zeker niet slecht.

                https://www.heise.de/news/Sigma-105-...t-4991024.html

                Dus die sigma 105mm staat op mijn verlanglijstje. Maar ik wacht nog even - laat de anderen maar testen, eerst zien of er geen kinderziektes zijn.

                Comment

                Working...
                X