Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

All-round 'wandellens' fullframe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: All-round 'wandellens' fullframe

    Het resultaat van exposureplot is natuurlijk afhankelijk van de lenzen die je al bezit. Ik weet van mezelf dat die 24-105 (of 18-135) op crop minstens 75% van mijn behoeften dekt. Dus dat bereik (met minstens dezelfde beeldkwaliteit) zoek ik in fullframe...voorlopig tevergeefs...

    Comment


    • #17
      Re: All-round 'wandellens' fullframe

      Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
      Het resultaat van exposureplot is natuurlijk afhankelijk van de lenzen die je al bezit. Ik weet van mezelf dat die 24-105 (of 18-135) op crop minstens 75% van mijn behoeften dekt. Dus dat bereik (met minstens dezelfde beeldkwaliteit) zoek ik in fullframe...voorlopig tevergeefs...
      Op het gebied van beeldkwaliteit zal die je niet veel vertellen maar als je de cropfactor van de camera weet dan kan idd dit vrij makkelijk verrekend worden voor wat de beeldhoek betreft. Maar ik zie dat je weet wat je zoekt. Zoek je enkel bij Canon ? Is het gebruik van een convertor om uit te lengen een optie ? Die wegen tenslotte toch niet veel

      Comment


      • #18
        Re: All-round 'wandellens' fullframe

        Hoi,
        Exposureplot is een mooi programma om je fotogegevens te analyseren.
        Je kunt gemakkelijk je meest gebruikte brandpuntsafstanden herkennen.
        Omrekenen in verband met cropfactor hoeft niet, dit doet Exposureplot uit zichzelf (tenminste, bij mij... met mijn FF camera).

        Een 24-105 is een fijne rondwandellens, echter de 24-105 F4 L versie 1 heeft géén lens stop knopje.
        Deze zakt bij rondwandelen uit.
        Ik heb deze lens wat jaartjes geleden gebruikt op de Canon 5DII.
        Daar kon ik ook een niet Canon, een cheapy Kenko 1.4 extender opzetten, je komt dan aan de 147 mm FF
        Maar als je het beide aan moet gaan schaffen, zou ík voor de Tamron 28-300 PZD gaan.

        Comment


        • #19
          Re: All-round 'wandellens' fullframe

          Die convertor is ook geen slecht idee. Dat ga ik wel eens uittesten, maar denk dat ik, naast het lichtverlies, toch ook wel wat kwaliteit (en autofocussnelheid)verlies. Maar wel het testen waard, bedankt voor het idee.

          Comment

          Working...
          X