Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw Sony FE-objectief (en mogelijks camera)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nieuw Sony FE-objectief (en mogelijks camera)

Ik heb ondertussen een hoop goede reviews gelezen. Er is geen 'beste optie', elke optie heeft wel enkele nadelen;

- De A9 met de 100-400 is een heel goede combinatie maar bij weinig licht zit je met hoge ISO's met de 1.4 en 2.0 tc
    - De A7iii met 100-400, zelfde als hierboven. Hoge ISO zou iets beter moeten zijn bij de A9. Wel maar 10 fps tov de A9
    - De A9 met de 400 2.8. beste combinatie maar kost een huis...
    - De A7iii met de 400 2.8. Kost net een beetje minder maar nog steeds een half huis ... ook weer terug de 10 fps

- De A6400 met de 100-400, cropfactor van 1.5 dus je hebt meer reach --> 600 5.6 is zeker niet slecht. Minder focuspunten dan de A9 En A7iii maar zou toch even goed zijn. 11 fps is ook zeer goed. Er zou wel geen beeldstabilisatie zitten in de body? Met de 1.4 en 2.0 tc nog meer reach maar ook weer hogere ISO's vanwege hoger f-getal.
    - De A6400 met de 400 2.8. Met de cropfactor zit je hier met een 600 2.8. Dus met de 1.4 en 2.0 TC heb je een pak reach met een goede f-stop om de iso's laag te houden. kost nog altijd een half huis.

En dan heb je nog de A6500. Is iets trager (0.05 tov 0.02 voor de A6400) in autofocus. Maar ik betwijfel of je dat merkt. heeft WEL beeldstabilisatie.

Waar de A9 zo in uitblinkt is natuurlijk zijn 20 fps liveview...

Ik vraag mij af wie voor deze keuze stond, dewelke hij/zij zou maken. De centen zijn geen probleem. Ik heb genoeg opzij gezet om een A9 met 400 2.8 te kopen maar ik weet niet of ik het er wel wil aan spenderen. Pas op, fotografie van wild is mijn groeiende passie. Echter met de kost van de A9 en de 400 2.8 kan ik best nog wel een paar reizen maken om één en ander wild te fotograferen met een goedkopere kit
    Last edited by WimmusPrimmus; 13 mei 2019, 09:20.
    Sony A7 + 16-35 F4 + 85 F1.8 + MinoltaMD- , CanonFD- en Pentax-objectieven
    https://www.instagram.com/peeterswim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WimmusPrimmus Bekijk bericht
      Ik vraag mij af wie voor deze keuze stond, dewelke hij/zij zou maken. De centen zijn geen probleem. Ik heb genoeg opzij gezet om een A9 met 400 2.8 te kopen maar ik weet niet of ik het er wel wil aan spenderen. Pas op, fotografie van wild is mijn groeiende passie. Echter met de kost van de A9 en de 400 2.8 kan ik best nog wel een paar reizen maken om één en ander wild te fotograferen met een goedkopere kit
      Misschien een stom idee maar:

Je kan ook nog de optie bekijken met een Nikon D850 ?

- tracking even snel als een A9
      - hogere resolutie (cropvoordeel 1,5 zonder verlies van licht)
      - betere grip met een grote toeter
      - groter aanbod van telelenzen

Comment

Met een F5.6 heb je meestal licht genoeg om ook met een crop camera toe te komen. Ik heb altijd op f8 gewerkt voor wildlife met een crop camera.

Alles hangt af van hoe ver je onderwerp is. Moet je altijd veel croppen met een full frame ga dan voor een aps-c toestel of een hoge resolutie full frame.

Ga je altijd vogels in vlucht trekken dan is de A9 de beste keuze. De A6400 volgt dan als tweede keus als je het bereik weer nodig hebt. De A6500 zou ik niet doen, de A6400 heeft een modernere processor aan boord, beter scherm en nog wat voordelen.

Vanuit openbare kijkhutten gebruik ik het liefst een 600mm met een crop camera. Zelfs dan heb je vaak te weinig bereik.
        Vanuit privéhutten kan je natuurlijk zelf je setting bepalen en dan kan je overschakelen naar full frame of een 400mm.
        Last edited by alex606; 13 mei 2019, 19:49.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

Comment

Allemaal bedankt voor de reacties en het meedenken! Allemaal goede alternatieven. Ik heb even gekeken naar de optie nikon d850 en 500 f4 maar il wil toch zo veel mogelijk bij één merk blijven.
          Ik denk dat ik nog even ga wachten en bekijken wat Sony nog op die markt gooit. Overigens zal het er ook vanaf hangen of we kortelings een huis kopen of niet welke lens het uiteindelijk wordt.
          Sony A7 + 16-35 F4 + 85 F1.8 + MinoltaMD- , CanonFD- en Pentax-objectieven
          https://www.instagram.com/peeterswim

Comment

Working...
          X