Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lucky Sony Owners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lucky Sony Owners

    Hoe kleiner je diafragma (in getallen) hoe kleiner je dieptescherpte toch.
    Ik snap niet goed wat je bedoeld in uw eerste zin.
    Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Lucky Sony Owners

      ik dacht dat sommige focuspunten lichtgevoeliger zijn dan andere ( bij mijn camera het middelste ), en dan is het soms handig een lens te hebben die lichtsterk dan kan je nog scherp stellen waar anderen moeite hebben in slechte lichtomstandigheden .

      Comment


      • #18
        Re: Lucky Sony Owners

        Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
        omdat je ook langer kan blijven scherpstellen met een heel lichtsterke lens.
        Voor mij is een snelle lens een lens die heel snel scherpstelt. En zo zie je maar, sommigen spreken van scherptediepte, sommigen van dieptescherpe en je vindt ze beide in het groene boekje.
        Afhankelijk van je toestel instelling, is dit op een Sony mirrorless niet meer waar.
        Diafragma wordt namelijk gewoon dicht gestuurd, niet enkel bij het nemen van de foto.

        C-AF werkt echter maar tot aan F8. (Dacht F11 bij de Sony A9).
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment

        Working...
        X