Na zeer lange tijd heb ik mij eindelijk terug een spiegelreflexcamera aangeschaft: de Canon EOS 80D in combinatie met de EF-S 18-135mm IS USM lens. Een van de redenen van steeds weer uitstellen is dat ik op zoek was naar een toestel waarop ik mijn oude lenzen kon hergebruiken. Uiteindelijk heb ik beslist hier geen rekening mee te houden en toch gekozen voor de Canon.
Eén van de lenzen die ik echter wel zou willen hergebruiken is mijn telelens Vivitar Series 1 100-400mm AF (deze gebruikte ik vroeger in combinatie met een Minolta spiegelreflex). Heeft er iemand enig idee - en eventueel ervaring - of hier adapters voor bestaan. En als deze al bestaan, heeft het überhaupt zin om deze te gebruiken? Ik denk daarbij bv aan scherpstelling, enz.
Eén van de lenzen die ik echter wel zou willen hergebruiken is mijn telelens Vivitar Series 1 100-400mm AF (deze gebruikte ik vroeger in combinatie met een Minolta spiegelreflex). Heeft er iemand enig idee - en eventueel ervaring - of hier adapters voor bestaan. En als deze al bestaan, heeft het überhaupt zin om deze te gebruiken? Ik denk daarbij bv aan scherpstelling, enz.
Comment