Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron zoomlens stuk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: tamron zoomlens stuk?

    Oorspronkelijk geplaatst door Valvert Bekijk bericht
    De goedkoopste voor Canon die ik heb gevonden is momenteel 120 Euro in Brussel.

    ik heb ze ook zien staan..
    Groeten Sensor

    Comment


    • #17
      Re: tamron zoomlens stuk?

      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
      Vanaf statief en dan VC aangehad? Voor mijn gevoel is er wat mis met de VC. Zet ook eens een keer de VC uit en maak eens een foto vanaf statief en zelfontspanner.
      Bedankt ik ga het morgen bij daglicht uittesten....
      Groeten Sensor

      Comment


      • #18
        Re: tamron zoomlens stuk?

        Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
        Vanaf statief en dan VC aangehad? Voor mijn gevoel is er wat mis met de VC. Zet ook eens een keer de VC uit en maak eens een foto vanaf statief en zelfontspanner.
        Helaas de resultaten blijven hetzelfde als bovenstaande foto. Ik zie op de factuur dat ik deze lens al ruim 7 jaar in bezit heb. Ik heb ze zeer veel gebruikt en was er altijd tevreden over, misschien mag ik niet klagen...en gewoon gaan voor een nieuwe of tweedehands.
        Groeten Sensor

        Comment


        • #19
          Re: tamron zoomlens stuk?

          Een reparatie zou ik niet doen, zal duur uitvallen en misschien komt het probleem zelfs terug.
          Tweedehands zijn er goede koopjes te doen.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #20
            Re: tamron zoomlens stuk?

            Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
            ik heb ze ook zien staan..
            Ja ik heb gisteren een berichtje gestuurd naar de verkoper van de lens in Jette met de vraag als ik ze grondig mocht uittesten vooraleer over te gaan tot betaling. Hij heeft het gelezen maar blijkbaar geen tijd om te antwoorden. Ik baal daar van...
            Groeten Sensor

            Comment


            • #21
              Re: tamron zoomlens stuk?

              Oorspronkelijk geplaatst door Valvert Bekijk bericht
              De goedkoopste voor Canon die ik heb gevonden is momenteel 120 Euro in Brussel.
              Als deze niet meer werkt, zou ik van je hart even een steen maken, ze in de vuilnisbak flikkeren,
              en er terug eentje tweedehands kopen.
              Die Tamron is toch wel één van de beste telelenzen die je voor je geld kan kopen hoor.
              Wat een VC stabilisatie, daar kan Nikon een punt aan zuigen.

              Ik vind trouwens al die Tamron SP lenzen echte koopjes voor wat je krijgt.
              Ik heb er zelf 3:
              - Tamron SP 90 VC F2.8
              - Tamron SP 24-7 VC F2.8
              - Tamron SP 70-300 VC F4-5.6
              De verkoper reageert niet op mijn chats nogthans heeft hij het gelezen..ook niet na heraaldelijke chats gelezen maar niet antwoorden...
              Last edited by sensor; 14 december 2018, 19:02.
              Groeten Sensor

              Comment


              • #22
                Re: tamron zoomlens stuk?

                Oorspronkelijk geplaatst door sensor Bekijk bericht
                Ja ik heb gisteren een berichtje gestuurd naar de verkoper van de lens in Jette met de vraag als ik ze grondig mocht uittesten vooraleer over te gaan tot betaling. Hij heeft het gelezen maar blijkbaar geen tijd om te antwoorden. Ik baal daar van...
                Oppassen met die gast!
                Groeten Sensor

                Comment


                • #23
                  Re: tamron zoomlens stuk?

                  Ik ben vandaag naar de mediamarkt in Roermond geweest waar ik destijds mijn Tamron gekocht heb, en hun het probleem voorgelegd.
                  De jongens van de afdeling foto hebben heel goed hun best gedaan en de lens grondig uitgetest om uit te zoeken wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn van de onscherpe foto's. Hun conclusie een vermoeden beter gezegd zou liggen aan droogte van de scherpstelring (ik zeg het misschien verkeerd) oftewel de scherpstelmoter stuk, maar eerder droogte denken ze vermits de ring ook manueel wat stroefjes gaat. Aan de balie dan weer (ook zeer vriendelijk en goed geholpen) vertelde ze me dat de enige mogelijk is om ze op te sturen. Kosten verzendig (naar verschillende locaties) een 25 euro dan de expertise nog eens een 35 euro en dan is de lens nog niet eens hersteld. Conclusie de lens dan maar naar de glasbak gezien een nieuwe niet veel meer gaat kosten. Toch weet misschien iemand een oplossing voor het probleem of is er onder jullie een handige harry die het aandurft de lens te demonteren en te smeren. Ik heb nu niks te verliezen maar ik heb er wel 100 euro voor over als ze iemand kan fixen.
                  Last edited by sensor; 18 januari 2019, 18:33.
                  Groeten Sensor

                  Comment


                  • #24
                    Re: tamron zoomlens stuk?

                    Binnenin zit meestal een soort slipsysteem waardoor scherpstellen met de hand en electronisch wat van elkaar losgekoppeld worden. Als dat te erg gaat slippen houd het gewoon op.

                    Als je gelijkaardig een zeer goede lens zoekt dan is de "oude" 70-300 IS USM (niet L) versie van Canon echt wel een topper! Sommigen noemen hem een verborgen L lens.
                    Zelf zou ik hem nu niet vergelijken met mijn L lenzen maar gezien zijn prijs is dat best wel een zeer mooie lens. Vooral goed scherp. Voor die prijs een aanvaardbare snelheid op AF.
                    Tweedehands moet je die kunnen vinden voor pakweg 175 a 200 euro.
                    Met garantie iets duurder zoals dit aanbod https://www.2dehands.be/foto-camera/...483655999.html

                    Is ook een full frame lens die eventueel ook past op een full frame camera als je daar later zou op overstappen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: tamron zoomlens stuk?

                      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                      Binnenin zit meestal een soort slipsysteem waardoor scherpstellen met de hand en electronisch wat van elkaar losgekoppeld worden. Als dat te erg gaat slippen houd het gewoon op.
                      Je bedoelt dat ze dan sowieso onherstelbaar is. Bedankt voor de tip naar die Canon.
                      Groeten Sensor

                      Comment

                      Working...
                      X