Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens voor Sony E-mount

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zoomlens voor Sony E-mount

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    Paar jaar geleden kwam ik op de volgende video uit, ivm de 24-240mm.
    Goede algemene info en real-life voorbeelden.
    Hi everybody, In this Sony FE 24-240mm f/3.5-6.3 OSS Lens (https://geni.us/4I3HQD) Review I will cover everything you need to know with detailed real world p...

Deze lens heeft een heel mooi bereik, degelijk en OSS...
    Thanks w00ha, maar was deze video al tegen gekomen tijdens mijn zoektocht!
    “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

Comment

Hallo,

Mijn 24-240 komt er binnenkort ook aan ...

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Ik lees zonet dat Art&Craft de cashback van Sony gewoon x2 zou doen - via een kassakorting - da's fijn om weten: https://www.artencraft.be/nl/acties/...ubbeling-2018/

Deze is tijdelijk en loopt tot en met 6/11

"Helaas is ineens die actie verdwenen - wie snel was heeft dus geluk gehad" - 2018-10-26
        Last edited by mutley69; 26 oktober 2018, 22:30.

Comment

Dat is wel een héél mooie actie van A&C !

Een nieuwe A7II kost zo nog slechts 800
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

Ik heb zojuist de 24-240mm besteld.
            A&C extra 100€ kassakorting...mooi zo

Comment

Toppers als FE 28/2, 55/1.8, 85/1.8 en 90 macro zijn ook plots wel goed betaalbaar op deze manier :-)
              Last edited by K-2; 24 oktober 2018, 10:43.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

Comment

KameraExpress heeft een andere dubbele cashback lopen - op A7II en A7RII en combo's daarvan met lenzen - en -10% op 2dehands (maar da's niet veel soeps qua E-mount). Zeer beperkt geldig - tot 28/10 (dus zondag e.k.).

Een A7RII is dan voor 1700€ nieuw de uwe, een A7II nog iets meer dan 1K€. Nu bij A&C zijn er ook cashbacks op andere toestellen, of garantieverlengingen - of gratis add-ons. Het is dus vergelijken (en ja laat de prijsoorlogen maar losbarsten).
                Last edited by mutley69; 24 oktober 2018, 21:24.

Comment

A7Rii kost nu slechts 1500 bij A&C. Echt wel een superaanbod voor zo'n toestel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                    A7Rii kost nu slechts 1500 bij A&C. Echt wel een superaanbod voor zo'n toestel.

Ik dacht eerder 1699€.

Comment

1899 -200 kassakorting -200 cashback Sony...

Edit: nee, inderdaad. De aangegeven prijs is al 200 lager, dus inderdaad 1699...

Comment

Ik heb deze middag rap wat foto's gemaakt met de FE 24-240mm, samen met mijn trouw viervoeter(ke)
                        Kort samengevat, is deze lens beter als ik verwacht had. Zeker als je weet wat je van super-zooms kan verwachten.

Het is wel erg grauw weer en niet bepaald ideaal voor kleurrijke platen te nemen.
                        Dus heb ik naast wat belichting correctie, wat extra verzadiging(+9) in LR toegevoegd.
                        Alles is getrokken met de A7II in x-jpeg.
                        Geen enkele foto is verscherpt.

Explore this photo album by Edmond Kremers on Flickr!

Comment

Inderdaad een knappe lens,gegeven het bereik van groothoek naar tele in 1 lens.Men moet ze natuurlijk niet gaan vergelijken met een zgn. primelens.Maar voor een amateur als ik ideaal.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                            Inderdaad een knappe lens,gegeven het bereik van groothoek naar tele in 1 lens.Men moet ze natuurlijk niet gaan vergelijken met een zgn. primelens.Maar voor een amateur als ik ideaal.
                            Tov de standaard kitlens (28-70) is deze beduidend scherper op 24mm en 240mm nog vrij goed. Vol open wel te verstaan.
                            Ik merk wel dat ze al zichtbaar scherper is als je van 6.3 naar 7.1 gaat op 240mm.
                            Op F8 is ze gewoon prima in center vergeleken met de 70-200 F4.

Comment

Ik ben ook zeer tevreden van mijn nieuwe aankoop.
                              Wel een klein beetje teleurgesteld met de AF snelheid, maar das misschien omdat ik zelf de limieten heb opgezocht (onderwerp stond vrij dichtbij).

Volgende aankoop zal een macrolens zijn. Met de huidige acties twijfel ik om de 90mm G lens van Sony te kopen. Jammer genoeg heeft die een 1:1 verhouding en eigenlijk zou ik hoger willen hebben 2:1, 3:1, ... Helaas is degelijke lens -nog- niet beschikbaar voor E-mount. Verbeter me als ik fout ben...
                              “Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde

Comment

Die FE90 kan ik enkel aanraden. De beste die ik ooit gehad heb...

Comment

Working...
                                X