Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groothoek,portret

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Groothoek,portret

Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
    Het Sigma nuance verschil:

Sigma 12-24 f4 DG HSM Art
    Sigma 14-24 f2,8 DG HSM Art
    Ik heb inderdaad niet goed opgelet, de f2,8 is een 14-24 in plaats van 12-24.
    De 12-24 f4 is ook goedkoper, en als de achtergrond duidelijk mee in beeld moet komen, dan is f4 al zeker voldoende.
    Als de achtergrond zo onscherp mogelijk moet worden, dan is de 14-24 f2,8 waarschijnlijk een iets betere keuze.
    Ik zie dat er bij een van de bekende winkels nog een Sigma 14mm f1,8 DG HSM Art in "pre order" staat, maar die kost wel 1600 euro.
    Die zal waarschijnlijk wel minder vervorming geven dan een zoomlens op 14mm, en op f1,8 wordt de achtergrond nog wat minder scherp als dat de bedoeling is.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Nee de 14-24 f/2.8 Art (1399) is goedkoper dan de 12-24 f/4 Art (1749) .

De Sigma 12-24 f4.6-5.6 II is rond de 500 op de markt te vinden.

Comment

Hartelijk dank voor de reacties!!
        Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

Comment

Ik heb een 17-35mm 2.8 D lens gezien.
          Is dit een goei alternatief,oud,weet ik,maar daarom niet minder goed?jullie mening...
          Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

Comment

17mm op full-frame is al vrij breed, maar of dat voldoende is voor wat je er mee wil doen, dat zal je uiteindelijk zelf moeten beoordelen.
            Voor de ene is 17mm breed genoeg, terwijl iemand anders misschien toch nog liever wat meer breedhoek wil om de foto's te kunnen maken zoals hij die wil maken.
            Maar 17mm is in ieder geval een stuk meer breedhoek dan de 24mm die je nu hebt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Qbek Bekijk bericht
              Ik heb een 17-35mm 2.8 D lens gezien.
              Is dit een goei alternatief,oud,weet ik,maar daarom niet minder goed?jullie mening...
              Met dat “oudje” zal je bijlange niet de kwaliteit halen als met de nieuwere 16-35 f4.0 op een D800.
              Die 17-35 f2.8 uit het analoge tijdperk is trouwens nooit een hoogvlieger geweest.

Comment

Vergeet zeker geen nikon 18-35 f3.5-4.5 in je overweging mee te nemen, want voor portret moet je nu ook niet super wijd gaan uitteindelijk
                Zeer kwalitatief licht lensje, vaak voor prijsje 2dehands te vinden

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

Comment

Working...
                X