Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenscombo voor IJsland

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lenscombo voor IJsland

Oorspronkelijk geplaatst door Dietn Bekijk bericht

@ opapol: Ming was bekend voor zijn straatfotografie, en is beetje bij beetje ook andere dingen gaan doen. Bij één van de reeksen van IJsland kreeg hij het commentaar dat hij niets begrepen had van landschapsfotografie. Wat mij betreft is het net andersom: hij weet hoe hij tot een compositie komt die werkt, en hij weet wanneer hij een foto moet nemen (juiste licht voor het juiste onderwerp). De vraag is: moet je een landschapsfoto kunnen lokaliseren (en daarmee vastleggen wat je al elke dag op internet ziet passeren), of is het belangrijker (om daarnaast) de vibe van de streek of plaats vast te leggen. Als je veel landschapsfoto's bekijkt, lijken ze vooral te draaien rond landmarks, waardoor het vastleggen van de vibe inderdaad atypisch wordt, maar in zijn foto's van IJsland zie ik een soort oerlandschap dat soms krachtig en overweldigend is, maar steeds een zeer verfijnde en soms fragiele schoonheid heeft. Ik denk dat jij goed geplaatst bent om te oordelen of hij IJsland daarmee eer aandoet...
    Ik ga niet uitspreken daarover. Alleen dat er heel veel plaatsen zijn waar je bijna geen foto's van ziet, gewoon omdat ze alleen bekend zijn bij de locals of heel moeilijk bereikbaar, atypisch kan dus ook anders. Maar je hebt gelijk : het overgrote deel van de toeristen gaat naar de bekende highlights en komen vervolgens allemaal met dezelfde foto's af.

Comment

Working...
    X