Heeft hier iemand nog slechte ervaring met de (herstel) service van Tamron? Ik heb vorig jaar een nieuwe Tamron 24-70mm f2.8 gehaald,
echter pas na enkele maanden de tijd gevonden om te testen en hierbij een serieus autofocus probleem gevonden.
Van 24 tot 35mm heeft de lens last van extreme frontfocus. Zelfs met MFA van +20 was dit niet in de buurt van scherp te krijgen.
Manuele focus is perfect scherp met dezelfde instellingen. Ook getest op verschillende camera body's. Probleem duidelijk omschreven bij retour.
Uiteindelijk de eerste keer opgestuurd en na een dikke maand terug met melding "cleaning + programmatie". Geen beterschap.
Toen voor een tweede keer opgestuurd en na een dikke maand terug met melding "regelen lensgroep + programmatie". Weer geen beterschap.
Nu terug opgestuurd voor een derde keer... Hoe is dit eigenlijk mogelijk? Kunnen ze in het herstelpunt in België (De Beukelaer) eigenlijk wel iets?
Het probleem is zo duidelijk en consequent aanwezig dat het zelfs overduidelijk is op de achterkant van het scherm van de camera.
Het is de eerste keer dat ik hun garantie nodig heb, want van al hun ander lenzen die ik heb ben ik tevreden.
Maar wat heb je aan 5 jaar garantie als ze nog niet eens zo een simpel probleem kunnen detecteren of oplossen...
echter pas na enkele maanden de tijd gevonden om te testen en hierbij een serieus autofocus probleem gevonden.
Van 24 tot 35mm heeft de lens last van extreme frontfocus. Zelfs met MFA van +20 was dit niet in de buurt van scherp te krijgen.
Manuele focus is perfect scherp met dezelfde instellingen. Ook getest op verschillende camera body's. Probleem duidelijk omschreven bij retour.
Uiteindelijk de eerste keer opgestuurd en na een dikke maand terug met melding "cleaning + programmatie". Geen beterschap.
Toen voor een tweede keer opgestuurd en na een dikke maand terug met melding "regelen lensgroep + programmatie". Weer geen beterschap.
Nu terug opgestuurd voor een derde keer... Hoe is dit eigenlijk mogelijk? Kunnen ze in het herstelpunt in België (De Beukelaer) eigenlijk wel iets?
Het probleem is zo duidelijk en consequent aanwezig dat het zelfs overduidelijk is op de achterkant van het scherm van de camera.
Het is de eerste keer dat ik hun garantie nodig heb, want van al hun ander lenzen die ik heb ben ik tevreden.
Maar wat heb je aan 5 jaar garantie als ze nog niet eens zo een simpel probleem kunnen detecteren of oplossen...
Comment