Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens recyclage ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lens recyclage ?

    Hier gaat iets pas naar het containerpark als het écht niet meer te repareren is. Dikwijls is het maar een prul, een monitor met een defecte diode, herstelkost 5 euro. Maar soms wordt het ons niet gemakkelijk gemaakt. Onlangs nog een haar-krul-ding van Moeder de Vrouw proberen te repareren. Onmogelijk te openen zonder het volledig af te breken, dan geef ik het ook op.
    Mijn foto apparatuur is trouwens ook voornamelijk 2e hands aangeschaft. Als je een beetje uitkijkt en geduld hebt kan je koopjes doen. Toestellen van 2 jaar oud zijn nog perfect te gebruiken. En binnen 2 jaar koop ik mij die 2e handse Sony a9

    Comment


    • #17
      Re: Lens recyclage ?

      lens staat nu in Aangeboden
      We don't see things as they are, we see things as we are (Anais Nin)

      Canon 50D == lenzen == iMac 27

      Comment


      • #18
        Re: Lens recyclage ?

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Onlangs kwam ik op het containerpark om er 2 oude telenet digiboxen weg te gooien.
        Boven op de stapel electro-afval lag een Toshiba 17" laptop met de voeding en de muis er nog op aangesloten.
        Vermits hij er nog splinternieuw uitzag, hem maar meegenomen.
        Thuis geprobeerd. Startte op, maar muis en touchpad werkte niet.
        Opgestart in veilige mode en gezien dat de muisdriver uitgeschakeld was.
        Muisdriver terug ingeschakeld en de laptop werkte terug volledig (17"HD scherm, I7, HD 1TB, 16Gb geheugen). Startte op zonder paswoord.
        Op de HD stond een eindwerk van op een hogeschool, verslagen van op het werk, loonbrieven, persoonlijke gegevens, 50Gb aan reisfoto's, enz). Er zaten 112 virussen op, die gemakkelijk te verwijderen waren.
        Op de laptop was 3 maand voordien voor het laatst nog gewerkt. Ik telefoneerde naar de eigenaar met de vraag of hij zijn laptop terug wou hebben, maar dat was niet nodig want hij had al een nieuwe gekocht. Ook in een USB-stick met de foto's erop was geen grote interesse want van de meeste foto's had hij een backup.
        Ben dan maar een USB-stickje van 64Gb gaan kopen, heb alle foto's erop gezet en heb het stickje met de post opgestuurd. Na een maand geen enkele reactie per telefoon of mail ontvangen . Laptop heeft nu een nieuw leven in de handen van mijn kleindochter.
        Vind ik ongelooflijk dat jij die laptop mee krijgt. Als je dat met een laptop van mij zou doen, dan zou ik geen bedankje sturen maar een klacht.
        Als die man de foto's al heeft, waarom zou hij dan moeten reageren omdat jij hem een stick op stuurt...

        Als iemand iets weg gooit, dan is dat zijn zaak.
        Wat als dit was van een overleden persoon en de erfgenamen zijn allemaal gesteld met spullen. Niet iedereen heeft zin om die dingen 2de hands te verkopen en dan raar volk aan de deur te krijgen voor misschien 150€.

        Ik breng dingen die mogelijk nog werken wel naar de kringloopwinkel ipv containerpark.

        Comment


        • #19
          Re: Lens recyclage ?

          In principe mag iets dat op het containerpark binnengebracht wordt niet aan iemand meegegeven worden. Technisch gezien wordt dit beschouwd als diefstal. Vaak wordt deze regel willekeurig al dan niet toegepast afhankelijk van de relatie met parkwachters en/of plaatselijk bestuur, zowel het politieke bestuur als ambtenaren.

          Comment

          Working...
          X