Al vooraf : ik weet dat jullie niet helderziend zijn én niet in mijn plaats kunnen beslissen maar sommigen kunnen wel ervaring hebben die me helpt bij mijn beslissing : gisteren is mijn camera Sony A6000 zwaar gevallen (van 2 meter hoog.....) - aan de camera lijkt op het eerste zicht niks mis, behalve dat zijn batterijsymbooltje raar doet (maar heb hem nog niet uitvoerig getest) maar de lens die erop zat (sony e pz 16-50mm f/3.5-5.6 oss) was er duidelijk niet zo gelukkig mee : de camera kan er niks meer mee en zegt dat ik de lens goed moet bevestigen, het in- en uitzoomen gaat niet meer en het 'zoomgedeelte' valt gewoon naar beneden als ik de lens naar beneden richt.
Het is natuurlijk geen dure lens en ook geen superlens maar ik vind ze wel makkelijk omwille van de 16mm in combinatie met het (kleine) zoombereik, en ze is handig klein en nieuw kost ze toch al snel meer dan 200 euro.
Ik las al ergens dat je bij reparatiediensten een bestek kan vragen maar dat kost ook weer - wat denken jullie, is ze rijp voor de vuilbak of is er nog een kans dat ze kan gereanimeerd worden?
Het is natuurlijk geen dure lens en ook geen superlens maar ik vind ze wel makkelijk omwille van de 16mm in combinatie met het (kleine) zoombereik, en ze is handig klein en nieuw kost ze toch al snel meer dan 200 euro.
Ik las al ergens dat je bij reparatiediensten een bestek kan vragen maar dat kost ook weer - wat denken jullie, is ze rijp voor de vuilbak of is er nog een kans dat ze kan gereanimeerd worden?
Comment