Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 150-600

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Tamron 150-600

    Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
    Qua prijs valt het nog mee die sigma 150-600S maar het gewicht is een andere zaak. de Canon 100-400 1640gr + 225gr voor de extender tegenover 2860gr voor de sigma toch heel wat zwaarder om rond je nek te hangen

    mir
    Ik laat de strap van de body rond mijn nek maar steek de lens onder mijn arm, zo kan je ver lopen.
    Van belang is ook de gewichtsverdeling, ook om uit de hand bewegende onderwerpen te volgen.

    Comment


    • #17
      Re: Tamron 150-600

      Die lange lenzen moet je niet rond je nek hangen. Gewoon vastpakken aan de statiefgondel en als er een plaatje opzit voor de swinghead, dan heb je nog betere grip.
      Zo deed ik het toch. En geloof me, de Sigma S is niet zo zwaar als je denkt. Na verloop van tijd went dat ook.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #18
        Re: Tamron 150-600

        Wat is een statiefgondel ?
        Voor mij moet een lens uit de hand kunnen gebruikt worden.
        Vond het heel stom dat Canon op de 300 en 400 II die gondel vast heeft gemaakt. Nochtans gingen ze gewicht besparen.
        Heb er wel de plaathouder afgeschroefd, winst 75g.

        Comment


        • #19
          Re: Tamron 150-600

          Hallo mir,

          Ik heb de Sigma's 150-600mm S en C uitgebreid kunnen testen alvorens tot aankoop over te gaan.
          Het werd uiteindelijk de 150-600mm C omdat die in mijn geval veel flexibeler te gebruiken is.
          Het gewicht is merkelijk minder dan bij de S en je kan er dus probleemloos een halve dag mee rondlopen - de statiefgondel als draagpunt
          Qua beeldkwaliteit moeten ze niet veel voor elkaar onderdoen - en dus was de keuze vrij snel gemaakt.
          DEZE zijn allemaal met de 150-600C gemaakt (toen een testexemplaar).
          Ik ben er in elk geval zeer tevreden over - zeker ook wat de stabilisatie betreft.

          Jaja

          Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
          Qua prijs valt het nog mee die sigma 150-600S maar het gewicht is een andere zaak. de Canon 100-400 1640gr + 225gr voor de extender tegenover 2860gr voor de sigma toch heel wat zwaarder om rond je nek te hangen

          mir
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #20
            Re: Tamron 150-600

            Mooi album jaja !

            Heb ze eens naast elkaar gezet de sigma en de canon:

            View the image quality delivered by the Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM C Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.


            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #21
              Re: Tamron 150-600

              Hoi,
              Mir, dan moet je de Sigma eens met een juiste 1.4 extender selecteren...
              840 mm Full Frame... Ook mooi...
              Dat verschil zie je op een foto echt niet.
              Ik speel daar met enige regelmaat mee. Maar dan wél op een Nikon...
              Je gaat iets op snelheid inleveren, maar die heb je niet voor iedere situatie nodig.

              DS1_9196 by Ad v.d. Biggelaar, on Flickr
              Nikon D750 + Sigma 150-600 C + Sigma 1.4 extender (840 mm)
              Last edited by adrie; 30 december 2017, 20:11.

              Comment


              • #22
                Re: Tamron 150-600

                Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                Hetzelfde fenomeen is zichtbaar bij een supertele (€5000 extra voor 1 stop licht ), waar een 400mm + 1.4 nog zeer scherp is op een crop, maar die met x 2.0 moet afhaken.
                De 500mm F4 IS Mark 1 die ik ooit in mijn leven heb getest. Vond ik tegenvallen op F4 kwaliteit scherpte op een 6D. Voor je denkt dat ik de lens wou kopen, dit was niet het geval. Ik kon deze lens gewoon lenen. Dus ook supertele's hebben soms ook zo zijn gebreken.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #23
                  Re: Tamron 150-600

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  De 500mm F4 IS Mark 1 die ik ooit in mijn leven heb getest. Vond ik tegenvallen op F4 kwaliteit scherpte op een 6D. Voor je denkt dat ik de lens wou kopen, dit was niet het geval. Ik kon deze lens gewoon lenen. Dus ook supertele's hebben soms ook zo zijn gebreken.
                  Ik doe wel altijd microfocus adjust.
                  Voor lange tele's m.i. absoluut noodzakelijk.
                  En apart met en zonder extenders.

                  Comment

                  Working...
                  X