Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

    Ik heb de nieuwe Canon 85 mm f1.4 IS sinds kort. De vraag kan de productie niet volgen, dus ze zijn nog niet zo gemakkelijk te kopen.

    Ik heb ze nog niet veel getest. Ze is wel heel scherp (maar ms niet echt veel scherper dan mijn 85 mm f1.8), heel zwaar, en weersbestendig. De IS vind ik t grootste voordeel. Stilstaande onderwerpen kan je met 1/15e sec uit de hand scherp fotograferen ! Bij mijn 85 mm f1.8 zonder IS moest ik altijd 1/125e sec of korter nemen (ik heb niet zo'n vaste hand).

    De reviews op YouTube van de nieuwe Canon vind ik maar waardeloos. De voorbeeldfoto's zijn ook niet echt goed

    grts
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #17
      Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
      Ik heb de nieuwe Canon 85 mm f1.4 IS sinds kort. De vraag kan de productie niet volgen, dus ze zijn nog niet zo gemakkelijk te kopen.

      Ik heb ze nog niet veel getest. Ze is wel heel scherp (maar ms niet echt veel scherper dan mijn 85 mm f1.8), heel zwaar, en weersbestendig. De IS vind ik t grootste voordeel. Stilstaande onderwerpen kan je met 1/15e sec uit de hand scherp fotograferen ! Bij mijn 85 mm f1.8 zonder IS moest ik altijd 1/125e sec of korter nemen (ik heb niet zo'n vaste hand).

      De reviews op YouTube van de nieuwe Canon vind ik maar waardeloos. De voorbeeldfoto's zijn ook niet echt goed

      grts
      Ben zeer benieuwd naar je bevindingen [emoji16] Alvast veel plezier met je aankoop!

      Groetjes, Marchristan.

      Comment


      • #18
        Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

        Ik heb hem bij dogshows en concerten getest en ben er zeer blij mee ! Zeer scherpe lens en stabilisatie en f1.4 geven ook veel zodat de iso kan zakken. t Is wel n zware lens natuurlijk
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #19
          Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

          Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
          Ik heb hem bij dogshows en concerten getest en ben er zeer blij mee ! Zeer scherpe lens en stabilisatie en f1.4 geven ook veel zodat de iso kan zakken. t Is wel n zware lens natuurlijk
          Benieuwd naar de beelden. Met welke camera gebruik je deze lens? I.c.m. 5d mk4 zou de AF super zijn. Ik heb nog niets beslist. Binnenkort waarschijnlijk de Sigma 85 1,4 en Canon 1,4 IS eens huren om te vergelijken...

          Groetjes, Marchristan.

          Comment


          • #20
            Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

            Ik heb de laatste tijd ook heel wat reviews van de verschillende lichtsterke 85mm (en ook de 135mm) lenzen bekeken, maar voor mij is een snelle en betrouwbare autofocus heel belangrijk, en dat zijn net de grootste minpunten van de Sigma en Tamron lenzen die ik ooit heb gehad.
            En als er nieuwe camera's uitkomen, dan wil ik dat de lenzen bruikbaar blijven (ik heb ooit een Sigma gehad waarbij dat niet mogelijk was, die gaf problemen op een nieuwere camera).
            Gelukkig zijn er nu heel wat lenzen waarbij de firmware kan geüpdatet worden, maar hoe lang zullen Sigma en Tamron updates blijven maken voor hun oude lenzen?
            Bij Canon zou elke EF lens die er ooit gemaakt is nog steeds moeten werken op elke nieuwe camera, dan is er toch een stuk meer zekerheid voor de toekomst...

            De enige niet-Canon lens die ik nu gebruik is de Sigma 180mm f2,8 OS Macro, optisch is dat een heel goede lens (dat mag ook wel voor die prijs), maar de autofocus is wel heel traag (dat schijnt normaal te zijn voor macrolenzen, maar dit is echt wel traag waardoor die lens totaal onbruikbaar is voor onderwerpen waar een beetje beweging in zit).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #21
              Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

              chromatische aberatie is "normaal " bij snelle objectieven op volle opening ! Maar is ook eenvoudig te verhelpen in nabewerking !!

              De "losse" scherpstelring is typisch aangezien dit ibjectief "focus by wire" gebruikt !( Je kan enkel handmatig focussen als je camera "ON" is !.

              De 1.2 is n prachtig objectief,ALS ie "erop zit " maar is moeilijk te temmen, Hij geeft wel degelijk een ander type beeld dan zijn 1.8 broertje, de 1.4 heb ik nooit gehad, maar IS Is goud waard !
              L
              L
              Groetjes

              Lukathi

              Comment


              • #22
                Re: Canon EF 85mm F1,2 L USM II vs Sigma 85mm F/1.4 ART DG HSM

                Oorspronkelijk geplaatst door Marchristan Bekijk bericht
                Benieuwd naar de beelden. Met welke camera gebruik je deze lens? I.c.m. 5d mk4 zou de AF super zijn. Ik heb nog niets beslist. Binnenkort waarschijnlijk de Sigma 85 1,4 en Canon 1,4 IS eens huren om te vergelijken...

                Groetjes, Marchristan.
                Ik gebruik hem op de 5DIII. Met de stabilisatie kan ik zelfs op 1/10e sec veel scherpe beelden maken uit de hand (en ik heb geen vaste hand). Dat is natuurlijk niet belangrijk bij bewegende onderwerpen
                Canon-man. Concerten en natuur.
                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                Comment

                Working...
                X