Ik bezit momenteel een Nikon d 5300 en een D 500 en ben van plan om mijn D 5300 weg te doen en een D 750 fx te kopen mijn vraag is of ik mijn DX lenzen op de d750 zou kunnen gebruiken . Bezit namelijk de 18-300 mm 1:3,2-5.6G en een 100-400van Sigma .
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
DX lenzen op FX body .
Collapse
X
-
-
Re: DX lenzen op FX body .
Je gaat zware vignettering krijgen door die DX lenzen en je FX gaat niet volledig tot zijn recht kunnen komen, wat dan weer spijtig is van de investering.
-
De 100-400 is een full frame lens dacht ik.
De 18-300 is een is een superzoom (altijd compromis tussen zoomberiek en kwaliteit ;-)
Misschien moet je eens overwegen om te investeren in betere lenzen. (licht passeert eerst door de lens voor het op de sensor valt)Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk berichtJe gaat zware vignettering krijgen door die DX lenzen en je FX gaat niet volledig tot zijn recht kunnen komen, wat dan weer spijtig is van de investering.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk berichtDe D750 kan gebruik maken van DX lenzen, kan ook automatisch, pagina 100/111 van de handleiding. geen zware vignet , beter nog, totaal geen!
Maar waarom zou je in godsnaam fietsbanden op een motorfiets willen plaatsenWil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk berichtHet kan, maar hij gaat dan maar de deel van zijn sensor gebruiken.
Maar waarom zou je in godsnaam fietsbanden op een motorfiets willen plaatsen
Inderdaad, maar de vraag was of het kon, en ja, je krijgt een 1.5 crop ( Nikon) uitsnede ( geen vergroting !! )
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk berichtInderdaad, maar de vraag was of het kon, en ja, je krijgt een 1.5 crop ( Nikon) uitsnede ( geen vergroting !! )
Comment
Comment